اگر قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و از این راه درآمد به دست آورید، باید بدانید که معامله در این بازار به چه ابزاری نیاز دارد. اولین ابزار موردنیاز یک صرافی آنلاین معتبر است. ما به کاربران ایرانی استفاده از صرافی اکسبیتو را پیشنهاد می‌کنیم. دومین ابزار که برای نگهداری ارزهای دیجیتال بسیار ضروری است کیف پول ارز دیجیتال است. در این مقاله می‌خواهیم یکی از بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال یعنی تراست ولت را به شما معرفی کنیم. همچنین به شما آموزش می‌دهیم که چطور یک کیف پول تراست ولت برای خودتان بسازید. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.


کیف پول تراست ولت چیست؟

همان‌طور که در مقاله نحوه خرید و فروش در تراست ولت گفتیم، تراست ولت در اصل یک کیف پول گرم یا داغ است که به‌صورت آنلاین کار می‌کند. تراست ولت کیف پول ارز دیجیتال رسمی بایننس است. با اپلیکیشن موبایل Trust Wallet می‌توانید ارز بیت ‌کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال را با خیال راحت و ایمن ارسال، دریافت و ذخیره کنید. حتی می‌توانید از تراست ولت برای کسب سود در ارزهای دیجیتال، بازی‌های بلاک چین و دسترسی به آخرین پلتفرم‌های برنامه های غیرمتمرکز DApp و امور مالی غیرمتمرکز DeFi استفاده کنید.


برخلاف بازارهای مالی سنتی، دنیای ارزهای دیجیتال هرگز تعطیلی ندارد. این بازار ناپایدارتر است و شرایط ممکن است با خرید و فروش یک ارز تغییر کند، بنابراین مهم است که در همه حال به منابع مالی خود دسترسی داشته باشید. تراست ولت کاملا غیرمتمرکز است و به شما یک برنامه تلفن همراه ساده برای مدیریت توکن‌ها و ارزهای دیجیتال می‌دهد. همچنین به شما امکان می‌دهد هم‌زمان کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را داشته باشید. کیف پول جهانی تراست ولت به شما امکان می‌دهد یک نسخه پشتیبان برای تمام دارایی‌های خود تهیه کرده و به‌راحتی دارایی‌های خود را مدیریت کنید. این کیف پول با صرافی‌های غیرمتمرکز عالی عمل می‌کند.


کیف پول تراست ولت شامل یک مرورگر Web3 داخلی است که به شما امکان می‌دهد DAppهای اینترنت غیرمتمرکز را به‌طور یکپارچه و ایمن جستجو کنید. تراست ولت همراه با بایننس روی ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز ازجمله نظارت بر بازار، شبکه‌های سفارشی، شبکه‌های آزمایشی، یک DEX بومی و یکپارچگی عمیق با زیرساخت‌های بایننس کار می‌کند.

آموزش ویدئویی کیف پول تراست‌ولت 👇🏻


آموزش گام به گام ساخت کیف پول تراست ولت

برای ساخت کیف پول تراست ولت باید مراحل زیر را دنبال کنید:


  • مرحله 1: از طریق سایت trustwallet.com آخرین نسخه تراست ولت را دانلود کنید.
مرحله 1 ساخت کیف پول تراست ولت

  • مرحله 2: پس از دانلود و نصب برنامه، تراست ولت را باز کرده و روی «Create a new wallet» کلیک کنید.
مرحله 2 ساخت کیف پول تراست ولت

  • مرحله 3: برای ادامه، باید شرایط استفاده را بپذیرید. فقط کافی است کادر کنار Term of usage را تیک دار کنید و سپس Continue را فشار دهید.
مرحله 3 ساخت کیف پول تراست ولت

  • مرحله 4: در این مرحله عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای خود را دریافت خواهید کرد که به‌عنوان رمز کیف‌پول شماست و برای هر بار ورود به تراست‌ولت به آن نیاز دارید.
مرحله 4 ساخت کیف پول تراست ولت

نکته مهم: هیچ راهی برای تغییر یا بازیابی عبارت 12 کلمه‌ای در صورت گم‌شدن یا فراموش‌شدن وجود ندارد. اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید، سرمایه خود را از دست خواهید داد. تراست ولت با حساب‌های بانکی سنتی کاملاً متفاوت است. علاوه بر این، نباید این 12 کلمه را در اختیار هیچ کس دیگری قرار دهید چرا که ممکن است سبب دزدیده شدن تمام سرمایه رمزارزی شما شود.


