وقتی از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حرف می‌زنیم، بحث انتخاب صرافی رمزارز نیز داغ می‌شود. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران رمزارزی، انتخاب یک صرافی مطمئن است. شناخت صرافی‌های ارز دیجیتال و انتخاب بهترین صرافی از میان آن‌ها که به بهترین وجه پاسخگوی همه نیازها و نگرانی‌های سرمایه‌ گذاران است، اهمیت زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از صرافی‌های دنیای رمزارزها یعنی صرافی کوینکس (coinex.com) آشنا کنیم. شاید قبلا نام صرافی کوینکس به گوشتان خورده باشد، چرا که کوینکس یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال است که احراز هویت (KYC) در آن اجباری نیست. احراز هویت یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران ایرانی است، زیرا احراز هویت بخش مهمی در صرافی‌های ارز دیجیتال است.


مختصری درباره صرافی کوینکس (Coinex)

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده و مقر اصلی آن در کشور هنگ‌کنگ است. این صرافی، زیر مجموعه شرکت ViaBTC است و در حال حاضر ادعا می‌کند که بیش از دو میلیون کاربر از ۱۰۰ کشور دنیا دارد. صرافی کوینکس در ۱۵ زبان زنده دنیا در دسترس کاربران قرار دارد از جمله زبان‌های چینی، انگلیسی، ژاپنی، کره ای، روسی و حتی فارسی! کوینکس یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌ها در عرصه صنعت رمزارزها است و خیلی‌ها آن را به عنوان محلی می‌شناسند که در آن می‌توانند به صورت ناشناس برخی از استیبل‌کوین‌ها یا ارزهای با ارزش ثابت را خریداری کنند.


صرافی کوینکس، هم بازارهای معاملات spot برای خرید ارزهای مختلف مثل بیت‌کوین و هم معاملات مارجین و فیوچرز را پوشش می‌دهد. منظور از معاملات spot معاملاتی است که در آن رمزارزهایی که با هم مبادله می‌شوند، فورا به طرفین معامله منتقل و تسویه حساب صورت می‌گیرد. معاملات فیوچرز (futures) نیز معاملاتی هستند که تسویه حساب و انتقال رمزارز در تاریخ تعیین شده‌ای در آینده صورت می‌گیرد. برگردیم به موضوع اصلی‌مان یعنی صرافی ارز دیجیتال کوینکس و قابلیت‌های منحصر‌به‌فردش.

مختصری درباره صرافی کوین اکس (Coinex)

صرافی کوینکس کارمزد پایینی دارد و در عین حال از امنیت بالایی برخوردار است. معامله‌گرها در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند در صرافی کوینکس (Coinex) به انواع مختلفی از بازارها و جفت‌های معاملاتی دسترسی داشته باشند. این صرافی به خوبی پاسخگوی نیازهای معاملاتی سرمایه‌گذاران رمزارزی خواهد بود. شاید خیلی‌ها اجباری نبودن فرایند احراز هویت (KYC) در صرافی کوینکس را ویژگی بسیار جذاب این صرافی بدانند، اما نباید از یاد برد که احراز هویت به امنیت کاربران کمک می‌کند.


برای خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی کوینکس، لازم است ابتدا تتر خریداری کنید و سپس معامله خود را انجام دهید. واقعیتی که درباره‌ی صرافی‌های خارجی مثل کوینکس وجود دارد این است که نمی‌توان از طریق آن‌ها معامله ریالی انجام داد و کاربران ایرانی بهتر است از صرافی ایرانی که بدون خرید تتر امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را فراهم می‌کنند، برای معامله رمزارز استفاده کنند.

ویژگی‌های مهم صرافی کوینکس

کوینکس همه ویژگی‌های لازم برای معامله‌گران تازه‌کار و همینطور معامله‌گران باتجربه عرصه رمز ارزها را فراهم آورده است. حتی معامله‌گران کهنه کار هم که معمولاً نیازهای بیشتری دارند و ترجیح می‌دهند که حریم خصوصی‌شان حفظ شود و در صرافی‌ها ناشناس باشند هم در صرافی کوینکس به تمام آنچه نیاز دارند می‌رسند. مهمترین ویژگی‌های این صرافی عبارت است از:


ارائه و پشتیبانی از انواع گسترده‌ای از آلتکوین ها

کوینکس نه تنها تعداد زیاد و متنوعی از آلتکوین‌ها را به معامله‌گران ارائه می‌کند، بلکه همواره پروژه‌های جذاب جدیدی را پس از اینکه پس زمینه فعالیت‌های آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد، به فهرست آلتکوین‌های گسترده خود اضافه می‌کند.


کارمزد پایین

صرافی کوینکس نه تنها کارمزد رقابتی پایینی دارد بلکه اگر توکن مخصوص این صرافی یعنی CET را خریداری و نگهداری کنید و با استفاده از آن کارمزد معاملاتتان و یا کارمزد برداشت از حسابتان را پرداخت کنید، تخفیف بیشتری می‌گیرید. کارمزد معاملات spot در صرافی کوینکس برای آنهایی که اصلا توکن CET نگهداری نمی‌کنند 0.2% است و برای برداشت بیتکوین 0.0001 بیتکوین و برای برداشت تتر در شبکه ترون 0.75 تتر کسر می‌کند.


امنیت در صرافی کوینکس (Coinex)

کوینکس برای اینکه از امنیت داراییهای کاربرانش در این پلتفرم اطمینان حاصل کند از والت‌های ذخیره‌سازی سرد که چندامضایی (Multi-Sig) هستند استفاده می‌کند. هر چند که تاکنون اشاره‌ای نکرده‌اند که چند درصد از دارایی‌هایی که در این پلتفرم سپرده‌گذاری (Deposit) شده‌اند به صورت آفلاین نگهداری می‌شوند. صرافی کوینکس (Coinex) طی چهار سالی که فعالیت دارد هرگز هک نشده است.


صرافی کوینکس لیسانس تجارت دارایی‌های دیجیتالی از استونی را دارد و این یعنی تمام دارایی‌هایتان در این صرافی به صورت ۱۰۰% در این صرافی محفوظند و این صرافی نمی‌تواند از آن‌ها برای مقاصد دیگری بهره بگیرد و این یعنی فرایند برداشت از کوین اکس خیلی سریع صورت می‌گیرد و مجبور نیستید برای اینکه دارایی خودتان را برداشت کنید بخاطر این که احیانا صرافی از آن‌ها در جای دیگری استفاده نموده است منتظر بمانید.


یکی دیگر از اقدامات امنیتی در صرافی کوینکس، برنامه‌ای با عنوان Bug Bounty است که در آن کوینکس از نوابغ عرصه فناوری می‌خواهد باگ‌هایی که به طور بالقوه در این صرافی وجود دارد را شناسایی کنند و تا سقف 10000 دلار تتر Bounty یا همان ناز شست دریافت کنند.


امنیت در صرافی کوین اکس (Coinex)

امنیت بالا

صرافی کوینکس از امنیت بالایی برخوردار است و دارایی‌ها را بر روی والت‌های سرد نگهداری می‌کند.


احراز هویت اجباری ندارد

تنها چیزی که برای انجام معاملات در صرافی کوینکس نیاز دارید یک آدرس ایمیل است که با آن یک حساب کاربری راه اندازی کنید، رمز عبور قوی تعیین کنید و اعتبار سنجی دو مرحله‌ای یا رمز عبور دو مرحله‌ای (2FA) را هم فعال‌سازی کنید. اما اگر قصد دارید محدودیت برداشت روزانه را از ۱۰۰۰۰ دلار در هر روز به یک میلیون دلار افزایش دهید، می‌توانید فرایند احراز هویت در کوینکس (KYC) را انجام دهید.


سپرده‌گذاری و برداشت رایگان یا نزدیک به رایگان در کوینکس

سپرده‌گذاری در کوینکس رایگان است و برداشت از حساب هم با توجه به نوع بلاکچین هزینه ناچیزی برایتان در پی دارد.


پشتیبانی خوب کوینکس (Coinex)

در صفحه پشتیبانی (Help Center) صرافی کوین اکس راهنماهای مفصلی برای هر چیزی که شاید برایتان کمی مشکل باشد فراهم آمده است. اگر هم در این صفحه مسأله‌ای که مد نظرتان است را پیدا نکردید می‌توانید با کارمندان بخش پشتیبانی آنها تماس برقرار کنید. صرافی کوین اکس حجم معاملات خوبی هم دارد.


راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ابتدا وارد سایت صرافی کوینکس (Coinex) شوید.


1- بر روی دکمه سبز رنگ Sign Up کلیک کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

2- فرمی که باز می‌شود را با توجه به تصویر و توضیحات زیر پر کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

الف) در این کادر آدرس ایمیلتان را وارد کنید.
ب) یک رمز عبور قوی برای حساب کاربری‌تان تعیین کنید که حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده و دست کم در آن یک حرف انگلیسی بزرگ، یک حرف انگلیسی کوچک، چند عدد و نشانه‌هایی همچون @#$%& به‌کار رفته باشد. هر چه رمز عبور طول بیشتری داشته باشد، امنیت بالاتری خواهد داشت.
ج) تیک کادر کوچک مشخص شده را بزنید.
د) بر روی دکمه بزرگ سبز رنگ پایین فرم که روی آن نوشته شده است Sign Up کلیک کنید.


3- در این مرحله از ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex) این صرافی یک کد تایید را به آدرس ایمیلی که در مرحله قبل وارد کردید ارسال می‌کند که باید آن را طبق ترتیبی که در تصویر مشخص شده و توضیحاتی که زیر آن آمده در کادر خواسته شده وارد کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

الف) جورچین را با جابه‌جا کردن قسمت مشخص شده تکمیل کنید.
ب) بر روی دکمه send code کلیک کنید تا صرافی کوینکس (Coinex) کدی را برای تایید آدرس ایمیل شما ارسال کند.
ج) به صندوق دریافت ایمیل خودتان بروید و کد تاییدی فرستاده شده را در این کادر وارد کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

توجه: اگر ایمیل صرافی کوین اکس را در صندوق دریافت (Inbox) ایمیل خودتان مشاهده نکردید، حتما یک بار دیگر بر روی گزینه inbox در آدرس ایمیلتان کلیک کنید تا پیام‌هایتان تازه‌سازی شوند و احتمالا حالا دیگر این ایمیل را خواهید دید. اگر باز هم ایمیل کوینکس را در inbox ایمیل‌های خودتان مشاهده نکردید، سری هم به پوشه Spam یا هرزنامه‌ها در آدرس ایمیلتان بزنید. شاید گوگل به اشتباه ایمیل‌های کوینکس را هرزنامه دسته‌بندی کرده است.


اگر باز هم ایمیل حاوی کد تایید صرافی کوینکس را در آدرس ایمیلتان مشاهده نکردید، یکبار دیگر از مرحله اول کار ثبت حساب کاربری را تکرار کنید. شاید در آدرس ایمیلی که در مرحله 2 از شما خواسته شده، یک حرف یا کاراکتر را اشتباه تایپ کرده‌اید.


د) بر روی دکمه سبز رنگ که روی آن نوشته شده است Confirm کلیک کنید.


4- حساب شما در صرافی کوین اکس با موفقیت ثبت شده است اما پیش از آنکه بتوانید معاملاتتان را در این صرافی آغاز کنید، لازم است چند اقدام دیگر هم انجام دهید. نشانگر موس را بر روی سربرگ Account مکث دهید. در منویی که باز می‌شود بر روی Account Settings کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات حساب کاربریتان شوید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

5- در این مرحله باید رمز عبور دومرحله‌ای (2FA) را برای حساب کاربریتان در کوین اکس فعال‌سازی کنید. برای این منظور بر روی دکمه مشخص شده در تصویر که عنوان آن Bind TTOP است کلیک کنید. توجه داشته باشید که با فعال کردن اعتبارسنجی دومرحله‌ای با استفاده از برنامه موبایلی Google Authenticator هر بار که بخواهید به حسابتان لاگین کنید یا به عبارتی وارد حسابتان شوید و هر بار که بخواهید از حسابتان در صرافی کوین اکس (Coinex) برداشت انجام دهید باید کد تولید شده توسط Google Authenticator را هم وارد کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

6- برای فعال‌سازی رمزعبور دو مرحله‌ای (2FA) بر روی دکمه Send Code کلیک کنید تا صرافی کوین اکس در این مرحله هم کد تاییدی را به آدرس ایمیل شما بفرستد. به صندوق دریافت ایمیلتان بروید. ایمیل جدید کوین اکس را باز کنید. کد تایید را یادداشت یا کپی کنید و در کادر خواسته شده وارد کنید. بر روی دکمه Next کلیک کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

7- در این مرحله از فعال‌سازی رمزعبور دومرحله‌ای (2FA) در کوین اکس، این صرافی یک کلید خصوصی (کادر الف) برای شما تولید می‌کند تا آن را وارد یک برنامه Authenticator مثل اپلیکیشن موبایلی Google Authenticator کنید و هر 60 ثانیه یکبار یک کد 6 رقمی یکبار مصرف دریافت کنید. این کد یکبار مصرف تولید شده در Google Authenticator را در کادر «ب» وارد کنید. بعد از وارد کردن کد 6 رقمی یکبار مصرف در کادر «ب» بر روی دکمه سبز رنگ Next در قسمت «ج» کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.


اما قبل از هر چیزی حتما باید کلید خصوصی که در کادر «الف» آمده است را در دفتری یادداشت کنید و در جای امنی نگهداری کنید تا در صورتی که مشکلی برای سیستم یا دستگاهتان پیش آمد یا به هر دلیلی دسترسی‌تان به گوشی یا دستگاهتان که در آن برنامه Authenticator نصب بوده است را از دست دادید، بتوانید با وارد کردن این کلید در دستگاه دیگری به این کدهای یکبار مصرف مجددا دسترسی یابید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

توجه: برای استفاده در PC یا رایانه، افزونه Authenticator برای مرورگر کروم (Chrome) در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید به مانند اپلیکیشن موبایلی Google Authenticator از آن استفاده کنید. مراحل نصب و استفاده از آن را در ادامه توضیح می‌دهیم.


الف) وارد صفحه افزونه Authenticator در Chrome Web Store شوید و بر روی دکمه آبی رنگ Add to Chrome کلیک کنید تا این افزونه در مرورگر کروم نصب شود.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ب) روی Add Extension کلیک کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ج) افزونه Authenticator با موفقیت در مرورگر کروم نصب شده است. بر روی قسمت مشخص شده کلیک کنید تا این افزونه را تنظیم کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

د) همانطور که می‌بینید افزونه Authenticator در فهرست افزونه‌های chrome اضافه شده است. بر روی نماد سنجاق در کنار آن کلیک کنید تا نماد آن در کنار نوار آدرس مرورگر سنجاق شود.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ه) حالا میانبر افزونه Authenticator در کنار نوار آدرس قرار گرفته ابتدا بر روی آن کلیک کنید و سپس برای وارد کردن کلید خصوصی صرافی کوین اکس (Coinex) در آن بر روی نماد مداد کلیک کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

و) بر روی علامت + کلیک کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ز) بر روی Manual Entry کلیک کنید تا کلید خصوصی را به صورت دستی وارد کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ح) در کادر Issuer نام سرویس یا وبسایتی که از شما رمز عبور دو مرحله‌ای یا اعتبارسنجی دومرحله‌ای (2FA) خواسته را وارد کنید که در این مورد «صرافی کوینکس» است. در کادر Secret کلید خصوصی که صرافی کوینکس (در قسمت الف مرحله 7 ) به شما داده بود و آن را حتما هم در دفتری یادداشت کرده اید وارد کنید و بعد بر روی دکمه OK کلیک کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ط) همانطور که می‌بینید افزونه Authenticator هر 60 ثانیه یکبار یک کد 6 رقمی یکبار مصرف برای اعتبارسنجی دومرحله‌ای صرافی کوینکس (Coinex) تولید می‌کند. آن را یادداشت کنید و فورا وارد کادر «ب» در مرحله 7 ثبت حساب کاربری در کوینکس کنید. بر روی علامت چرخ دنده کلیک کنید تا از کلید خصوصی‌تان پشتیبان‌گیری کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ی) بر روی گزینه Backup کلیک کنید تا از کلید خصوصی صرافی کوین اکس پشتیبان‌گیری کنید.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

ک) با کلیک بر روی دکمه Download Backup File یک فایل پشتیبان با فرمت متن (txt) از کلید خصوصی شما بر روی محل ذخیره‌سازی رایانه شما بارگیری می‌شود. می‌توانید این فایل پشتیبان را بر روی فلش دیسکی هم کپی کنید و نگهداری کنید تا در صورتی که رایانه‌تان خراب شد و یا به هر طریقی به آن دسترسی نداشتید بتوانید آن را در یک رایانه دیگر و از طریق گزینه دوم یعنی Import Backup بازیابی کنید. یکی از بهترین حالات تهیه فایل پشتیبان هم بر روی گوگل درایو است که با کلیک بر روی دکمه Google Drive در دسترستان است.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

بر می‌گردیم به ادامه مراحل ثبت حساب کاربری در صرافی کوین اکس (Coinex).


8- همانطور که می‌بینید اعتبارسنجی دو مرحله‌ای یا رمز عبور دو مرحله‌ای (2FA) هم با موفقیت در صرافی کوین اکس انجام شده است و می‌توانید شروع به معامله در صرافی کوین اکس کنید. اما آن دسته از افرادی که می‌خواهند نحوه احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex) را هم بدانند با ادامه مطلب همراهمان باشند.

راهنمای ثبت حساب کاربری در صرافی کوینکس (Coinex)

مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex)

همانطور که گفته شد احراز هویت در صرافی کوین اکس تا کنون اجباری نبوده است. اما همیشه جانب احتیاط را در کار کردن با صرافی‌های خارجی رمزارزها رعایت کنید و بدون VPN ثابت به حساب کاربریتان در کوینکس وارد نشوید و یا از مدارک ایرانی برای احراز هویتتان استفاده نکنید.


یکی از بهترین جایگزین‌ها برای صرافی‌های خارجی خصوصا برای کاربران ایرانی که نگران بحث تحریم‌ها و البته سرمایه خودشان هستند و در عین حال علاقمند به ورود به عرصه سرمایه‌گذاری در رمزارزها و کریپتو هستند تیم حرفه‌ای صرافی اکسبیتو https://exbito.com/ است که هر زمان در دسترس شما قرار دارد و می‌توانید از بستر حرفه‌ای آن با خیال آسوده برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی استفاده کنید. مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوینکس (Coinex) را در ادامه توضیح می‌دهیم.


1- نشانگر موس را بر روی سربرگ Account مکث دهید و در منوی بازشونده بر روی گزینه Account Settings کلیک کنید.

مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex)

2- در صفحه Account Settings در مقابل ردیف ID Verification بر روی دکمه سبز رنگ Personal Verification کلیک کنید.

مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex)

3- در صفحه‌ای که باز شده، تیک کادر کوچک را بزنید تا دکمه سبز رنگ زیر آن فعال شود. به این موجب، قول می‌دهید که اطلاعاتی که در این فرایند احراز هویت (KYC) در صرافی کوینکس وارد می‌کنید همگی متعلق به خودتان است و اطلاعات افراد دیگری نیست. بر روی دکمه سبز کلیک کنید.

مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex)

4- فرم اطلاعات احراز هویت (KYC) کوین اکس که باز می‌شود را با توجه به تصویر و توضیحات زیر تکمیل کنید.

مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex)

الف) در این قسمت با توجه به مدرک شناسایی‌ای که می‌خواهید برای احراز هویت به کوین اکس (Coinex) بدهید، کشور یا ملیت را انتخاب کنید.


ب) در این قسمت نوع مدرک شناسایی را که می‌خواهید برای احراز هویت ارائه دهید، انتخاب کنید. سه امکان دارید: ID Card یا کارت شناسایی، Driver License یا گواهینامه رانندگی و Passport یا گذرنامه.


ج) در این قسمت با توجه به مدرک شناسایی‌ای که برای احراز به Coinex می‌دهید نام خانوادگی را به دقت وارد کنید.


د) در این قسمت هم نامی که در مدرک شناسایی آمده است را وارد کنید.


ه) در این قسمت جنسیت را مشخص کنید: Female برای زن‌ها و Male برای مردها.


و) در این قسمت تاریخ تولد را با توجه به آنچه در مدرک شناسایی آمده است وارد کنید.


ز) در این قسمت از اطلاعات خواسته شده در فرم احراز هویت صرافی کوینکس (Coinex)، شماره شناسایی را وارد کنید.


ح) در این قسمت با توجه به مدرک شناسایی‌ای که برای احراز به کوینکس ارائه می‌دهید تاریخ انقضای اعتبار مدرک شناسایی را وارد کنید. اگر اعتبارش همیشگی است گزینه Permanent را انتخاب کنید.


ط) حالا بر روی دکمه Next کلیک کنید.


5- در این صفحه صرافی کوینکس برای احراز هویت شما از شما می‌خواهد تا تصویر رو (Front) و پشت (Back) مدرک شناسایی‌تان را که نوع آن را در مرحله قبل انتخاب کرده اید با کلیک بر روی قسمت‌های مشخص شده بارگذاری کنید. دقت کنید که تصویر مدرک شناسایی‌تان کاملا واضح باشد و متن‌های آن به راحتی خوانده شود.

مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex)

6- در این مرحله که مرحله پایانی احراز هویت (KYC) در صرافی کوینکس (Coinex) است باید یک عکس از کسی که مدرک شناسایی او در مرحله قبل بارگذاری شده است در حالی گرفته شود که این مدرک شناسایی در یک دستش جلوی سینه‌اش باشد و در دست دیگرش هم دستنوشته‌ای باشد که در آن تاریخِ روز تحویل این مدارک و کلمه Coinex نوشته شده باشد.

مراحل احراز هویت (KYC) در صرافی کوین اکس (Coinex)

جمع‌بندی

در این مطلب با هم با صرافی ارز دیجیتال کوین اکس (Coinex) آشنا شدیم و ویژگی‌های این صرافی ارز دیجیتال خارجی را بررسی کردیم. هر چند در میان صرافی‌های خارجی، صرافی کوینکس یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتالی است چرا که حجم معاملات خوبی دارد و فرایند احراز هویت (KYC) در آن هنوز اجباری نشده است اما باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که این صرافی هم به زودی آن را اجباری نکند و ناگهان اقدام به مسدود کردن حساب کاربری کاربران ایرانی به بهانه تمکین از قوانین بین المللی و اعمال تحریم‌ها علیه ایرانیان نکند.


در نتیجه همواره توصیه می‌کنیم که از خدمات صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتالی ایرانی همچون صرافی آنلاین اکسبیتو استفاده کنید. صرافی اکسبیتو یک صرافی خوشنام در زمینه معاملات رمزارزها است که از یک تیم متعهد و حرفه‌ای برخوردار است و شما می‌توانید با خیالی راحت در آن انواعی از ارزهای دیجیتالی را خرید و فروش کنید و دیگر نگران قفل شدن سرمایه‌هایتان در صرافی‌های رمزارز خارجی نباشید