ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاکچین پول را به شیوه خودشان معنی می‌کنند. آن‌ها تمام جنبه‌های مرتبط با پول را تعریف می‌کنند. یعنی اینکه مثلاً می‌توان از پول چه استفاده‌هایی کرد. یکی از این کاربردها وام دادن و وام گرفتن است. زمانی که مؤسسات خدمات اعتباری به مشتریان وام می‌دهند پول ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. در دنیای بلاکچین، این وام دادن و وام گرفتن کمی متفاوت است. به‌جای ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، خدمات اعتباری در بلاکچین دارایی‌های رمزنگاری‌شده را وام می‌دهند. این بخش جدید در فناوری بلاکچین معمولاً به‌عنوان امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) شناخته می‌شود. یکی از ارزهای دیجیتالی که با کمک دی‌فای (Defi) برای وام دادن ایجاد شده ارز دیجیتال الچمیکس (Alchemix) نام دارد. در ادامه بیشتر درباره این رمزارز صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال Alchemix DeFi چیست؟

الچمیکس(Alchemix)، مانند هر پروژه دیگری که مبتنی بر بلاکچین است، قصد دارد با استفاده از معماری همتا به همتا، یک مشکل خاص را حل کند. این پلتفرم ادعا می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد وام بگیرند و درعین‌حال از وثیقه درآمد کسب کنند. فرآیند وام دهی از این پلتفرم بسیار ساده است. وام‌گیرنده از دارایی رمزنگاری خود به‌عنوان وثیقه برای تضمین یک وام استفاده می‌کند، اما این دارایی‌های دیجیتال که به‌عنوان وثیقه هستند چیزی را تولید می‌کنند که پلتفرم آن را «توکن‌های سوددهنده» می‌نامد. الچمیکس (Alchemix)، پروژه‌ای با مفهوم yield farming یا به عبارت ساده‌تر، کشت سود است. هر کسی که ارز دیجیتال دارد و آن را برای سود وثیقه می‌گذارد، یعنی ییلد فارمینگ انجام داده است.


پلتفرم Alchemix چگونه کار می‌کند؟

این پلتفرم خود را به‌عنوان یک خود بازپرداخت کننده وام معرفی می‌کند. زمانی که کاربران پلتفرم توکن دای (DAI) را برای تضمین پیش‌پرداخت یا گرفتن وام در پلتفرم سپرده‌گذاری می‌کنند، این توکن‌ها یک استیبل کوین ترکیبی می‌سازند. استیبل کوین جدیدی که از توکن‌های دای ایجاد شده، alUSD نام دارد. این ارز دیجیتال پایدار، وام گرفته شده توسط کاربران را تسویه می‌کند. شما می‌توانید با استیک کردن alUSD ارز دیجیتال الچمیکس (Alchemix)را دریافت کنید و قسط وام خود را با این رمزارز پرداخت کنید.

پلتفرم Alchemix چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال Alchemix (ALCX) چیست؟

اکثر پروژه‌های بلاکچین دارای یک توکن حاکمیتی هستند. این توکن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا در مورد نحوه عملکرد آن بلاکچین تصمیم بگیرند. ارز دیجیتال الچمیکس (Alchemix)، یک توکن مبتنی بر اتریوم است که پلتفرم Alchemix Finance را کنترل می‌کند. این ارز دیجیتال که در سال 2021 راه‌اندازی شده، با نماد ALCX در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. پلتفرم الچمیکس، امکان دریافت وام‌های دارای پشتوانه وثیقه را برای کاربران خود فراهم کرده است.

وام‌هایی که توسط این پلتفرم پرداخت می‌شود، به‌طور خودکار و با استفاده از بازده تولیدشده توسط وثیقه پرداخت می‌شوند. ارز دیجیتال الچمیکس (Alchemix) می‌تواند برای پیشنهاد و رأی دادن به تغییرات این پلتفرم مورداستفاده قرار بگیرد. توکن حاکمیتی که در پلتفرم الچمیکس استفاده می‌شود، ALCX نام دارد. این ارز دیجیتال، به کاربران پلتفرم قدرت می‌دهد و به‌نوبه خود الچمیکس را از مؤسسات مالی معمولی که دارای یک نهاد متمرکز مسئول حاکمیت هستند، متمایز می‌کند.


