کیف پول کریپتوکارنسی یا همان کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ در این مقاله قصد داریم در مورد شارژ کیف پول ارز دیجیتال صحبت کنیم و از نزدیک با مفهوم کیف پول ارز دیجیتال، انواع مختلف آن، سه نوع از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال و نحوه شارژ این نوع از کیف ها آشنا شویم. کیف پول ارز دیجیتال اپلیکیشنی است که به‌عنوان کیف پول دیجیتالی شما عمل می‌کند و کارکرد آن همانند کیف پول واقعی شما است که پول نقد و کارت‌های اعتباری‌تان را در آن قرار می‌دهید. کیف پول ارز دیجیتال رابطی را فراهم می‌کند که به شما امکان می‌دهد به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. این کیف‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام نیز به روشی خاص شارژ می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با شارژ کیف پول ارز دیجیتال با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.


شارژ کیف پول ارز دیجیتال.png

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ چرا باید کیف پول را شارژ کنیم؟

کیف پول ارز دیجیتال دستگاه یا برنامه‌ای است که کوین و توکن‌های شما را ذخیره می‌کند و به شما امکان دسترسی به آن‌ها را می‌دهد. کیف پول‌ها حاوی یک کلید عمومی (آدرس کیف پول) و کلید‌های خصوصی شما هستند که برای امضای تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال لازم است. هر فردی که کلید خصوصی را بداند می‌تواند سکه‌های مرتبط با آن آدرس و کیف پول را کنترل کند. انواع مختلفی از کیف پول‌ها وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و سطوح امنیتی خاص خود را دارند.


ارسال و دریافت ارز دیجیتال با استفاده از این اپلیکیشن‌ها بسیار آسان است. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف ارز دیجیتال را از کیف پول خود ارسال یا دریافت کنید. به‌طور معمول، پس از وارد کردن آدرس کیف پول گیرنده ، مبلغی را برای ارسال انتخاب می‌کنید. تراکنش باید با استفاده از کلید خصوصی شما امضا شود. سپس مبلغی را برای پرداخت هزینه تراکنش اضافه کرده و آن را ارسال می‌کنید.


نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال.png

انواع کیف پول ارز‌ دیجیتال

کیف پول ترکیبی از آدرس عمومی و کلید خصوصی است. واریز به کیف پول ارز دیجیتال در هر کیف پول متفاوت است. کیف پول‌ها را می‌توان بر اساس روش و مکان ذخیره‌سازی در بخش‌های زیر دسته‌بندی کرد:



  • کیف پول سرد و گرم: اتصال به اینترنت کیف پول را برحسب گرم یا سرد تعریف می‌کند. کیف پول‌های گرم به اینترنت متصل هستند و بنابراین امنیت کمتری دارند و خطرات بیشتری دارند؛ اما کاربر‌پسند هستند. از سوی دیگر، کیف پول‌های سرد به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند و نیازی به اتصال به اینترنت ندارند. بنابراین، امنیت بالاتر و خطر کمتری دارند.

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری: کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های سخت‌افزاری هستند که به‌صورت جداگانه آدرس‌ها و کلید‌های عمومی را مدیریت می‌کنند و شبیه یک USB با صفحه نمایش OLED و دکمه‌های کناری هستند. این دستگاه بدون باتری است و می‌تواند به رایانه شخصی متصل شود و توسط برنامه‌های دسکتاپ قابل دسترسی باشد.

  • کیف پول کاغذی: این یک نوع کیف پول با فرم کد QR است که به‌صورت فیزیکی چاپ شده است. برخی از کیف پول‌ها امکان دانلود کد را برای تولید آدرس‌های جدید به‌صورت آفلاین فراهم می‌کنند.

  • کیف پول دسکتاپ: این کیف پول‌ها بسته‌های نرم‌افزاری قابل نصب هستند که برای سیستم عامل‌ها در دسترس قرار می‌گیرند. برای استفاده از این کیف پول‌ها آنتی ویروس مورد نیاز است.

  • کیف پول موبایلی: کیف پول‌های موبایل درست مانند کیف پول‌های دسکتاپ ساخته‌شده و برای گوشی‌های هوشمند هستند. این کیف‌ها برای عملیات روزانه مناسب هستند؛ اما در برابر حملات بدافزاری آسیب‌پذیر هستند.

  • کیف پول‌های تحت وب: همان‌طور که از نام آن پیداست، این کیف پول‌ها توسط مرورگر‌های اینترنتی قابل دسترسی هستند. کلید‌های خصوصی در برخی کیف پول‌های وب نگهداری می‌شوند و مستعد حملات DDOS هستند

روش شارژ کیف پول ارز دیجیتال.png

سه نوع از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

سه نوع از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال که قصد معرفی روش‌های شارژ آن‌ها را داریم، کیف پول تراست والت، کیف پول متامسک و کیف پول لجر هستند.


