کسی که می‌خواهد در بازار کریپتوکارنسی فعالیت کند، باید همیشه گوش به زنگ اخبار، اتفاقات و تغییرات قیمتی باشد. تنها در این صورت است که می‌توان از بازار کریپتوکارنسی به صورت معقول و منطقی سود کسب کرد. پلتفرم‌های متعددی وجود دارند که هرکدام با ارائه خدمات، به نوبه خود به تریدرها برای بروز ماندن در زمینه اخبار و تغییرات قیمتی کمک می‌کنند. یکی از ابزارهای کاربردی که در این پلتفرم‌ها وجود دارد، زنگ هشدار کریپتو است. با استفاده از این ابزار می‌توان از نزدیک شدن قیمت به محدوده‌ای خاص باخبر شد. در این مقاله قرار است به بررسی آلارم کریپتو و چگونگی استفاده از آن در پلتفرم‌های مختلف بپردازیم. اگر شما هم سابقه استفاده از این ابزار را دارید، در بخش کامنت‌ها تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


چرا به زنگ هشدار کریپتو نیاز داریم؟

چرا به زنگ هشدار کریپتو نیاز داریم؟

به روز بودن و باخبر بودن از وضعیت بازار به خصوص در بازار پر نوسان کریپتوکارنسی، برای موفقیت در معامله‌گری اهمیت زیادی دارد. با این حال، اغلب معامله‌گران نمی‌توانند همیشه پای چارت بنشینند و نوسانات قیمت را مشاهده کنند. راه حل این مشکل استفاده از ابزار زنگ هشدار، در پلتفرم‌هایی مانند تریدینگ‌ویو است.


این ابزار به معامله‌گر کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت پای نمودار، از رسیدن قیمت به محدوده‌ای خاص باخبر شود. تریدر بعد از باخبر شدن و بررسی وضعیت بازار می‌تواند تصمیم بگیرد که در چنین شرایطی چه معامله‌ای باز کند. با استفاده از ابزار دریافت آلارم قیمت همچنین می‌توان از شکست در معاملات و از دست رفتن سرمایه نیز جلوگیری کرد.


تنظیم زنگ هشدار کار سختی نیست و پلتفرم‌های متعددی این ابزار را برای تریدرها فراهم کرده‌اند. با توجه به هزینه و کیفیت این ابزار در هر پلتفرم، می‌توان تصمیم گرفت که از کدامیک از آن‌ها استفاده کرد.


بهترین راه برای دریافت آلارم قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

بهترین راه برای دریافت آلارم قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

برای این که Alarm قیمت ارزهای دیجیتال را دریافت کنید، راه‌های مختلفی پیش روی شماست. هر کدام از این راه‌ها مزایا، معایب و ویژگی‌هایی دارند که باعث انتخاب آن‌ها توسط کاربران می‌شود. متداول‌ترین راه‌های دریافت هشدار قیمت ارزهای دیجیتال، ایمیل، پیامک و اعلان تلفن همراه یا دسکتاپ هستند. ایمیل و پیامک مستقیما از طرف سایت برای کاربر ارسال می‌شوند ولی برای دریافت اعلان‌ها نیاز به نصب نرم افزار در گوشی است.


روش‌های دریافت این آلرت‌ها آنقدر متنوع هستند که حتی برخی تریدرها، اعلان مورد نظر خود را در ساعت هوشمندشان دریافت می‌کنند. این که کدام یک از این راه‌ها را برای دریافت آلارم قیمت انتخاب کنید به شکل و نوع عملکردتان برای انجام معامله بستگی دارد.


در ادامه به معرفی راه‌های اصلی دریافت هشدار قیمت ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.


صرافی‌های کریپتوکارنسی


یکی از راه‌های دریافت Alarm قیمت بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌های کریپتوکارنسی هستند. در صرافی‌ها علاوه بر اینکه می‌توان از Limit برای انجام معاملات استفاده کرد، می‌توان از ابزار هشدار قیمت آن‌ها نیز بهره برد. در حال حاضر صرافی‌های مختلفی هستند که امکان استفاده از این ابزار را برای کاربران خود ممکن کرده‌اند.