قیمت ارز دیجیتال Alchemix

قیمت ارز دیجیتال Alchemix هم مانند ارزهای دیجیتال دیگر نوسان دارد و با توجه به رفتار خرید و فروش ارز دیجیتال در این بازار مالی تعیین می‌شود. ALCX که در زمان نگارش این مقاله با قیمت تقریبی 123.90 دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود، دارای ارزش بازار بیش از 152 میلیون دلار است. اگرچه ALCX یکی از ارزهای دیجیتال برتر ازنظر ارزش بازار نیست، اما حجم معاملات آن بسیار بالا است. این ارز دیجیتال ازنظر ارزش بازار در رتبه 329 قرار دارد. درمجموع 1562945 عدد از ارز دیجیتال ALCX در جهان وجود دارد که 1230980 توکن آن در بازار رمزارزها معامله می‌شود.


لازم به ذکر است که ارز دیجیتال ALCX بین بخش‌های مختلف سازمان الچمیکس نیز توزیع شده است. ۲۰ درصد از این رمزارز به سازمان غیرمتمرکز مستقل Alchemix (ALchemix DAO) اختصاص یافته است. 5 درصد از عرضه اولیه ارز دیجیتال ALCX توسط جامعه کاربران کنترل می‌شود. 5 درصد از این رمزارز، به پاداش پیدا کردن اشکالات کد (Bug Bounties) اختصاص یافته است. 60 درصد به شرکت‌کنندگان در ییلد فارمینگ ALchemix اختصاص یافته است. 10 درصد هم به تیم توسعه‌دهنده پروژه اختصاص یافته است.

قیمت ارز دیجیتال Alchemix

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال ALCX

در مارس 2021، قیمت یک ارز دیجیتال ALCX به 2 هزار دلار آمریکا رسید. این ارز دیجیتال سال 2021 را با قیمتی نزدیک به 240 دلار آمریکا به پایان رساند. یک هفته پس از آغاز سال 2022، ارز ALCX ارزش بسیار زیادی پیدا کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتر در سطوح پایین قیمتی معامله می‌شدند. افزایش قیمت ALCX را می‌توان به افزایش قیمت DeFi نسبت داد. اگر علاقه‌مندان به بلاکچین شتاب دریافت وام مبتنی بر بلاک چین را حفظ کنند، قیمت ALCX می‌تواند افزایش پیدا کند.


با توجه به پیش‌بینی قیمت و تحلیل تکنیکال Alchemix، انتظار می‌رود در سال 2022 قیمت ALCX از سطح قیمت متوسط 137.51 دلار عبور کند. حداقل ارزش قیمت مورد انتظار Alchemix تا پایان سال جاری باید 133.61 دلار باشد. علاوه بر این، ALCX می‌تواند به حداکثر سطح قیمت 151.74 دلار برسد. انتظار می‌رود در سال 2023 قیمت ALCX از سطح قیمت متوسط 205.70 دلار عبور کند، حداقل قیمت مورد انتظار Alchemix تا پایان سال 2023 باید 198.83 دلار باشد. علاوه بر این ALCX می‌تواند به حداکثر سطح قیمت 230.88 دلار در سال 2023 برسد.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال ALCX

کلام آخر

ارز دیجیتال ALCX یک توکن حاکمیتی است که در سال 2021 به‌عنوان توکن اختصاص پلتفرم الچمیکس (Alchemix) کار خود را آغاز کرد. برای خرید این ارز دیجیتال باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید. ازآنجایی‌که این ارز دیجیتال تازه به بازار آمده اطلاعات دقیق زیادی در مورد آن در دسترس نیست. بااین‌حال با تحلیل نمودار روزانه این ارز دیجیتال می‌توانید در مورد آینده این ارز پیش‌بینی کنید. اگر در مورد بازار ارزهای دیجیتال دانش کافی ندارید، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا سرمایه خود را از دست ندهید.