ارزهای دیجیتال در طی چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و همیشه در معرض توجه کاربران قرار دارند. این پیشرفت به قدری زیاد بوده است که امروزه کسب و کارها و پلتفرم‌های مختلف، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روشی ایده‌آل برای پرداخت پذیرفته‌اند. چرا که پرداخت هزینه خدمات و کالا با استفاده از ارزهای دیجیتال برای هر دو طرفین مقرون به‌صرفه است و مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. به همین جهت شاهد افزایش تعداد کسب و کارهایی هستیم که از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال برای سیستم پرداختی خود استقبال می‌کنند. در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه پرداخت با ارز دیجیتال انجام دهیم؟ پس اگر می‌خواهید هزینه کالا و خدمات خود را با ارز دیجیتال پرداخت کنید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی اکسبیتو همراه باشید.


چرا بهتر است تا پرداخت‌ها را با ارز دیجیتال انجام دهیم؟

چرا بهتر است تا پرداخت‌ها را با ارز دیجیتال انجام دهیم؟

پرداخت با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای تاجرها مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. با این روش پرداخت شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر و بدون واسطه بانکی، تراکنش‌های مالی امنی را تجربه کنید. پرداخت با ارز دیجیتال در مقایسه با پرداخت بانکی به‌صرفه‌تر است چون حواله‌های بانکی ممکن است چند روز طول بکشد ولی با ارز دیجیتال می‌توانید پرداخت‌های خود را در عرض چند دقیقه انجام دهید.


از طرفی تراکنش‌ با ارز دیجیتال به‌صورت ناشناس انجام می‌شود و شما بدون این که اطلاعات شخصی خود را فاش کنید، می‌توانید پرداختی‌های خود را انجام دهید. این قضیه برای کسب و کارها یا کاربرانی که نسبت به حریم خصوصی خود حساس هستند، جذابیت بیشتری دارد. در حالت کلی پرداخت با ارز دیجیتال امنیت تراکنش را افزایش می‌دهد، سرعت بالایی دارد، امکان تغییر یا تداخل در آن غیرممکن است و خیال شما را از بابت کلاهبرداری کاهش می‌دهد. پس اگر به فکر راحتی خود هستید بهتر است که پرداخت‌های خود را با ارز دیجیتال انجام دهید.


چگونه پرداخت‌های خود را با ارز دیجیتال انجام دهیم؟

در گذشته ارسال ارزهای دیجیتال کار پیچیده‌ای بود و سختی‌های خاص خود را داشت. اما امروزه فرآیند پرداخت با ارزهای دیجیتال همانند پرداخت با استفاده از نرم‌افزار بانکی است. نحوه پرداخت با کریپتوکارنسی با توجه به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است اما نحوه عملکرد آن‌ها به یک صورت است. به‌طور کلی نحوه پرداخت با ارزهای دیجیتال شامل سه مرحله زیر است:


1_ به دست آوردن ارز دیجیتال

برای پرداخت با کریپتوکارنسی باید ابتدا ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. برای این کار می‌توانید از صرافی‌های معتبر همچون بایننس، اکسبیتو، کوین بیس، جمینی و... استفاده نمایید. پس از خرید ارز دیجیتال مورد نظر می‌توانید برای پرداخت با کریپتو کارنسی آماده شوید.


چگونه پرداخت‌های خود را با ارز دیجیتال انجام دهیم؟

2_ ایجاد کیف پول

برای پرداخت با ارز دیجیتال نیاز به یک کیف پول امن و معتبر نیز خواهید داشت. شما می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برای این کار استفاده کنید. انتخاب کیف پول مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد پس باید کیف پولی را انتخاب کنید که استفاده از آن آسان بوده و امنیت بالایی داشته باشد. هر یک از کیف پول‌های ارز دیجیتال ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای انتخاب هستند.


اگر به دنبال راحتی خود هستید بهتر است که از کیف پول صرافی استفاده کنید. کیف پول اختصاصی صرافی اکسبیتو ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در کنار نگهداری رمز ارزهای مورد نیاز خود، فرآیند چک کردن قیمت یا پرداخت با ارز دیجیتال را به‌راحتی انجام دهید. در نهایت همه این‌ها به خود شما بستگی دارد که کدام کیف پول را برای پرداخت‌های خود انتخاب نمایید.