کیف پول متاماسک (MetaMask)؛ بهترین برای اتریوم

MetaMask بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اتریوم است، زیرا رابط کاربر‌پسند آن دسترسی سریع و آسان به هزاران توکن و برنامه غیرمتمرکز در شبکه اتریوم را فراهم می‌کند. MetaMask یکی از پراستفاده‌ترین کیف پول‌های اتریوم است که بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. متامسک همچنین به دلیل سازگاری با سایر بلاک چین‌ها قابل توجه کاربران است. این کیف پول به‌طور کامل از شبکه‌های محبوب وب3 از جمله اسمارت چین بایننس، پالیگان و آوالانچ پشتیبانی می‌کند. هرکسی که از مرورگر‌های Google Chrome، Microsoft Edge، Mozilla Firefox یا Brave استفاده می‌کند، می‌تواند کیف پول را به‌عنوان افزونه دانلود کند. همچنین می‌توانید برنامه MetaMaskرا در دستگاه‌های موبایل با سیستم عامل اندروید یا IOS دانلود کنید.



trust wallet.png

کیف پول تراست والت؛ بهترین برای موبایل

Trust Wallet بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل است، زیرا دارای یک رابط کاربری ساده و قابل اسکن، پشتیبانی داخلی از dApps، NFT و بیشترین تعداد دارایی‌های پشتیبانی شده است. تراست والت یک کیف پول رمزنگاری آنلاین محبوب تلفن همراه و برنامه رسمی تلفن همراه بایننس، یکی از صرافی‌های پیشرو ارز‌های دیجیتال در جهان است. علی‌رغم پیوند‌های آن به بایننس، این کیف پول غیرقانونی است، به این معنی که کلید‌های خصوصی شما را نگه نمی‌دارد و کاربر مسئولیت حفاظت از آن‌ها را بر عهده دارد. این کیف پول رمزنگاری از بیش از ۴۰ بلاک چین پشتیبانی می‌کند، به این ترتیب می‌تواند طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال (بیش از ۴.۵ سکه و توکن) را ذخیره کند. Trust Wallet همچنین یک گزینه عالی برای موبایل برای علاقه‌مندان به NFT و برنامه‌های غیرمتمرکز است. این کیف دارای یک مرورگر Web3 داخلی است که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً به dApps و بازی‌های بلاک چین دسترسی داشته باشند. ادغام این کیف پول با Binance DEX به کاربران امکان می‌دهد تعداد زیادی توکن را با کارت بدهی یا اعتباری خریداری کنند. این کیف پول در میان کیف پول‌های موبایل ارز‌های دیجیتال بالاترین رتبه را در بازار‌های اپل و گوگل دارد.



لجر؛ بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری: Ledger

می‌توان گفت Ledger امن ترین کیف پول ارز دیجیتال است، زیرا تعداد زیادی دارایی‌های پشتیبانی‌شده، چارچوب امنیتی فشرده و قابلیت‌های تجاری از طریق برنامه یکپارچه Ledger Live را دارد. لجر یکی از شناخته‌شده‌ترین برند‌ها در فضای رمزنگاری است که کیف پول‌های سخت‌افزاری دارد. محصولات آن به دلیل استفاده از مولفه Secure Element (نوعی تراشه که اغلب در گذرنامه‌ها، کارت‌های اعتباری و سیستم‌های پرداخت دیده می‌شود) برای ایجاد یک لایه امنیتی بیشتر متمایز هستند. این کیف پول اولین و تنها کیف پول‌ سخت‌افزاری در نوع خود است که به لحاظ امنیتی توسط یک آژانس دولتی تأیید شده است (در مورد لجر، توسط ANSSI، آژانس امنیت سایبری فرانسه).



نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال


1- نحوه شارژ کیف پول تراست والت

نحوه شارژ کیف پول تراست والت ساده است. برای اینکار ابتدا در سایت اکسبیتو ثبت‌ نام می‌کنید و پس از انجام مراحل ثبت‌ نام و تایید هویت، کارت بانکی که به نام خودتان باشد را ثبت می‌کنید. ابتدا از طریق افزایش اعتبار بصورت ریالی حساب خود را در اکسبیتو شارژ کنید. پس از شارژ، به صفحه سفارش رفته و خرید خود را ثبت کنید.

2- نحوه شارژ کیف پول متامسک

لازم به ذکر است از آن‌جایی که در این کیف پول، کارمزد تراکنش از اتریوم کم می‌شود، بنابراین برای انجام تراکنش باید اتریوم داشته باشید. برای شارژ کیف پول ارز دیجیتال متامسک ابتدا ارز مورد نظر را انتخاب می‌کنید، سپس دکمه receive را انتخاب کنید. در صفحه جدید آدرس کیف پولتان را دریافت کرده و در انتها گزینه Buy را بزنید. به همین سادگی.

Maryam  Blog and Coins Pics  1600900 (13).png

3- نحوه شارژ کیف پول لجر

کیف پول لجر به شکل یک جعبه است. این کیف پول پس از خریداری باید به کامپیوتر متصل شده و رمزنگاری شود. نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال لجر نیز از داخل رابط نرم‌افزاری خود دستگاه است. پس از ورود و رمزنگاری، نوع ارز دیجیتالی را انتخاب می‌کنید و سپس تراکنش‌ها لازم را از منوهای مختلف انجام می‌دهید. این کیف پول ارزهای زیر را پشتیبانی می‌کند:



  • بیت کوین
  • اتریوم
  • XRP
  • بیت کوین کش
  • لایت کوین
  • تتر
  • بایننس کوین
  • EOS
  • استالر
  • کاردانو
  • مونرو
  • کاسماس
  • پولکادات


سخن پایانی


ورود به بازار رمز‌ارز ها بدون داشتن کیف پول بلاک چین امکان پذیر نیست. به همین منظور انتخاب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال یکی از ملزومات این حوزه است. در این مقاله در مورد شارژ کیف پول ارز دیجیتال صحبت کردیم و از نزدیک با انواع کیف پول‌ها و نحوه شارژ کیف پول ارز دیجیتال آشنا شدیم اما برای حضور حرفه‌ای در این بازار بهتر است مطالعه کنید و کیف پولی را انتخاب کنید که علاوه بر امنیت، تجربه کاربری راحتی نیز داشته باشد.



به عنوان یک حرفه‌ای کدام کیف پول را برای معاملات خود انتخاب می‌کنید؟