بررسی قیمت و تحلیل نمودار ارزهای دیجیتال به تریدرها و فعالان رمزارزی کمک می‌کند تا با دید باز معامله کنند. به همین خاطر، ما پنج رمزارزی که بهتر است در این هفته زیر نظر بگیرید را در قالب واچ‌لیست هفتگی به شما معرفی می‌کنیم. این ارزهای دیجیتال، BTC, UNI, XLM, THET و HNT هستند.


بازارهای سهام ایالات متحده هفته گذشته به روال سابق خود بازگشتند. این تغییر مثبت در بازارهای سهام آمریکا که توسط نزدک کامپوزیت رهبری شد، ۷٫۵ درصد رشد داشت. شاخص سهام (Standard and Poor's Index) در این هفته حدود ۶٫۵ درصد افزایش داشت در حالی که میانگین صنعتی داوجونز ۵٫۴ درصد صعود پیدا کرد.


با ادامه رشد بازارهای سهام، بازارهای کریپتو نیز صعودی نسبی داشتند. بیت کوین (BTC) به آهستگی رشد می‌کند، ولی برخی از آلت‌کوین‌ها با افزایش قابل توجهی مواجه شدند. افزایش قیمت این ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده این است که تقاضا برای خرید آلت‌کوین‌ها بیشتر شده و سرمایه‌گذاران رمزارزی به فکر ذخیره رمزارزهای متنوع‌تری هستند.

واچ لیست هفتگی بیت‌کوین، یونی‌سواپ، استلار، تتا و هلیوم

سرمایه‌گذاران خرد نیز کاهش قیمت بیت کوین را فرصتی برای خرید این ارز دیجیتال می‌دانند. داده‌ها نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران رمزارزی قصد دارند حداقل یک بیت کوین خریداری کنند. براساس داده‌های شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، آدرس‌ کیف پول‌هایی که بیش از یک بیت‌کوین دارند، در بازه‌ی زمانی بین ۱۵ تا ۲۵ ژوئن (۲۵ خرداد تا ۴ تیر) به ۸۷۳ رسیده و افزایش یافته است.


سوالی که این روزها بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین می‌پرسند، این است که آیا رشد بیت کوین و آلت‌کوین‌ها سریع‌تر می‌شود؟ برای دانستن پاسخ این سؤال، از شما دعوت می‌کنیم این مقاله‌ی تحلیلی را که ترجمه‌ای از تحلیل کوین‌تلگراف است،‌ تا انتها بخوانید.


تحلیل قیمت جفت ارز بیت کوین / تتر

روز گذشته پنجم تیر ماه، بیت کوین با رشدی آهسته به قیمت ۲۲٬۰۰۰ دلار نزدیک شد، اما تاکنون که در حال نوشتن این تحلیل هستیم، هنوز به این سطح قیمتی نرسیده است. صعود آهسته‌ی قیمت اولین ارز دیجیتال بازار به این معنی است که خرس ها حاضر نیستند از مزیت خود دست بکشند و به‌طور مداوم در حال فروش هستند.

تحلیل قیمت جفت ارز بیت کوین / تتر

هدف فروشندگان بیت‌کوین در حال حاضر این است که قیمت را به سطح حمایت حیاتی ۲۰٬۰۰۰ دلار برسانند. ۲۰ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح قیمتی این ارز دیجیتال است،‌ چون خریداران نمی‌خواهند قیمت از این سطح کمتر شود.


براساس نمودارهای موجود می‌توان نتیجه گرفت که خریداران به دنبال آن هستند که قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حدود ۲۳٬۱۵۵ دلار نگه‌دارند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BTC/USDT می تواند یک تغییر روند بالقوه را نشان دهد. گاوها سپس سعی خواهند کرد قیمت را به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با قیمت۲۷٬۴۲۴ دلار سوق دهند.


برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۰٬۰۰۰دلار سقوط کند، یعنی خرس‌ها همچنان کنترل بازار را در دست دارند. سپس فروشندگان سعی خواهند کرد جفت BTC/USDT را به سطح حیاتی ۱۷٬۶۲۲دلار کاهش دهند.