ابزارهای هشدار قیمت کریپتوکارنسی


استفاده از ابزارهای آلارم قیمت، یکی دیگر از راه‌های دریافت آلرت قیمت ارزهای دیجیتال است. نسبت به ابزارهایی که در صرافی‌های کریپتورکانسی ارائه می‌شود، ابزارهای هشدار قیمت قابلیت‌های بیشتری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. به همین خاطر کسانی که دوست دارند کنترل بیشتری بر قیمت‌های بازار داشته باشند، از این ابزارها استفاده می‌کنند.


شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام


دریافت آلارم قیمت از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که تریدرها از آن برای آگاهی از رسیدن ارز به محدوده قیمتی خاص استفاده می‌کنند.


10 مورد از بهترین ابزار‌های اعلان قیمت کریپتو کدامند؟

حال که با هشدار قیمت کریپتو و نحوه دریافت آن آشنا شدید، وقت آن رسیده که به سراغ معرفی بهترین پلتفرم‌های ارائه دهنده ابزارهای اعلان قیمت برویم:


تریدینگ‌ویو (TradingView)


تریدینگ‌ویو معروف‌ترین پلتفرم مشاهده قیمت در بازارهای مالی از جمله کریپتوکارنسی است. همه صرافی‌های کریپتوکارنسی از نمودارهای این پلتفرم برای نشان دادن قیمت ارزها استفاده می‌کنند. اگر تریدر باشید، حتما تاکنون با این پلتفرم کار کرده‌اید. با ثبت نام در تریدینگ‌ویو می‌توانید از ابزار آلارم قیمت نیز استفاده کنید. با خرید اکانت‌های پولی تعداد Alarm‌هایی که می‌توانید ثبت کنید افزایش پیدا می‌کند.


روش ثبت هشدار


وارد صفحه نمودار ارزی شوید که می‌خواهید برای آن آلرت ثبت کنید. حالا بر گزینه Alert کلیک کنید تا صفحه کوچکی برای شما باز شود.


تریدینگ‌ویو (TradingView)

در این بخش می‌توانید قیمت مد نظر و متنی که می‌خواهید هنگام رسیدن ارز به آن قیمت برای شما ارسال شود را تعیین کنید. همچنین در تب نوتیفیکیشن، قادر به تعیین شیوه نمایش اعلان نیز هستید. بعد از تعیین شرایط مورد نظر خود بر دکمه Create کلیک کنید.


فعال‌سازی آلارم کوین‌ترکر (Cointracker)

کوین‌ترکر، پلتفرمی برای مدیریت پورتفولیوی کریپتوکارنسی است که طیف گسترده‌ای از ابزارها را برای این کار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله خدمات این سایت، ارائه اطلاعات در لحظه از بازار، هشدار قیمت و تحلیل‌های سرمایه‌گذاری است. از خدمات دیگر این سایت ارائه فرم‌ها و گزارش‌های مالیاتی است. این پلتفرم گزینه خوبی برای سرمایه‌گذارانی است که می‌خواهند ضمن استفاده از ابزار هشدار قیمت، مدیریت کامل بر پورتفولیوی خود داشته باشند.


فعال‌سازی آلارم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)

کوین‌مارکت‌کپ، سایتی جامع و کامل در زمینه کریپتوکارنسی است که تلاش می‌کند همه نوع اطلاعات راجع به این بازار را در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از قابلیت‌هایی که این سایت ارائه میدهد هشدار قیمت کریپتوکارنسی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید هشدار تغییرات قیمتی رو به بالا یا پایین را دریافت کنید. اگر برنامه کوین‌مارکت‌کپ را در گوشی خود داشته باشید، این هشدار به صورت اعلان برای شما نمایش داده خواهد شد، همچنین می‌توانید از طریق ایمیل نیز هشدار مورد نظر خود را دریافت کنید.


شیوه ثبت آلارم


برای ثبت هشدار قیمت در کوین‌مارکت‌کپ باید از طریق اپلیکیشن این سایت اقدام کنید. کافی است در این برنامه، ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس علامت زنگوله کنار قیمت را بزنید.


فعال‌سازی آلارم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)

در صفحه جدید می‌توانید هشدار‌تان را بر اساس تغییرات درصدی یا قیمتی تنظیم کنید. بعد از تنظیم عدد دلخواه، گزینه Set price alert را بزنید.