  • مرحله 5: قبل از ساخت کیف پول، بررسی کنید که عبارت 12 کلمه‌ای را به ترتیب و به‌صورت صحیح یادداشت کرده‌اید.

مرحله 5 ساخت کیف پول تراست ولت

مرحله 6 ساخت کیف پول تراست ولت

انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت

برای انتقال ارزهای دیجیتال خریداری‌شده به کیف پول تراست ولت باید مراحل زیر را طی کنید:


1- ابتدا باید تراست ولت را باز کنید. در این مرحله باید بدانید کدام ارز دیجیتال را می‌خواهید انتقال دهید. مثلاً برای انتقال ریپل به تراست ولت باید آدرس XRP خود را وارد کنید.


2- در صفحه اصلی تراست ولت «Receive» را انتخاب کنید. سپس XRP یا هر ارز دیجیتال دیگری که می‌خواهید انتقال بدهید را انتخاب کنید. یک QRکد و یک رشته الفبایی از حروف به شما نشان داده می‌شود. این آدرس کیف پول شما است. آن را در کلیپ بورد خود کپی کنید و ادامه دهید.


3- اکنون به صرافی موردنظر خود بروید. برای مثال ما در اینجا صرافی Crypto.com را انتخاب می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از همه ویژگی‌های Crypto App، باید فرآیند تأیید KYC را به‌درستی تکمیل کنید.


4- هنگامی‌که صرافی Crypto را باز کردید و وارد اکانت خود شدید، باید «Spot Wallet» را انتخاب کنید. صفحه‌ای باز می‌شود که تمام دارایی‌های شما در آن است.


انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت

5- سپس همان رمز ارزی که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید. استفاده از آدرس نامعتبر ممکن است منجر به از دست رفتن سرمایه شما برای همیشه شود.


6- در اینجا قرار شد ریپل را انتقال دهیم، پس بر روی "Withdraw XRP" کلیک کنید. صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید آدرس کیف پول خود را که از Trust Wallet کپی کرده‌اید در آن قرار دهید. قبل از اینکه تراکنش‌ های رمزنگاری را تأیید کنید، یک‌بار دیگر چک کنید که آدرس سپرده با رمز ارز و شبکه مطابقت داشته باشد. برخی از کاربران توصیه می‌کنند در ابتدا مقدار کمی ارز دیجیتال موردنظر خود را انتقال دهید تا مطمئن شوید همه‌چیز درست است و سپس بقیه ارزهای خود را منتقل کنید.


7- در این مرحله باید آدرس سپرده، کارمزدها، و ارز دیجیتال را تأیید کنید و سپس آن را به تراست ولت انتقال دهید.


برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت

آیا می‌توان یک برداشت مستقیم از تراست ولت به حساب بانکی داشت؟ پاسخ منفی است، شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. هر ارز دیجیتالی که در آدرس کیف پول تراست ولت ذخیره می‌کنید نمی‌تواند مستقیماً به حساب بانکی شما منتقل شود. بااین‌حال، راه‌هایی برای مبادله یا تبدیل توکن‌ها با استفاده از صرافی وجود دارد که بعداً به شما امکان می‌دهد در یک فرآیند ساده پول را از تراست ولت برداشت کنید.


در این صورت، اگر می‌خواهید از پول نقد خود لذت ببرید، ضروری است از صرافی‌های متمرکز کمک بگیرید. بنابراین، اگر می‌خواهید وجوه خود را نقد کنید، لازم است معامله سپرده فیات را در وب‌سایت دیگری شروع کنید. ما در اینجا روش برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت را به شما آموزش می‌دهیم.


مرحله 1: توکن‌های خود را با یک استیبل کوین یا یک ارز دیجیتال محبوب تعویض کنید. فرض کنید تصمیم دارید یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز مانند شیبا اینو (Shiba Inu) را برداشت کنید. برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین و اتریوم، نمی‌توانید در برخی صرافی‌ها، ارزهای خاصی را به دلار نقد کنید. در اینجا باید ارزهای خود را با یک ارز دیجیتال که به‌طور گسترده پذیرفته شده است، تعویض کنید.


می‌توانید این کار را با استفاده از PancakeSwap به‌طور مستقیم از مرورگر DApp Trust Wallet انجام دهید. بنابراین، فرض کنید می‌خواهید شیبا را به بایننس (BNB) تبدیل کنید، زیرا این ارز یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است. به PancakeSwap بروید، جزئیات تراکنش را وارد کنید و توکن‌های ذخیره‌شده خود را به BNB تبدیل کنید.

برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت

مرحله 2: توکن را از تراست ولت به یک صرافی متمرکز اصلی ارسال کنید. شما اکنون توکن شیبا را با BNB تعویض کرده‌اید. اکنون، برای برداشت پول و واریز به حساب بانکی خود، باید آن را به یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال ارسال کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:


۱ـ حساب Coinbase یا Binance خود را باز کنید.


برای این کار به شما توصیه می‌کنیم که وارد Binance شوید، زیرا برای ارز BNB این صرافی بهتر است. به خاطر داشته باشید که صرافی‌های دیگر مانند کوین بیس نیز به شما امکان فروش ارز دیجیتال، برداشت وجه و موارد دیگر را می‌دهند.


۲ـ ارسال از تراست ولت به آدرس گیرنده.


اکنون که وارد صرافی خود شدید، این مراحل را دنبال کنید:


۳ـ در برنامه تراست ولت گزینه "Send" را انتخاب کنید.


۴ـ حالا ارزهای BNB را به کیف پول BNB که در بایننس راه‌اندازی شده است ارسال کنید.


5ـ آدرس کیف پول گیرنده را جایگذاری کنید و ادامه دهید.


به خاطر داشته باشید که باید هزینه‌های مربوط به این تراکنش را بپردازید، بنابراین قبل از ادامه این هزینه‌ها را بررسی کنید. همچنین حتماً از آدرس مناسب استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است درنهایت پول خود را از دست بدهید.


مرحله 3: فرآیند برداشت از صرافی را شروع کنید. وقت آن است که پول خود را نقد کنید. تنها راه برای دریافت پول فیات در حساب بانکی خود استفاده از صرافی اصلی است.


  • پول فیات را از کوین بیس خارج کنید. اگر وجوه را به حساب Coinbase خود ارسال کرده‌اید، باید پول نقد را از این حساب برداشت کنید.

  • پول فیات را از بایننس خارج کنید. اگر تصمیم دارید همان‌طور که در این مقاله بیان کردیم از BNB استفاده کنید، فقط به حساب Binance خود بروید و ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول خود را بررسی کنید. در اینجا می‌توانید BNB را به دلار آمریکا تبدیل کرده و آن را مستقیماً به حساب بانکی خود منتقل کنید. مطمئن شوید که آدرس برداشت پول را از قبل به‌درستی وارد کرده‌اید تا درنهایت عملیات خراب نشود.

مشکل برداشت تتر از تراست ولت

افرادی که ارز دیجیتال تتر دارند مشکلاتی را گزارش کرده‌اند که نمی‌توانند برداشت تتر از تراست ولت را انجام دهند. این مشکل به چند دلیل رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد مشکل اصلی این است که کاربر اتریوم کافی در حسابش برای پرداخت هزینه‌ها ندارد. حتی اگر روی ارز اتریوم سرمایه‌گذاری نکرده‌اید باید مقداری از این ارز برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در کیف پول خود داشته باشید.

مشکل برداشت تتر از  تراست ولت

مسئله دوم این است که ممکن است فکر کنید اتریوم کافی دارید، اما هزینه گس افزایش یافته و شما به‌اندازه کافی اتریوم برای انجام معامله ندارید. در موارد بسیار خاص، تراکنش شما معلق می‌شود. در این صورت، باید تراکنش معلق خود را لغو کنید تا ببینید وجوهتان به کیف پولتان باز می‌گردند یا خیر.


دلیل سوم هم این است که انواع مختلفی از توکن‌های تتر (USDT) وجود دارد. یک توکن مبتنی بر اتریوم است، دیگری بر روی شبکه ترون ساخته شده است و حتی یک نسخه مبتنی بر EOS از تتر وجود دارد. اگر نوع خاصی از تتر را به کیف پولی که با آن شبکه بلاکچین ناسازگار است ارسال کنید، USDT خود را از دست خواهید داد. در موارد دیگر، داشتن چندین نوع تتر در یک کیف پول می‌تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند.


کلام آخر


درنهایت می‌توان گفت که تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در جهان است. اگر می‌خواهید معاملات خود را به‌صورت ایمن و مطمئن انجام دهید و همچنین ارزهای دیجیتال خریداری‌شده خود را در یک جای امن ذخیره کنید بهترین روش استفاده از کیف پول تراست ولت است.