ارز دیجیتال سولانا یکی از رمزارزهایی است که قابلیت توکن سوزی دارد. اگر شما هم یکی از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال هستید و در این فضا به معامله رمزارز مشغول هستید، بهتر است درباره‌ی توکن سوزی در رمزارزها بدانید. توکن سوزی ارز دیجیتال به معنای حذف دائمی تعدادی توکن از گردش معاملات است. خرید سولانا به راحتی و در عرض چند لحظه در یکی از بهترین سایت خرید ارز سولانا یعنی صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو انجام می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا شما را با ارز دیجیتال سولانا و مبحث توکن سوزی سولانا آشنا کنیم. تا انتهای این مقاله با ما باشید تا هر آن چه که باید در باره توکن سوزی سولانا بدانید به شما بگوییم.


آشنایی با ارز دیجیتال سولانا

سولانا یک بلاک‌چین عمومی و منبع‌ باز است که از قراردادهای هوشمند، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می‌کند. بلاک‌چین سولانا توکن SOL است که امنیت شبکه را از طریق استیکینگ و همچنین وسیله‌ای برای انتقال ارزش فراهم می‌کند. سولانا در سال 2017 توسط آناتولی یاکوونکو در کنار عضو فعلی هیئت‌مدیره و مدیر عملیات سولانا راج گوکال راه‌اندازی شد. یاکوونکو که اکنون مدیرعامل آزمایشگاه سولانا است، از پیشینه‌ای در طراحی سیستم آمده بود و می‌خواست دانش خود را در یک الگوی جدید بلاک‌چین که سرعت پردازش سریع‌تری را امکان‌پذیر می‌کند، به کار گیرد.


سولانا دارای توان عملیاتی تئوری 65000 تراکنش در ثانیه با کارمزد تقریباً صفر است. رونق در فضاهای DeFi و NFT کارمزدهای اتریوم را به‌شدت بالا برده و باعث شده است که کاربران ارزهای دیجیتال به دنبال گزینه‌های دیگری مانند سولانا باشند. سولانا در مرکز بحث و جدل در صنعت کریپتو قرار گرفته است، زیرا شکاکان ادعا می‌کنند که سرعت تراکنش آن تنها به این دلیل امکان‌پذیر است که این زنجیره تمرکززدایی را قربانی کرده است.


آشنایی با سولانا

اما هدف بنیان‌گذاران سولانا ایجاد یک بلاک‌چین کاملاً جدید بود که می‌تواند به پذیرش جهانی برسد. در آن زمان، سرعت تراکنش‌های بلاک‌چین به حدود 15 در ثانیه محدود می‌شد، یک توان عملیاتی که در مقایسه با توانایی ویزا و مسترکارت برای پردازش تقریباً 65000 تراکنش در ثانیه کم‌رنگ بود. یاکوونکو و گوکال به دنبال ساخت یک بلاک‌چین جدید بودند که بتواند تقاضا را در مقیاس جهانی برآورده کند. سولانا اکنون از حداکثر ظرفیت تئوری 65000 تراکنش در ثانیه برخوردار است و به دلیل سرعت و هزینه‌های ارزان تراکنش به یکی از پرکاربردترین بلاک‌چین‌های امروزی تبدیل شده است.


توکن یا ارز دیجیتال سولانا

در حال حاضر 315,100,273 سکه SOL با مجموع عرضه 511,616,946 بدون حداکثر عرضه در گردش وجود دارد. توکن SOL دارای دو مورداستفاده است. اولین آن استفاده در شرط‌بندی است، جایی که دارندگان توکن سولانا می‌توانند SOL خود را به اشتراک بگذارند و پاداش دریافت کنند. دیگری به کاربران اجازه می‌دهد تا از SOL به‌عنوان پرداخت هزینه‌های مربوط به اجرای قراردادهای هوشمند یا سایر تراکنش‌ها استفاده کنند.


علاوه بر این، سولانا مقدار ثابتی از پاداش‌های مبتنی بر تورم را در مجموعه اعتبارسنجی وزنی خود توزیع می‌کند که شبکه سولانا را ایمن می‌کند. هر پاداش شرط‌بندی با تعداد توکن‌هایی که شرط‌بندی می‌شود وزن می‌شود. بازدهی متناسب با تعداد توکن‌هایی است که در مقابل کل عرضه توکن اندازه‌گیری می‌شود. سولانا با نرخ تورم حدود 8 درصد راه‌اندازی شد که انتظار می‌رود هرسال 15 درصد کاهش یابد، روندی نزولی که تا زمانی که نرخ به 1.5 درصد در سال برسد کاهش می‌یابد و همچنان باقی می‌ماند.