فعال‌سازی آلارم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)

فعال‌سازی آلارم کوین‌مارکت‌آلرت (CoinMarketAlert)

این سایت مخصوص ثبت کردن هشدارهای کریپتوکارنسی است. در کوین‌مارکت‌آلرت، می‌توانید بر اساس تغییرات قیمتی، حجم بازار و حجم معاملات یک ارز، هشدار دریافت کنید. این آلارم‌ها از طریق ایمیل، اعلان برنامه موبایل، اعلان مرورگر و... برای شما ارسال خواهد شد. با استفاده از اکانت رایگان این سایت می‌توانید تا 10 هشدار قیمت تنظیم کنید.


روش ثبت هشدار


ابتدا وارد سایت شوید و بر تب alert و زیر تب create alert کلیک کنید. در این صفحه می‌توانید نوع هشداری که می‌خواهید برایتان ارسال شود را تعیین کنید.


فعال‌سازی آلارم کوین‌مارکت‌آلرت (CoinMarketAlert)

حال بر روی یکی از این حالت‌ها کلیک کنید تا صفحه‌ای مطابق زیر برای شما باز شود. در این صفحه شرایط هشدار مورد نظر را تعیین کنید و نهایتا start tracking را بزنید.


 فعال‌سازی آلارم کوین‌مارکت‌آلرت (CoinMarketAlert)

فعال‌سازی آلارم Cryptocurrency alerting

از نظر ارائه خدمات، این سایت شباهت زیادی به مورد قبلی دارد. با استفاده از کریپتوکارنسی‌آلرتینگ برای چندین ارز دیجیتال آلرت قیمت ثبت و اعلان آن را از طریق ایمیل، پیامک و برنامه‌های چت نظیر تلگرام دریافت کنید. این سایت نیز اجازه ثبت 10 هشدار را برای اکانت‌های رایگان می‌دهد.


شیوه ثبت هشدار


وارد سایت شوید و بر روی تب Market کلیک کنید تا صفحه‌ای مطابق زیر برایتان باز شود. در این صفحه می‌توانید شرایط هشدار مورد نظر را تعیین کنید و نهایتا set alert را بزنید. همانطور که مشاهده می‌کنید گزینه‌هایی که این سایت برای ثبت هشدار ارائه می‌دهد بسیار متنوع است.


فعال‌سازی آلارم Cryptocurrency alerting

فعال‌سازی آلارم کوین‌وینک (Coinwink)

کوین‌‌وینک نیز یکی از ابزارهای مخصوص ثبت هشدار قیمت است. این پلتفرم گستره زیادی از ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود. با اکانت رایگان در این پلتفرم می‌توانید تا ده هشدار ثبت کنید. این Alarmها از طریق ایمیل، پیامک و نرم افزارهای پیام رسان برای شما ارسال می‌شود.


شیوه ثبت آلارم


حتی بدون ثبت نام کردن می‌توانید از این سایت هشدار دریافت کنید. کافی است در صفحه اصلی سایت بر یکی از ارزهای ارائه شده کلیک کنید.


فعال‌سازی آلارم کوین‌وینک (Coinwink)

سپس صفحه تنظیم هشدار برای شما باز خواهد شد. بعد از تنظیم هشدار با شرایط مورد نظر خود، بر گزینه Create Alert کلیک کنید.


فعال‌سازی آلارم کوین‌وینک (Coinwink)

فعال‌سازی آلارم دلتا (Delta)

دلتا، برنامه‌ای برای تحلیل بازار و ارائه اطلاعات بروز از کریپتوکارنسی است. این برنامه قابلیت‌های متعددی برای مدیریت پورتفولیو در اختیار کاربران می‌گذارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ردیابی ارزهای سرمایه‌گذاری شده، گزارش مالیاتی و هشدار قیمت اشاره کرد. برای استفاده از قابلیت هشدار قیمت دلتا، می‌توانید برنامه آن را از گوگل پلی یا اپ استور دریافت کنید.


شیوه ثبت هشدار


بعد از دانلود و نصب برنامه دلتا از گوگل پلی، به صفحه اصلی برنامه بروید. در این بخش ارزی که می‌خواهید برای آن هشدار قیمت ثبت کنید را انتخاب نمایید.


فعال‌سازی آلارم دلتا (Delta)

حالا به تب alerts بروید و گزینه create new alert را بزنید.


