جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان بعد از المپیک است و شرکت‌های زیادی می‌خواهند از این رویداد برای شناساندن برند خود به جهانیان استفاده کنند. شرکت‌های رمز ارز نیز می‌توانند از این رویداد استفاده کرده و آگاهی مردم را به نسبت ارز‌های دیجیتال بالا ببرند. اینک بسیاری از علاقه‌مندان صنعت کریپتو به ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 توجه دارند و مایلند بدانند که باید در کدام ارز‌ها سرمایه‌گذاری کنند.


قرار است که جام جهانی 2022 در کشور قطر و در فاصله زمانی 21 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار شود. این فرصتی عالی برای صنعت کریپتو است و چنین رویدادی می‌تواند مقبولیت و پذیرش رمز ارز‌ها را در میان مردم بالا ببرد. خوشبختانه ارز‌های دیجیتال زیادی اسپانسر جام جهانی قطر شده‌اند و این موضوع، احتمالا قیمت ارز دیجیتال را در این بازه زمانی تحت تاثیر قرار خواهد داد.


ارز‌های دیجیتال و توکن‌های جام جهانی کدامند؟

منظور از ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 تعدادی از ارز‌هاست که به نحوی به این رویداد مرتبط شده‌اند؛ مثلا ارز‌هایی مانند سی‌ آر او (CRO) و الگورند (ALGO) از جمله اسپانسر‌های جام جهانی هستند که مورد توجه فیفا قرار گرفته‌اند. همچنین تعدادی از ارز‌های دیجیتال به تیم‌های ملی کشور‌های مختلف گره خورده‌اند و بنابراین تاثیر جام جهانی قطر در ارز‌های دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت.


ارز‌های دیجیتال و توکن‌های جام جهانی کدامند؟

اینک افراد زیادی در حال خرید رمز ارز‌های جام جهانی قطر هستند و این رویداد ورزشی را فرصتی برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. اخیرا تعدادی از توکن‌های مربوط به تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی قطر رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به توکن مربوط به تیم ملی آرژانتین (ARG) و توکن مربوط به تیم ملی پرتغال (POR) اشاره کرد.


صادر شدن توکن‌های بالا توسط بلاک‌چین چیلیز(Chiliz) صورت گرفت و این توکن‌ها همزمان از حمایت صرافی بایننس (Binance) هم برخوردار بودند. این صرافی قرار است که اسپانسر اصلی تیم ملی آرژانتین باشد. چنین توکن‌هایی در مورد تیم‌های ملی کشور‌های دیگری مانند برزیل، اسپانیا و پرو نیز وجود دارد و این ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 نیز اخیرا مقداری رشد تجربه کرده‌اند.


بلاک‌چین چیلیز پلتفرمی است که امکان صدور توکن‌های هواداری را برای تیم‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کند. باشگاه‌ها و تیم‌های ملی می‌توانند با استفاده از این توکن‌ها از نظرات هواداران خود مطلع شوند و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهند. این مساله اخیرا باعث رشد شایان‌توجهی برای توکن بلاک‌چین چیلیز (CHZ) شده است.


قیمت چه ارز‌هایی تحت تاثیر جام جهانی است؟

همان طور که قبلا اشاره شد، ارز‌های دیجیتالی که اسپانسر جام جهانی هستند و یا به نحوی به تیم‌های ملی کشور‌های مختلف مربوطند، تحت تاثیر جام جهانی قرار دارند. قیمت چنین ارز‌هایی احتمالا در جام جهانی با نوسانات زیادی روبرو خواهند بود.


قیمت چه ارز‌هایی تحت تاثیر جام جهانی است؟

کارشناسان زیادی بر این باورند که تبلیغاتی که در جام جهانی برای پروژه‌های رمز ارز و ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 صورت می‌گیرد، تاثیرات مثبتی بر صنعت کریپتو خواهد داشت. این تبلیغات می‌تواند آگاهی مردم را نسبت به رمز ارز‌ها افزایش دهد و از طرف دیگر، مقبولیت و استفاده از کریپتو را افزایش دهد.


برآورد‌ها نشان می‌دهند که اسپانسر‌های اصلی جام جهانی مانند سی آر او احتمالا با بازدیدی پنج میلیاردی مواجه شوند که این بسیار تاثیرگذار خواهد بود. چنین بازدیدی می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر صنعت کریپتو داشته باشد و موجب رشد بیشتر این اکوسیستم شود.


تاثیر اسپانسری جام جهانی بر اکوسیستم کریپتو

یک کمپین بازاریابی عالی می‌تواند پذیرش عام صنعت کریپتو را بسیار افزایش دهد. جام جهانی یکی از بزرگترین میادینی است که بازاریابان از آن برای تبلیغات در مورد برند خود و شناساندن آن به جهان استفاده می‌کنند. در زمان جام جهانی قبلی که در کشور روسیه برگزار شد، رویداد جام جهانی منجر به افزایش پذیرش رمز ارز‌ها در داخل آن کشور شد.


ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 می‌توانند تحت تاثیر شرکت‌های کریپتویی اسپانسر در این رویداد، توجه زیادی را به خود جلب کنند. جام جهانی 2022 قطر از هم اکنون پذیرش رمز ارز را در میان قطری‌ها بالا برده است و مردم این کشور بیش از گذشته از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. این جام جهانی حتی به استفاده بیشتر از ارز‌های دیجیتال در دیگر کشور‌های خلیج فارس مانند امارات نیز کمک کرده است.


فضای رمز ارز از زمان پیدایش بیت کوین تاکنون با رشد عظیمی مواجه شده است. بیت کوین انقلابی در عرصه آزادی به وجود آورد که هنوز هم ادامه دارد. جام جهانی امسال ابزاری است که کریپتو را بیش از گذشته به میان مردم خواهد آورد و تاثیر اسپانسر‌های این حوزه را نمی‌توان نادیده گرفت.


کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های کریپتویی در جام جهانی بی‌تاثیر نخواهد بود و توجه‌های زیادی را به سمت این صنعت جلب خواهد کرد. اینک هواداران فوتبال در سراسر جهان بی‌صبرانه منتظر شروع این رویداد ورزشی هستند و شروع این رویداد قطعا ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


ارز دیجیتالی که در جام جهانی قطر 2022 پامپ می‌شود، چیست؟

اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال مایلند بدانند که کدام ارز دیجیتال در جام جهانی قطر پامپ خواهد شد تا با خرید آن سود خوبی را کسب کنند. ارز‌های دیجیتال زیادی شانس پامپ شدن در این بازی‌ها را دارند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.


ارز دیجیتال الگورند

فیفا برای مجموعه ان‌اف‌تی (NFT) خود پلتفرم الگورند را انتخاب کرده است. پلتفرم ان‌اف‌تی فیفا FIFA + Collect نام دارد که در سپتامبر امسال معرفی شد. این پلتفرم به ارائه ان‌اف‌تی‌های ارزان و با دسترسی آسان می‌پردازد. قرار است لحظه‌های به‌یاد‌ماندنی این جام جهانی به همراه کار‌های هنری و تصاویر جام از طریق این ان‌اف‌تی‌ها ثبت شود.


ارز دیجیتال الگورند

الگورند یک شبکه بلاک‌چینی است که در سال 2019 ایجاد شد. هدف الگورند افزایش سرعت تراکنش‌ها است، به‌طوری که مدت زمان لازم برای انجام تراکنش‌ها بر روی این شبکه به شیوه قابل‌ملاحظه‌ای پایین بیاید. این شبکه قرار است ان‌اف‌تی‌های فیفا را میزبانی کند که این واقعه بسیار مهمی است.