پیش‌بینی می‌شود که نسخه‌ها برای اعتبارسنجی‌ها ارسال شوند، به‌ طوری‌ که 95٪ از توکن‌های صادر شده برای پاداش اعتبارسنجی و 5٪ برای هزینه‌های عملیاتی رزرو شده است. داده‌های Messari نشان می‌دهد که نزدیک به 50 درصد از تخصیص اولیه توکن سولانا به افراد داخلی، مانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اختصاص‌یافته است. فقط مقدار کمی از ان به مردم اختصاص دارد. همچنین سولانا یک مکانیسم برنامه‌ریزی‌شده برای سوزاندن توکن یا استخراج نقدینگی از گردش دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.


توکن سوزی یعنی چه؟

آشنایی با مفهوم توکن سوزی

توکن سوزی به معنای حذف دائمی تعدادی توکن از گردش است. این کار معمولاً با انتقال توکن‌های موردنظر به یک آدرس خورنده انجام می‌شود، یعنی کیف پولی که هرگز نمی‌توان توکن‌ها را از آن بازیابی کرد. توکن سوزی اغلب به‌عنوان تخریب توکن‌ها توصیف می‌شود. یک پروژه توکن‌های خود را می‌سوزاند تا عرضه کلی را کاهش دهد.


مطالعه کنید: توکن چیست؟


توکن سوزی ارز دیجیتال سولانا

سولانا به‌عنوان یک بلاک‌چین عمومی، برای کمک به دو وظیفه اصلی به توکن SOL متکی است: کارمزد سهام و تراکنش. این پروتکل بخشی از کارمزد تراکنش‌هایی را که جمع‌آوری می‌کند می‌سوزاند تا عرضه توکن SOL در برابر صدور 500,000,000 SOL محدود بماند. سوزاندن توکن سولانا به ارسال یک توکن قابل‌استفاده (کسری از آن) به یک حساب غیرقابل‌استفاده اشاره دارد. عمل سوزاندن به طور مؤثر توکن‌های سولانا را از عرضه موجود حذف می‌کند، کمبود نسبی آن را افزایش می‌دهد و در نتیجه عرضه توکن سولانا را کاهش می‌دهد. به‌طورکلی شبکه سولانا به‌عنوان بخشی از مدل کاهش تورم خود، SOL را می‌سوزاند. سوزاندن توکن به طور مؤثر سکه‌ها را از عرضه موجود حذف می‌کند.


بااین‌حال، سولانا توکن‌های جدیدی را بر اساس «برنامه تورم» ایجاد می‌کند که در آن نرخ انتشار SOL پس از شروع به بالاترین مقدار خود، به طور دوره‌ای کاهش می‌یابد. در همین حال، سولانا ادعا می‌کند که عرضه در نهایت در "نرخ تورم بلندمدت از پیش تعیین شده" تثبیت خواهد شد. با توکن سوزی سولانا، SOL روند صعودی داشته و تقریباً 266٪ از 27.82 دلار در یک ماه افزایش‌یافته است و در حال حاضر تا زمان نوشتن این مقاله به 101.92 دلار رسیده است.


توکن سوزی سولانا

کلام آخر

ما همواره در تلاشیم بستری امن را جهت خرید و فروش ارز دیجیتال برای کاربران فراهم کنیم و روش های خرید و فروش در بازار را در اختیار شما بگذاریم. آشنایی با تمام جنبه‌های بازار ارز دیجیتال و رمزارزهایی که قصد سرمایه‌گذاری روی آن‌ها را دارید، از اهمیت بسیاری برخوردار است. موضوع توکن سوزی در ارزهای دیجیتال نیز یکی از مباحث ارزشمند در این بازار است که امیدواریم در این مقاله اطلاعات مفیدی را درباره‌ی آن و ارز سولانا به دست آورده باشید. برای آشنایی بیشتر با خرید این رمزارز، بهتر است به صفحه ارز دیجیتال سولانا مراجعه کنید.