فعال‌سازی آلارم دلتا (Delta)

در آخر شرایط هشدار خود را تنظیم کنید و add alert را بزنید.


فعال‌سازی آلارم دلتا (Delta)

فعال‌سازی آلارم کوین استاتس (Coin Stats)

کوین‌استاتس، یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای دریافت هشدار قیمت کریپتوکارنسی است. این پلتفرم به ارائه اطلاعات درباره بیش از هشت هزار ارز دیجیتال می‌پردازد. از قابلیت‌های این برنامه این است که می‌توان آن را برای دریافت و بروزرسانی اطلاعات سرمایه‌گذاری کاربر، به صرافی مد نظر او متصل کرد. با ثبت آلارم قیمت در این برنامه، هشدار مورد نظر به همان شیوه‌ای که می‌خواهید برایتان ارسال خواهد شد.


شیوه ثبت هشدار


ابتدا مطابق تصویر زیر بر گزینه alerts کلیک کنید تا به صفحه هشدارها وارد شوید.


فعال‌سازی آلارم کوین استاتس (Coin Stats)

حالا بعد از تعیین شرایط اولیه هشدار، یکی از گزینه‌های زیرِ نوشته Custom را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید.


فعال‌سازی آلارم کوین استاتس (Coin Stats)

نهایتا، شرایط هشدار را تعیین و بر گزینه save کلیک کنید تا هشدار قیمت برایتان ایجاد شود.


فعال‌سازی آلارم کوین استاتس (Coin Stats)

فعال‌سازی آلارم اینوستینگ (Investing.com)

سایت اینوستینگ، از ثبت هشدار قیمت برای طیف گسترده‌ای از بازارهای مالی پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به کاربران اطلاعات بروز ارائه می‌دهد و این امکان را در اختیار آن‌ها می‌گذارد که برای رویدادهای مختلفی هشدار قیمت ثبت کنند. این هشدارها به همان شیوه‌ای که خود کاربر انتخاب می‌کند برای او ارسال خواهد شد. استفاده از این سایت کاملا کاربر‌پسند است و تریدرها برای ثبت هشدار کار دشواری پیش رو ندارند.


شیوه ثبت هشدار


برای رفتن به بخش آلارم‌های سایت اینوستینگ، ابتدا از تب more زیر تب alerts را انتخاب کنید. بعد از این که وارد صفحه مدیریت هشدارها شدید، برای ایجاد هشدار بر یکی از باکس‌های جستجو که دور آن خط قرمز کشیده‌ایم کلیک و نام ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید. با این کار شرایط ساخت Alarm برایتان نشان داده خواهد شد. بعد از تنظیم هشدار بر گزینه create alert کلیک کنید تا هشدار مورد نظرتان ثبت شود.


فعال‌سازی آلارم اینوستینگ (Investing.com)

فعال‌سازی آلارم کوین‌آلرت (Coinalert.me)

این سایت هم مانند بقیه پلتفرم‌هایی که معرفی شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا برای ارزهای دیجیتال هشدار قیمت ثبت کنند. علاوه براین قابلیت، کوین‌آلرت همچنین اطلاعات مفیدی درباره بازار کریپتوکارنسی در اختیار کاربران قرار داده و ابزارهای مختلفی برای مدیریت پورتفولیو به آن‌ها ارائه می‌دهد.


شیوه ثبت هشدار


کوین‌آلرت یکی از راحت‌ترین روش‌های ثبت هشدار را در اختیار کاربران می‌گذارد. کافی است در صفحه اصلی سایت، شرایط آلارم را طبق نظر خود تعیین کنید و بعد از وارد کردن ایمیل یا آیدی تلگرام، گزینه create را بزنید.


فعال‌سازی آلارم کوین‌آلرت (Coinalert.me)

سخن پایانی


در این مقاله به بررسی هشدار قیمت کریپتو و بهترین پلتفرم‌های ارائه دهنده این ابزار پرداختیم. اگر مشتاق به استفاده از ابزار یاد شده هستید، با جست و جو میان سایت‌هایی که معرفی کردیم، می‌توانید ارزان‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. اگر سابقه استفاده از این پلتفرم‌ها را دارید برای ما بنویسید به نظر شما کدام یک از آن‌ها بهتر هستند؟