تحلیل قیمت جفت ارز بیت کوین / تتر

شکست گاوها در بالا بردن قیمت به سطح ۳۸.۲% فیبوناچی اصلاحی ۲۳٬۰۲۴دلار، نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. میانگین‌های متحرک مسطح شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست بالاتر از نقطه میانی است که نشان‌دهنده یک عمل محدود به محدوده در کوتاه‌مدت است.


اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، ممکن است قیمت اولین ارز دیجیتال تا سطح۲۰٬۰۰۰ دلار کاهش یابد. شکستن زیر این حمایت می تواند نشانه ضعف باشد.


از طرف دیگر، اگر قیمت به محدوده میانگین متحرک نمایی برسد، یعنی گاوها در حال خرید هستند. سپس گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۲۳٬۰۲۴ دلار برسانند. اگر از این سطح عبور کرد، توقف بعدی می تواند سطح اصلاحی ۵۰ درصدی ۲۴٬۶۹۳ دلار باشد.


تحلیل قیمت جفت ارز یونی‌سواپ / تتر

ارز دیجیتال یونی‌سواپ (uniswap) از ۳٬۳۳ دلار در ۱۸ ژوئن به شدت رشد کرد و به مقاومت سربار سفت در ۶٫۰۸ دلار رسید. خرس‌ها به شدت از سطح دفاع می‌کنند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها زمین زیادی را رها نکرده‌اند. میانگین متحرک به تکمیل یک متقاطع صعودی نزدیک است و RSI (شاخص قدرت نسبی) در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است.

تحلیل قیمت جفت ارز یونی‌سواپ / تتر

اگر خریداران قیمت را به بالای ۶٬۰۸ دلار برسانند، شتاب صعودی می‌تواند بالا برود و جفت ارز UNI/USDT تا ۸ دلار افزایش یابند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مانع سخت عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، توقف بعدی احتمالا ۱۰ دلار است.


در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی و متحرک نمایی ۲۰ روزه کمتر شود، این احتمال وجود دارد که روند منفی باقی بماند و معامله‌گران با قیمتی نزدیک به سطوح مقاومتی ارزهای خود را می‌فروشند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، یونی سواپ می‌تواند تا ۴ دلار کاهش یابد.


خرس‌ها تلاش می‌کنند تا بهبود را نزدیک به مقاومت بالای ۶٬۰۸ دلار متوقف کنند، اما میانگین‌های متحرک رو به افزایش در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که گاوها در کوتاه‌مدت کنترل بازار را به دست می‌گیرند.

تحلیل قیمت جفت ارز یونی‌سواپ / تتر

اگر بازگشت مجدد ۲۰-EMA حفظ شود، احتمال شکست بالای ۶٬۰۸ دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۶٬۶۶ دلار و سپس به ۷٬۳۴ دلار صعود کند. احتمال دیگر این است که جفت پایین آمده و زیر ۲۰-EMA بشکند. در آن صورت، قیمت یونی‌سواپ تا میانگین متحرک ساده پنجاه روزه کاهش می‌یابد.


تحلیل قیمت جفت ارز استلار / تتر

ارز دیجیتال استلار (Stellar XLM) در یک روند نزولی قوی بوده است، اما گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به ۰٬۱۰ دلار برسانند. خریداران در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حدود ۰٬۱۲ دلار رساندند، اما نتوانستند مانعی که بر سر راه میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه است را برطرف کنند.

تحلیل قیمت جفت ارز استلار / تتر

یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٬۱۲ دلار) برود. صاف شدن متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه میانی نشان می دهد که گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند.


اگر خریداران قیمت را به بالاتر از SMA 50 روزه برسانند، جفت XLM/USDT می‌تواند به مقاومت بالای ۰٬۱۵ دلار برسد. اگر این سطح پاک شود، ممکن است نشانه شروع یک روند صعودی جدید باشد. این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه‌مدت باطل شود، اگر قیمت پایین‌تر ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. سپس این جفت می تواند تا ۰٬۱۱ دلار کاهش یابد.


