این مقاله اکسبیتو به مقایسه ارز دیجیتال ریپل با دیگر رمزارزها می‌پردازد. از نظر افرادی که فقط نام ارزهای دیجیتال را شنیده‌اند و آشنایی زیادی با دنیای رمزارزها ندارند، سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین محدود می‌شود. بیتکوین شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال به شمار می‌رود و با بیشترین میزان سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال پیشروترین ارز بازار است. واقعیت این است که ارزهای دیجیتال دیگری هم در بازار وجود دارند که البته توانسته‌اند نسبت به بیتکوین بهتر هم عمل کنند. یکی از این ارزهای دیجیتال ارز ریپل است. از امکانات این ارز میتوان به کیف پول ریپل اشاره کرد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.


ریپل چیست؟ ریپل یک ارز دیجیتال است که با نماد XRP در بازار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال در سال 2011 به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد. ارز دیجیتال ریپل در سال 2021 در رتبه ششم بازار ازنظر ارزشمندترین ارز دیجیتال قرار گرفت. از ارز دیجیتال ریپل برای پرداخت، مبادله دارایی و حواله بانکی استفاده می‌شود. این سیستم شبیه به سوئیفت است و برای انتقال پول و امنیت بین‌المللی کاربرد دارد. بانک‌ها و واسطه‌های مالی از ریپل استفاده می‌کنند، زیرا سرعت زیاد و هزینه کمی دارد.


درمجموع تعداد 100 میلیارد ارز ریپل در جهان وجود دارد که بیش از 47 میلیارد از آن در بازار در حال گردش است. XRP می‌تواند 1500 تراکنش را در ثانیه پردازش کند. درنتیجه، این سرعت ریپل است که آن را در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال به یک ارز کاربردی برای انجام تراکنش‌های فوری تبدیل می‌کند. در ادامه به بررسی مزایای این ارز دیجیتال و تفاوت آن با سایر ارزهای دیجیتال برتر می‌پردازیم.

Compare Ripple with other cryptocurrencies

مقایسه ریپل و ترون

ارز دیجیتال ترون یا TRON یک پلتفرم سرگرمی مبتنی بر بلاکچین است و توکن اصلی آن ترون نام دارد. این ارز دیجیتال با نماد TRX در بازار معامله می‌شود. شبکه اصلی ترون در سال 2018 راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال با ارزش 6.08 میلیارد دلار در رتبه 24 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. ریپل و ترون دیدگاه‌های متفاوتی دارند. درحالی‌که ارز دیجیتال ریپل و کلاً شبکه ریپل برای حل مشکلات تبادلات ارز و سرعت آن ایجاد شده، به نظر می‌رسد که بنیان‌گذار ترون آقای جاستین سان این ارز دیجیتال را برای نشان دادن قدرتش ایجاد کرده است. البته او در سرمایه‌گذاری‌های گذشته نشان داده که فردی موفق است و درزمینه تجارت مهارت‌های بالایی نیز دارد. برای شروع معامله و خرید ارز دیجیتال ترون در همین لحظه با کلیک بر روی لینک درج شده، اقدام کنید. خرید ارز ترون که یک سرگرمی مبتنی بر بلاکچین است، می تواند بسیار راحب آن را در پلتفرم معاملاتی اکسبیتو معامله نمایید.


این ارزهای دیجیتال تفاوت‌های زیادی دارند و اصلاً نمی‌توان گفت که کدام‌یک بهتر است. البته ریپل و ترون هر دو این روزها با افت قیمت مواجه هستند و نمودار آن‌ها نزولی است، اما بازهم نمی‌شود گفت که ترون بهتر است یا ریپل؟ برای خرید این ارزهای دیجیتال باید نمودارهای آن‌ها را ببینید و با تحلیل هرکدام نسبت به خرید اقدام کنید. در جدول زیر ریپل و ترون باهم مقایسه شده‌اند.

Compare ripple and tron

مقایسه ریپل و کاردانو

کاردانو یک پلتفرم ارز دیجیتال است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. پلتفرم کاردانو یک بلاکچین عمومی و منبع باز است و معاملات همتا به همتا در آن انجام می‌شوند. کاردانو توسط بنیاد کاردانو که در سوئیس قرار دارد اداره می‌شود. ارز دیجیتال cardano با نماد ADA در بازار خرید و فروش می‌شود. برای شروع معامله و خرید ارز دیجیتال آدا یا کاردانو در همین لحظه با کلیک بر روی لینک درج شده، اقدام کنید. این ارز دیجیتال با ارزشی حدوداً 27 میلیارد دلاری در رتبه 8 بازار قرار دارد. کاردانو و ریپل در رتبه‌بندی بازار در حال تعقیب یکدیگر هستند، اما این موضوع باعث نمی‌شود که بتوانیم بگوییم کدام‌ یکی بهتر است. البته این نکته هم وجود دارد که کاردانو ثبات و قیمت بیشتری در بازار دارد، اما نمی‌توان افت قیمت آن را نادیده گرفت، زیرا تمام ارزهای دیجیتال در بازار نوسان دارند. اطلاعات این دو ارز دیجیتال را در جدول زیر می‌بینید:

compare ripple and cardano

مقایسه ریپل و استلار

ریپل و استلار دو شرکت یا پلتفرم هستند که ارزهای رمزنگاری‌شده ارائه می‌دهند. ریپل و استلار دارای بلاکچین‌های مشابهی هستند، زیرا بنیان‌گذاران این دو ارز یک نفر است. به همین دلیل بسیاری از افراد این دو را باهم مقایسه می‌کنند. استلار در سال 2014 راه‌اندازی شد. این ارز دیجیتال با نماد XLM یا Lumens در بازار معامله می‌شود. ریپل و استلار هر دو برای انجام نقل و انتقالات ارزان و سریع بین‌بانکی ایجاد شده‌اند و کد نویسی بسیار مشابهی دارند. استلار با ارزش 4.45 میلیارد دلار در رتبه 30 بازار قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که ریپل عملکرد بهتری نسبت به استلار داشته است. این مقایسه به این دلیل جالب است که بنیان‌گذار هر دو ارز دیجیتال یک نفر بوده است. برای خرید ارز دیجیتال استلار میتوانید به لینک درج شده مراجعه نمایید.


ارز دیجیتال استلار بیشتر توسط مردم عادی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این موضوع استلار را منحصربه‌فرد کرده است. برخلاف ریپل که بیشتر توسط بانک‌ها استفاده می‌شود، استلار بر روی مردم تمرکز می‌کند، به‌ویژه کسانی که در بخش‌های نسبتاً فقیر کره زمین زندگی می‌کنند. این افراد می‌توانند با خریدوفروش استلار با اقتصاد جهانی تعامل داشته باشند. البته قیمت استلار نیز زیاد نیست و این موضوع انجام معاملات را برای مردم آسان‌تر خواهد کرد. این دو ارز دیجیتال در جدول زیر باهم مقایسه شده‌اند:

Compare Ripple and stellar

مقایسه ریپل و اتریوم

ریپل و اتریوم ethereum پروژه‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران را به بازار ارزهای دیجیتال امیدوار می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، ریپل یک پروژه متمرکز است که برای انتقال دارایی‌ها بین بانک‌ها در سراسر جهان ایجاد شده و این کار را ارزان و سریع انجام می‌دهد. اتریوم یک پلتفرم محاسباتی برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)است و بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارد. ارزهای دیجیتال ریپل و اتریوم هم در بین 10 ارز برتر بازار قرار دارند. اتریوم با ارزش بیش از 312 میلیارد دلار در جایگاه دوم ارزشمندترین ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد، اما بازهم نمی‌توان گفت که مثلاً اتریوم بهتر از ریپل است. اتریوم قابلیت ماین کردن یا همان استخراج کردن دارد، درحالی‌که ریپل را نمی‌توان استخراج کرد. در جدول زیر اطلاعات این دو ارز دیجیتال را می‌بینید:

Compare Ripple and ethereum

کلام پایانی

بخش مهمی از درک بهتر بازار کریپتو، دانستن مفاهیم و موضوعاتی است که بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر مثبت و منفی دارند. برای درک تمایز بین دو ارز دیجیتال چند شاخص وجود دارد. پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال معمولاً بر اساس تحلیل تکنیکال حرکت قیمت این ارزها از روی نمودار انجام می‌شود. شما می‌توانید پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط برخی از پلتفرم‌های پیشرو در صنعت ارز دیجیتال را نیز مطالعه کنید.


اگر دانش این بازار را داشته باشید می‌توانید به نکات خوبی در رابطه با تمایز ارزهای دیجیتال دست پیدا کنید. برای درک بهتر ارزهای دیجیتال و اینکه کدام‌یکی بهتر است باید فقط به تحلیل آن‌ها بپردازید. هرروز باید قیمت‌های ارزهای دیجیتال و نمودارهای آن‌ها را ببینید و آن‌ها را باهم مقایسه کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید.