از همان روز اولی که بازی‌های رایانه‌ای در دنیا فراگیر شدند، فکر اینکه بتوان از این بازی‌ها کسب درامد کرد به ذهن گیمرها افتاد. امروزه با ظهور فناوری بلاکچین نه تنها گیمرها بلکه سایرین و حتی بزرگسالان هم علاقه‌مند به کسب درامد از این حوزه هستند زیرا توکن‌هایی که از این بازی‌ها بدست می‌آید را می‌توان به قیمت مناسبی معامله کرد.


بسیاری آینده کریپتو را متعلق به متاورس و بازی‌های بلاکچینی می‌دانند،‌‎ به همین خاطر خیلی از چشم‌ها به توکن این بازی‌ها خیره شده و سرمایه گذاران منتظر پیدا شدن زمان مناسب برای خرید هستند. در مطلبی که پیش روی شماست قصد داریم به بررسی توکن Small Love Potion که نام اختصاری آن SLP است بپردازیم. این ارز متعلق به بازی متاورسی اکسی اینفینیتی است و اخیرا بسیار ترند شده است.


اکسی اینفینیتی چیست؟

بازی کردن معمولا با هدف تفریح انجام می‌شود اما با ظهور متاورس و بازی های بلاکچینی کلیشه‌ها کمی تغییر کردند. دیگر تنها هدف از انجام بازی تفریح کردن نیست بلکه پول درآوردن هم به آن اضافه شده‌است. یکی از بازی‌هایی که در رقم زدن این انقلاب نقش زیادی داشته است بازی اکسی اینفینیتی است.


اکسی اینفینیتی چیست؟.png

Axie Infinity یک بازی کریپتویی است که طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها آن را با هدف کسب درآمد از بلاکچین انجام می‌دهند. اکسی اینفینیتی که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است، برای کاهش کارمزدها و جلوگیری از تاخیر در تراکنش‌های اکوسیستم داخل بازی از یک ساید چین به نام رونین (Ronin) کمک می‌گیرد.


این بازی از دو بازی دیگر به نام‌های پوکیمون و کریپتو کیتیز الهام گرفته شده است و کاربران می‌توانند هیولا‌های کوچک و جذاب به نام‌های اکسی را خریداری کرده و و مطابق میل خود پرورش دهند. این هیولاها را می‌توان در قالب توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT خرید و فروش کرد. به علاوه در این بازی، بازیکنان با هوش مصنوعی و یا بازیکنان آنلاین مبارزه خواهند کرد. اکسی اینفینیتی دو توکن به نا‌م‌های AXS و SLP دارد که در این مطلب قرار است به بررسی توکن SLP بپردازیم. این توکن در ازای بردن رقابت‌های کارتونی درون بازی به بازیکنان پرداخت می‌شود.


Small Love Potion چیست و چگونه کار می کند؟

نام «معجون کوچک عشق» بیشتر می‌تواند نام یک داستان عاشقانه باشد تا توکن یک بازی بلاکچینی!


با این حال نام ارزی که امروز قرار است درباره آن صحبت کنیم همین است. SLP ارزی از داخل بازی اکسی اینفینیتی است که به جای امتیاز به بازیکنان داده می‌شود و می‌توان آن را به پول واقعی تبدیل کرد.


از آنجایی که SLP روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده است این ارز را می‌توان به هر کیف پولی که از این بلاکچین پشتیبانی می‌کند منتقل کرد. این توکن در درون بازی برای ارتقاء نژاد هیولاها به کار می‌رود. هیولاها 7 نسل می‌توانند ارتقاء پیدا کنند. برای خرید هیولا 100 SLP و برای ارتقا به هفتمین نسل 2100 SLP استفاده می‌شود.


برخی از بازیکنان این توکن‌ها را برای ارتقاء نسل هیولاهای خود می‌خرند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که از طریق خود بازی این توکن‌ها را به دست بیاورند و هیولاهایشان را ارتقاء دهند.


Small Love Potion چیست و چگونه کار می کند؟.png

چگونه در اکسی اینفینیتی SLP کسب کنیم؟

بعد از این که کاراکتر خود را خریداری کردید و والت رونین را به بازی اکسی اینفینیتی متصل نمودید می‌توانید بازی را آغاز کنید.همانطور که گفته شد SLP جایزه بازی است و به جای امتیاز به شما داده می‌شود. برای این که بتوانید SLP به دست بیاورید، فقط و فقط کافی است با انجام بازی مراحل زیر را کامل کنید.


ماموریت های روزانه را کامل کنید

بعد از ورود به بازی اکسی اینفینیتی متوجه خواهید شد که این بازی دارای دو مود مختلف است. یکی حالت آرنا (Arena) و دیگری حالت ماجراجویی (Adventure) که اولی برای بازی با بازیکنان آنلاین و دومی برای بازی با ربات‌هاست. در ادامه هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.


نبرد در حالت آرنا (PvP)

حالت آرنای بازی اکسی اینفینیتی برای نبرد با بازیکنان آنلاین دیگر در نظر گرفته شده است. با نبرد در این بخش و با کسب پیروزی یا تساوی توکن SLP دریافت خواهید کرد. معمولا با پیروزی در این بخش بین 4 تا 7 SLP و با تساوی 2 SLP دریافت می کنید. هرچه بیشتر مبارزه کنید شانس این که SLP های بیشتری کسب کنید بیشتر است. باید سعی کنید اکسی‌های خودتان را قوی کنید و ارتقا دهید تا بتوانید پیروزی‌های بیشتری نصیب خود کنید.


چگونه در اکسی اینفینیتی SLP کسب کنیم؟.png

نبرد در حالت ماجراجویی (PvE)

حالت دیگری که در بازی قرار داده شده است حالت ماجراجویی است. در این حالت سقف پنجاه SLP به صورت روزانه تعیین شده است و می‌توانید با طی کردن مراحل این تعداد SLP به دست بیاورید. در حال حاضر نمی‌توان بیشتر از 50 SLP در طول روز از این بخش به دست آورد.


به طور کلی روزانه می‌توان تا 150 SLP از هر دو بخش آرنا و ماجراجویی در این بازی به دست آورد که اگر به صورت ماهانه بر‌آورد کنیم رقم بسیار خوبی خواهد شد.


توکنومیک و قیمت SLP

در حال حاضر یعنی تاریخ 25 بهمن سال 1401، در یک سال گذشته این ارز 91 درصد و در شش ماه گذشته 44 درصد ریزش داشته است. با این وجود نسبت به زمان مشابه سال گذشته 43 درصد رشد را تجربه کرده است. وضع این ارز این روزها رو به بهبود و رشد است این آمار را می‌توان از رشد 25 درصدی آن در ماه گذشته فهمید.


چگونه SLP را از Axie Infinity به Ronin Wallet درخواست کنیم؟

Ronin Wallet یک افزونه است که می‌توانید آن را روی مرورگر خود نصب کنید. برای نصب آن کافی است به بخش افزونه‌های گوگل کروم بروید. البته وقتی به سایت اکسی اینفینیتی مراجعه کنید نیز لینک آن برای شما نمایش داد می‌شود تا با کلیک روی آن به بخش نصب افزونه بروید.


بعد از این که این والت را راه اندازی نمودید باید بازی اکسی اینفینیتی را به آن متصل کنید. بعد از اتصال می‌توانید SLP های خود را به بازی وارد یا از آن خارج کنید. وقتی در سایت بازی وارد بخش Marketplace می‌شوید باید گزینه Claim Tokens را بزنید. وقتی این گزینه را می‌زنید دارایی‌هایی که از بازی کسب کرده‌اید را نشان می‌دهد. شما می‌توانید هر 14 روز یک بار SLP هایی که از بازی کسب کرده اید را برداشت کنید. حال روی گزینه Claim SLP کلیک کنید. در پنجره ای که باز می‌شود Claim SLP Now را بزنید. با زدن این گزینه همه SLP های قابل برداشت شما به کیف پول بلاکچین رونین واریز می‌شود.


چگونه SLP را از Axie Infinity به Ronin Wallet درخواست کنیم؟.png

حال وقتی به رونین ولت وارد شوید دارایی SLP شما نمایش داده خواهد شد و می‌توانید آن را به هر کیف پولی که می خواهید منتقل کنید. کافی است در این کیف پول گزینه Send را بزنید و از میان دارایی‌ها SLP را انتخاب کنید. در ادامه آدرس کیف پولی که می خواهید SLP به آن وارد شود را در بخش TO بنویسید و سپس تعداد توکن مد نظرتان برای ارسال را نیز انتخاب نمایید. بعد از انجام این موارد گزینه Next را بزنید. به همین راحتی انتقال SLP به کیف پول شخصی شما انجام شد.


چگونه در بایننس SLP بخریم؟

حال که با پتانسیل بالای ارز دیجیتال SLP آشنا شده‌اید شاید بخواهید این ارز را در سبد هولد خود نگهداری کنید. برای خرید ارز SLP راه‌های مختلفی پیش روی شماست. در واقع شما هم می‌توانید آن را از صرافی‌های ایرانی و هم از صرافی‌های خارجی نظیر بایننس خریداری کنید.


اگر به بایننس دسترسی دارید و می‌خواهید ارز را از طریق این سایت خریداری کنید کافی است وارد اکانت خود شوید و به بخش SPOT مراجعه کنید. در این بخش کافی است در بخش Search نام ارز SLP را تایپ کنید تا جفت ارزهایی که می‌توانید با آن معامله کنید برای شما نمایش داده شود. این ارز با ارزهای USDT، BUSD، ETH و TRY قابل معامله است.


اگر در کیف پول خود BUSD دارید می‌توانید مستقیم آن را به SLP تبدیل کنید و اگر USDT داشته باشید هم می‌توانید با همین استیبل کوین ارز SLP را خریداری نمایید. بعد از خریداری SLP در بخش اسپات، این ارز به کیف پول شما در داخل سایت بایننس خواهد رفت که توصیه می‌کنیم بعد از انجام این فرایند حتما آن را به کیف پول‌های اصلی و غیر متمرکز خود منتقل کنید.


چگونه در بایننس SLP بخریم؟.png

پیش بینی قیمت SLP

نگاهی منطقی به ارز SLP نشان می‌دهد با توجه به این که بازی اکسی اینفینیتی به اندازه پتانسیلی که دارد فراگیر نشده است و هنوز درصد زیادی از علاقه مندان به بازی و بازار کریپتوکارنسی با این بازی آشنا نیستند، این ارز جای رشد خیلی زیادی دارد. به عبارتی خیلی‌ها منتظرند تا در فرصت مناسب روی این بازی سرمایه‌گذاری کنند.


هرچه کاربران بیشتری در طول زمان به بازی اکسی اینفینیتی روی بیاورند قیمت ارز SLP هم بالاتر خواهد رفت. به طور کلی پیشبینی قیمت یک ارز آن هم در یک نگاه چند ساله دشوار است چرا که موارد غیر قابل پیشبینی مانند جنگ‌ها، انقلاب‌ها، هک شدن‌ها و... روی قیمت‌ها تاثیرگذار هستند. با این وجود اگر بخواهیم درباره آینده SLP در پایان سال 2023 نظر بدهیم می‌توانیم قیمت 0.01 را برای آن متصور شویم.


در حال حاضر قیمت SLP به استناد Tradingview حدود 0.0029 است. در 6 ماه گذشته این ارز با ریزش زیادی روبه‌رو بوده است. به هر حال باید دید بیتکوین در سال جاری از نقطه‌ای که هم‌اکنون در آن قرار دارد روند صعودی را انتخاب می‌کند یا نزولی، این موضوع تاثیر مستقیمی روی رشد یا سقوط آلتکوین‌ها دارد.


آموزش کیف پول SLP و مراحل نصب با عکس

کیف پولی که برای وارد کردن و خارج کردن SLP به بازی اکسی اینفینیتی به آن نیاز دارید Ronin Wallet است. این کیف پول به شکل یک افزونه روی کروم قابل دسترس است و مراحل نصب آن به شکل زیر است:



آموزش نصب کیف پول رونین روی کروم

برای نصب کیف پول رونین روی کروم کافی است چند مرحله ساده را دنبال کنید.


1_ابتدا به بخش webstore کروم وارد شوید. برای وارد شدن به این بخش می‌توانید از آدرس chrome.google.com/webstore استفاده کنید. بعد از ورود به این بخش نام Ronin Wallet را در بخش جستجو وارد کنید.


مرحله 1 کروم.png

2_در مرحله بعدی کافی است در لیستی که پیش رویتان قرار می‌گیرد Ronin Wallet را انتخاب کنید.


مرحله 2 کروم.png

3_ حال باید گزینه افزودن به کروم را بزنید.


مرحله 3 کروم.png

4- یک پاپ آپ از شما برای نصب تایید می‌خواهد. گزینه Add Extention را بزنید تا افزونه به راحتی نصب شود.


مرحله 4کروم.png

سخن پایانی


در مقاله بالا حرف ناگفته‌ای درباره توکن SLP باقی نگذاشتیم. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن هستید سعی کنید پیش از آن نسبت به تحلیل جامع و کامل SLP اقدام کنید و در زمان درست وارد بازار شوید. وارد شدن به بازار در زمان اشتباه می‌تواند باعث ضرر مالی شود حتی اگر ارز مورد نظر پتانسیل رشد بالایی داشته باشد.