ارز دیجیتال چیلیز

چیلیز ارز دیجیتال رسمی پلتفرم socios.com است که به عنوان یکی از ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 معرفی شده است. کار این پلتفرم صدور توکن‌های هواداری برای بسیاری از باشگاه‌های فوتبال و حتی تیم‌های ملی است. همان طور که قبلا اشاره شد، آرژانتین یکی از تیم‌های ملی است که ار طریق این پلتفرم توکن هواداری خود را راه‌اندازی کرده است.


ارز دیجیتال چیلیز

اینک فیفا و این پلتفرم در حال همکاری برای افزایش تعامل هواداران فوتبال در جام جهانی قطر هستند. پس ارز دیجیتال چیلیز را نیز می‌توان به عنوان یکی از ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 در نظر گرفت که احتمال رشد و بالا رفتن قیمت آن زیاد است.

ارز دیجیتال سی آر او

فیفا رسما اعلام کرده که crypto.com اسپانسر این فدراسیون در جام جهانی قطر خواهد بود. این شرکت که یک پلتفرم ترید رمز ارز است، قطعا از تبلیغات داخل و خارج ورزشگاه‌ها سود خواهد برد. این پلتفرم در سال 2016 راه‌اندازی شد و اینک سرویس‌های خود را به بیش از 10 میلیون مشتری در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شرکت قصد دارد که پذیرش رمز ارز‌ها را از طریق ارائه خدمات خود در جام جهانی افزایش دهد.


پلتفرم crypto.com توجه خود را به تیم‌ها و رویداد‌های ورزشی مانند جام جهانی امسال معطوف کرده است و سعی دارد از این طریق توجه‌های بیشتری را به سمت رمز ارز‌ها جلب کند. ارز دیجیتال این پلتفرم سی آر او نام دارد و این ارز در خلال جام جهانی در معرض توجه افراد زیادی قرار خواهد گرفت؛ بنابراین سی آر او نیز یکی از ارز‌هایی است که احتمال پامپ آن در جام جهانی قطر بالاست.


توکن POR

این توکن در واقع توکن هواداری تیم ملی پرتغال است. توکن POR محبوب‌ترین توکن هواداری در سال 2022 بوده است. این نهمین باری است که پرتغال در عرصه جام جهانی حاضر می‌شود. بهترین حضور این تیم در جام جهانی 1966 بوده است که در آن جام پرتغال توانست به مقام سوم جهان دست یابد. توکن POR یکی از ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 است که توجه‌های زیادی را معطوف خود کرده است.


توکن POR

توکن SNFT

توکن SNFT توکن هواداری تیم ملی اسپانیا است. اسپانیا تیمی است که در جام‌های جهانی اخیر افتخارات زیادی را کسب کرده است و اکنون نیز تیمی محبوب در میان هواداران فوتبال است. این تیم در گروه E رقابت‌ها قرار دارد و هواداران فوتبال منتظر درخشش این تیم ملی هستند. این توکن نیز می‌تواند شانس پامپ در رقابت‌های جام جهانی قطر را داشته باشد.


توکن SNFT

توکن ARG

این توکن مربوط به تیم ملی آرژانتین است که در میان هواداران فوتبال جایگاه ویژه‌ای دارد. آرژانتین مقام‌های مهمی را در جام‌های جهانی کسب کرده و نایب قهرمان جام جهانی 2014 است. لیونل مسی (Lionel Messi) بازیکن محبوب آرژانتین هم قرار است در این جام جهانی بازی کند و البته این بازیکن اعلام کرده که این آخرین سال بازی او خواهد بود. هواداران زیادی از سراسر جهان در این توکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شانس پامپ این توکن نیز زیاد است.


توکن BFT

توکن BFT مربوط به تیم ملی برزیل است که یکی از محبوب‌ترین تیم‌های تاریخ جام جهانی است. برزیل موفق‌ترین تیم ادوار جام‌های جهانی بوده است و پنج عنوان قهرمانی را در پرونده خود دارد. برزیل تنها تیمی است که در همه جام‌های جهانی حاضر بوده است. توکن BFT نیز یکی از ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 است که احتمال پامپ دارد.


سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال پرریسک است

سرمایه‌گذاری در فضای ارز‌های دیجیتال با ریسک‌های زیادی همراه است و سرمایه‌گذاران همواره باید مدیریت ریسک را در نظر داشته باشند. سرمایه‌گذاری در این فضا نیازمند تحقیق، دانش و تجربه است و هرگز نمی‌توان تنها با استفاده از یک منبع اقدام به سرمایه‌گذاری کرد. این مقاله حاوی هیچ توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری نیست و تنها جنبه آموزشی دارد.


جام جهانی 2022 خطر یا فرصت؟

جام جهانی 2022 می‌تواند فرصت بزرگی برای آشنایی بیشتر مردم جهان با اکوسیستم کریپتو باشد. شرکت‌های کریپتویی زیادی به عنوان اسپانسر در این جام حضور دارند که این می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی به همراه داشته باشد.


ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 می‌توانند توجه افراد زیادی را در جریان این رویداد ورزشی به خود جلب کنند زیرا کمپین‌های بازاریابی زیادی از جانب پروژه‌های کریپتویی مختلف قرار است در این جام انجام شود. جام جهانی رویدادی است که توجه میلیارد‌ها نفر را از سراسر جهان معطوف خود خواهد کرد و اکوسیستم کریپتو نیز می‌تواند از این رویداد برای شناسایی بیشتر خود به افراد مختلف بهره ببرد.


در حالی که بسیاری از شرکت‌های جهان از این رویداد پربازدید برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنند، پروژه‌هایی کریپتویی نیز باید از این موقعیت طلایی استفاده کرده و فناوری بلاک‌چین و رمز ارز را هر چه بیشتر به جهان بشناسانند. جام جهانی قطر فرصتی برای استفاده بیشتر از رمز ارز‌ها مخصوصا در کشور‌های خاورمیانه ایجاد کرده است و این استفاده بیشتر می‌تواند به تدریج منجر به مقبولیت عام کریپتو شود. هنوز هم افراد زیادی در سراسر جهان با فناوری کریپتو بیگانه هستند و آن را ابزاری برای پول‌شویی و اقدامات تروریستی می‌دانند. این در حالی است که کریپتو و بلاک‌چین نهضتی برای تحقق بیشتر دموکراسی در سراسر جهان است. لازم است که شرکت‌های رمز ارز از این رویداد ورزشی عظیم استفاده کنند و این تصورات نادرست را به طور کامل از اذهان عموم پاک کنند.


کلام آخر
ارز‌های دیجیتال جام جهانی 2022 اینک مورد توجه سرمایه‌گذاران فضای رمز ارز قرار گرفته‌اند. امکان پیش‌بینی اینکه کدام ارز در جریان بازی‌های جام جهانی پامپ می‌شود، به طور دقیق ممکن نیست. حرکت قیمت ارز‌های مختلف این بازار تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد و به راحتی نمی‌توان در مورد قیمت یک ارز خاص در کوتاه‌مدت قضاوت کرد. اکوسیستم کریپتو می‌تواند در جریان این جام جهانی با استقبال زیادی از جانب مردم روبرو شود زیرا پروژه‌هایی مانند الگورند و crypto.com وارد حوزه‌های مهمی شده‌اند. در این جام جهانی با رویدادی بی‌سابقه به نام توکن‌های هواداری مواجه هستیم که این می‌تواند بسیاری از هواداران ورزش را با دنیای رمز ارز آشنا کند. حضور بیشتر مردم در فضای کریپتو به معنی استفاده بیشتر و رشد قوی‌تر این صنعت خواهد بود. نظر شما چیست؟ شما کدام ارز‌های جام جهانی 2022 را می‌پسندید؟ آیا سرمایه‌گذاری در این ارز‌ها را در این مقطع کاری منطقی می‌دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.