تحلیل قیمت جفت ارز استلار / تتر

میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده مزیت برای خریداران است. خریداران باید قیمت را به بالای ۰٬۱۳ دلار برسانند تا درهای رالی احتمالی را به ۰٬۱۴ دلار و سپس ۰٬۱۵ دلار باز کنند.


برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA برود، جفت می‌تواند به خط روند صعودی سقوط کند. شکستن زیر این حمایت می تواند مزیت را به نفع خرس ها برگرداند. سپس این جفت می تواند تا ۰٬۱۱ دلار کاهش یابد.


تحلیل قیمت جفت ارز تتا / تتر

شبکه تتا (THETA) در چند روز گذشته در محدوده محدودی بین ۱ تا ۱٬۵۵ دلار تثبیت شده است. هر چه مدت زمان صرف شده در یک محدوده طولانی تر باشد، خروج از آن قوی تر خواهد بود.

تحلیل قیمت جفت ارز تتا / تتر

هر دو میانگین متحرک در آستانه تکمیل یک کراس اوور صعودی هستند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد. این نشان می دهد که گاو نر دارای لبه کمی است. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱٬۵۵ دلار فشار دهند، شروع یک حرکت صعودی جدید را پیشنهاد می کند. سپس جفت ارز THETA/USDT می تواند به هدف الگوی 2.10 دلار برسد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از ۱٬۵۵ دلار کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها به دفاع تهاجمی از مقاومت ادامه می دهند. این می‌تواند جفت را برای چند روز دیگر در محدوده گیر نگه دارد.


تحلیل قیمت جفت ارز تتا / تتر

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که قیمت از مقاومت سربار در ۱٬۵۵دلار کاهش یافته است، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها در تلاش برای دفاع از 20-EMA هستند. این نشان می دهد که احساسات مثبت شده و معامله گران در حال خرید افت هستند.


اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها دوباره سعی می‌کنند مانع سربار را در 1.55 دلار برطرف کنند. اگر آنها بتوانند آن را انجام دهند، می‌تواند شروع یک روند صعودی جدید را نشان دهد. برعکس، اگر قیمت به زیر 20-EMA برسد، این جفت ارز ممکن است تا 50-SMA کاهش یابد.


تحلیل قیمت جفت ارز هلیوم / تتر

هلیوم (HNT) یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده که نشان‌دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاو نر و خرس است. معمولاً مثلث متقارن به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می کند اما در برخی موارد نشان دهنده یک معکوس است.

تحلیل قیمت جفت ارز هلیوم / تتر

میانگین‌های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و شاخص مقاومت نسبی در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد گاوها یک لبه کمی دارند. قیمت در چند روز گذشته بین خط مقاومت مثلث و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰٫۵۰ دلار) گیر کرده است. این یک علامت مثبت است زیرا نشان دهنده تغییر در احساسات از فروش در رالی به خرید با کاهش است.


اگر خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت کانال برسانند، تغییر احتمالی در روند را نشان خواهد داد. جفت HNT/USDT می‌تواند تا ۱۶٫۵۰ دلار و بعداً به هدف الگوی ۱۸٫۵۰ دلار افزایش یابد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه مدت باطل شود. این می‌تواند درها را برای سقوط احتمالی به خط حمایت مثلث باز کند.


گاوها برای حفظ قیمت در محدوده ۱۲ دلار و بالاتر تلاش می‌کنند و خرس ها با قدرت از منطقه بالای ۱۲٫۵۰ تا ۱۳٫۵۰ دلار دفاع می‌کنند. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، می تواند مزیت کوتاه مدت را به نفع فروشندگان متمایل کند.


تحلیل قیمت جفت ارز هلیوم / تتر

از طرف دیگر، اگر قیمت از ۲۰-EMA برگشت، نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید با کاهش هستند. گاوها سپس یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا منطقه بالای سر را پاک کنند. اگر آن‌ها موفق شوند، شروع یک حرکت جدید را نشان می دهد.


این تحلیل ترجمه‌ای از کوین‌تلگراف است و پیش‌بینی‌های صورت گرفته منعکس کننده نظرات تحلیلگران اکسبیتو نیست. هر حرکتی در سرمایه‌گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید.