دنیای متاورس این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و افراد زیادی در آن فعالیت می‌کنند. در جهان متاورس می‌توان بازی کرد، توکن گرفت و درآمدزایی کرد. یکی از بازی‌های متاورسی که ارز دیجیتال یا کریپتو مخصوص به خود را دارد، اکسی اینفینیتی با نماد AXS است. توکن اکسی (axs)، ارز اختصاصی بازی اکسی‌ اینفینیتی است که در ماه‌های اخیر به یکی از ارزهای دیجیتال سودمند تبدیل شده است. با ما در بلاگ اکسبیتو همراه شوید تا در این مقاله چگونگی دریافت توکن اکسی اینفینیتی را به شما نشان می‌دهیم.


اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) را بهتر بشناسیم

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، یک پلتفرم بازی در متاورس است که کاربران آن ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. در واقع، اکسی اینفینیتی یک بازی محبوب مبتنی بر بلاکچین است که از مجموعه بازی‌های موفق پوکمون الهام گرفته شده و ارز دیجیتال اختصاصی این بازی متاورسی، axs نام دارد. یکی از راه‌های دریافت توکن اکسی این است که کاربران در بازی اکسی اینفینیتی، حیوانات خانگی که نام آن‌ها axie است را جمع‌آوری و پرورش دهند. با پرورش این حیوانات خانگی در بازی اکسی اینفینیتی، کاربران می‌توانند درآمد کسب کنند. اما این کار دقیقا به چه صورت انجام می‌پذیرد؟


چگونه می‌توانیم توکن axs دریافت کنیم؟

دارندگان توکن axs با به اشتراک گذاشتن توکن‌های خود می‌توانند در پلتفرم اکسی‌اینفینیتی بازی کنند. همچنین کسانی که توکن اکسی را در اختیار دارند، قادرند در رای‌گیری‌های پلتفرم اکسی اینفینیتی شرکت کنند.


شرکت در رای‌گیری‌های پلتفرم اکسی اینفینیتی سبب می‌شود کاربران بتوانند پاداش بگیرند. بازیکنان همچنین می‌توانند با انجام بازی‌های مختلف در اکسی اینفینیتی یونیورس (Axie Infinity Universe) و از طریق تولید محتوای خلاقانه در این پلتفرم، توکن axs دریافت کنند. اما این تنها راه دریافت توکن اکسی نیست. در ادامه تعدادی از روش‌های دریافت توکن اکسی (AXS) را مرور می‌کنیم.

چگونه می‌توانیم توکن axs دریافت کنیم؟

استیکینگ

بازیکنان در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانند توکن‌های خود را برای دریافت axs جدید استیک کنند. استیک کردن (staking) یعنی اینکه کاربران باید ارز خود را سپرده‌گذاری کنند. کاربران همچنین باید برای دریافت توکن اکسی‌اینفینیتی باید بازی کنند و در رای‌گیری‌های این پلتفرم شرکت کنند. همچنین در صورتی که یک کاربر، ارز AXS را هولد و نگهداری کند، می‌تواند سرمایه‌ی خود را افزایش دهد و تعداد کوین‌های بیشتری داشته باشد.


پرداخت

رمز ارز اکسی axs به‌عنوان یک ارز دیجیتال معتبر در بازار NFT پذیرفته می‌شود. توکن اکسی (axs) همچنین ممکن است برای تعیین صلاحیت برای شرکت در فروش یا حراج خاصی که توسط تیم Axie انجام می‌شود مورداستفاده قرار بگیرد.


تبلیغات

اکسی اینفینیتی به دلیل داستان جذاب و انحصاری خود محبوبیت قابل اعتباری در بازارهای بین‌المللی به دست آورده و به‌سرعت به یکی از بازی‌های پیشرو برای کسب درآمد تبدیل شده است. گیم پلی این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده که به کاربران امکان می‌دهد تا توکن‌های axs درون بازی خود را نقد کنند و از مزایای لیکویید شدن آن بهره‌مند شوند.


علاوه بر این، کاربران می‌توانند NFTهای داخل بازی اکسی اینفینیتی را با استفاده از توکن‌های انحصاری این پلتفرم خریداری کنند تا اکوسیستم بازی خود را گسترش دهند و یکی از بهترین گیم پلی‌های موجود در اینترنت را تجربه کنند. کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی از طریق این روش‌ها به‌راحتی انجام می‌شود. البته قبل از انجام این کارها باید تعدادی ارز دیجیتال axs داشته باشید.



چرا خرید Axie Infinity ارزشمند است؟

برای خرید هر ارز دیجیتال، باید به نکات مهمی توجه کرد. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که پیش از سرمایه‌گذاری در رمزارزها پرسیده می‌شود این است که آیا خرید این توکن ارزشمند است یا نه؟ هر رمزارز ساختار خاص خود را دارد و روش‌های ذخیره‌سازی آن‌ها نیز متفاوت است، توکن اکسی‌ اینفینیتی (AXS) نیز از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا شمارا با قابلیت‌های متنوع اکسی آشنا می‌کنیم.

چرا خرید Axie Infinity ارزشمند است؟

بازی‌های دیفای به درآمدزایی از طریق اکسی اینفینیتی کمک می‌کنند، زیرا توکن‌های axs به‌راحتی از طریق یونی‌‌ سواپ (UniSwap) به اتریوم تبدیل می‌شوند. کسانی که بازی اکسی را انجام می‌دهند، در صورت عدم تمایل به بازی می‌توانند بیشتر امتیازات خود را نقد کنند. استفاده از یونی سواپ (UniSwap) که تراکنش‌های سریع‌تر و کارآمد در بلاکچین اتریوم را فراهم می‌کند، ترکیبی منحصربه‌فرداز دیفای (DeFi) و یک پلتفرم کلکسیونی مبتنی بر بلاکچین را می‌سازد.


حاکمیت یکی دیگر از قابلیت‌های توکن اکسی است. کاربران پلتفرم اکسی اینفینیتی می‌توانند از ارز دیجیتال اکسی (axs) برای استیکینگ و رای دادن استفاده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با مشارکت در شبکه و بازی کردن توکن axs را به دست آورند. بازیکنان در این بازی بر اساس مهارت، مشارکت و تلاش پاداش می‌گیرند و این پلتفرم را به یک سیستم توزیع منصفانه تبدیل می‌کنند. ذخیره‌سازی توکن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تریدرها در دنیای رمزارزهاست. توکن اکسی را هم می‌توان به راحتی ذخیره کرد.


برای ذخیره ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی می‌توان از هر کیف پول سازگار با ERC-20 مانند تراست ولت یا هر کیف پول سخت‌افزاری مانند ترزور وان (Trezor One) استفاده کرد. هزینه‌های گس از دیگر نکاتی است که برای خرید ارز دیجیتال باید به آن توجه کرد. قیمت گس یا به عبارتی هزینه تراکنش‌ها در اکسی اینفینیتی بالاست. توکن اکسی از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند، برای همین قیمت‌های گس در آن بالا است.

در بلاگ اکسبیتو بخوانید: شبکه ERC-20 چیست؟


این موضوع باعث می‌شود که ورود به این اکوسیستم برای تازه‌واردها پرهزینه شود. علاوه بر خرید ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی، برای پرورش اکسی‌ها در بازی نیز به گس نیاز دارد که به هزینه آن می‌افزاید. اکسی اینفینیتی به‌طور انحصاری زنجیره جانبی Ronin Ethereum را برای کاهش هزینه‌های گس توسعه داده است.

خرید ارز axs

خرید ارز axs

برای خرید ارز axs ابتدا باید در یک صرافی ارز دیجیتال که از این توکن پشتیبانی می‌کند ثبت‌ نام کنید. شما همچنین به یک کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره توکن‌های خود پس از خرید نیاز خواهید داشت. در اینجا ما صرافی ایرانی اکسبیتو را به شما معرفی می‌کنیم. این صرافی آنلاین است و خیلی راحت می‌توانید در آن خرید کنید. در ابتدا در این صرافی ثبت‌ نام کنید و یک حساب کاربری بسازید. با رفتن به صفحه رمزارز اکسی، می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال axs را ببینید و اگر مایل بودید این توکن را خریداری کنید.


پس از ثبت‌ نام در یک صرافی معتبر مانند اکسبیتو، باید فرآیند احراز هویت خود را تکمیل کنید. در این مرحله باید شماره شبای حساب خود را وارد کنید تا تمام پرداخت‌ها از طریق آن انجام شوند. پس از بررسی قیمت توکن‌های axs در صرافی، حساب خود را شارژ و این ارز دیجیتال را خریداری کنید. اکسبیتو یک بازار تخصصی است که به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهد و مشابه پلتفرم‌های معاملات سهام کار می‌کند.

فروش ارز axs

فروش ارز axs

برای فروش ارز axs می‌توانید به صرافی اکسبیتو مراجعه کنید. قیمت لحظه‌ای ارز بر اساس تعداد ارزهای شما محاسبه می‌شود و پس از فروش ارز پول آن به حساب شما انتقال می‌یابد.


تحولات اخیر Axie Infinity

تیم توسعه‌دهنده اکسی اینفینیتی به تازگی ادعا کرده که بازیکنان در این پلتفرم از ترفندی به نام معامله برنده استفاده می‌کنند. معامله برنده عمل باخت عمدی به‌منظور سوق دادن برنده به موقعیت بالاتر در جدول امتیازات است. این نوع تقلب بین بازیکنانی با رتبه مشابه (MMR) رخ می‌دهد.اکسی اینفینیتی اعلام کرده که برای جلوگیری از این تقلب اقداماتی انجام داده است. به طور مثال، جوایز فصلی بازیکنانی که از این ترفند استفاده می‌کنند را حذف خواهد کرد. جوایز ازدست‌رفته به صندوق بازی برای کسب درآمد بازگردانده شده و در فصل‌های آینده بین بازیکنان توزیع می‌شوند.


کلام آخر

با پیشرفت علم و توسعه بلاکچین و دنیای متاورس از طریق بازی کردن هم می‌تواند درآمد کسب کرد. ارز axs هم یکی از ارزهای دیجیتال است که در یک بازی به نام اکسی اینفینیتی می‌توانید آن را کسب کنید. بعد از دریافت این ارز می‌توانید آن را در صرافی‌های مختلف به اتر یا هر ارز دیجیتال دیگر تبدیل کنید. قبل از ورود به دنیای متاورس سعی کنید آموزش‌های لازم را ببینید.