چگونه پرداخت‌های خود را با ارز دیجیتال انجام دهیم؟

3_ ارسال و دریافت پرداخت

برای ارسال و دریافت پرداخت باید از کیف پول استفاده نمایید. نحوه استفاده از کیف پول‌ها کاملا متفاوت است و با دیگری کاملا فرق دارد.


برای پرداخت یا ارسال ارز دیجیتال با کیف پول باید به‌صورت زیر عمل کنید:


  • کیف پول خود را باز کنید.

  • روی گزینه برداشت، withdraw یا Send Payment کلیک کنید.

  • مبلغ مورد نظر را وارد کنید.

  • کد QR یا آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید.

  • روی گزینه ارسال یا Send یا کلیک کنید.

  • کد تایید پرداخت را بزنید تا پرداخت انجام شود.

برای دریافت پرداخت یا واریز ارز دیجیتال نیز باید به شکل زیر عمل کنید:


  • کیف پول خود را باز کنید.

  • روی گزینه دریافت پرداخت، Deposit یا دکمه واریز کلیک کنید.

  • سپس روی گزینه Share Address کلیک کنید.

  • زمانی که پیام پرداخت را مشاهده کردید آن را تایید نمایید.

خرید با کریپتوکارنسی از طریق کدام پلتفرم‌ها امکان پذیر است؟

محبوبیت ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است؛ این موضوع باعث می‌شود که مکان‌ها و شرکت‌های بیشتری از پرداخت هزینه کالا و خدمات با ارز دیجیتال استقبال کنند. اغلب کسب و کارهایی که ارز دیجیتال را به‌عنوان روش پرداختی خود پذیرفته‌اند، این کار را از طریق درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال انجام می‌دهند. با گذر زمان شاهد این خواهیم بود که حتی خرده‌فروشان نیز برای پرداخت، ارز دیجیتال قبول کنند. شما قبل از پرداخت با ارز دیجیتال باید بررسی کنید که شرکت یا کسب و کار مورد نظر از کدام ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.


خرید با کریپتوکارنسی از طریق کدام پلتفرم‌ها امکان پذیر است؟

برخی از شرکت‌ها وجود دارند که به‌طور کامل از رمز ارزها پشتیبانی می‌کنند و آن‌ها را برای پرداخت می‌پذیرند. این شرکت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید از ارزهای دیجیتال برای پرداخت داخل شبکه استفاده کنید یا آن‌ها را از طریق ارائه‌دهنده خدمات بپردازید. معتبرترین پلتفرم‌هایی که از قابلیت خرید با کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:


مایکروسافت (Microsoft)

مایکروسافت یکی از شرکت‌های مطرح و معتبر دنیا است که از پرداخت با کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کند. این شرکت در سال 2014 پرداخت با ارز دیجیتال را برای مشتریان خود آغاز کرد و به کاربران اجازه داد که محصولاتی همچون ویندوز، بازی‌های ایکس باکس و برنامه‌های کاربردی را با استفاده از بیت کوین خریداری کنند.


مایکروسافت برای بازه‌ای خاص این خدمات را متوقف کرد ولی با آغاز سال 2018 دوباره پرداخت با ارز دیجیتال را از سر گرفت.


پی پال (Paypal)

پی پال (Paypal)

پی پال یکی از شرکت‌های محبوب و شناخته‌شده دنیا است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای پرداخت قبول می‌کند. این شرکت قدرتمند یک سیستم پرداخت آنلاین جهانی است که به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند پرداختی‌های خود را به‌صورت سریع و امن انجام دهند. شرکت paypal با پذیرش پرداخت با کریپتوکارنسی راحتی را برای کاربران به ارمغان آورده است؛ چرا که کاربران با استفاده از این پلتفرم و ارزهای دیجیتال می‌توانند پرداختی‌های خود را بدون هیچ گونه محدودیتی انجام دهند.


اور استوک (Overstock)

اور استوک از جمله خرده فروشان آنلاین آمریکایی است که در حوزه فروش مبلمان و لوازم خانگی فعالیت می‌کند. overstock به‌عنوان اولین خرده‌فروش مبلمان شناخته می‌شود که از پرداخت با بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این فروشگاه در ماه ژانویه 2014 پرداخت با بیت کوین را پذیرفت. امروزه overstock با صرافی کوین بیس همکاری می‌کند و از رمز ارز‌هایی همچون اتریوم، لایت کوین، دش و... برای پرداختی‌های خود پشتیبانی می‌کند.


استارباکس (Starbucks)

استار باکس به‌عنوان بزرگترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای دنیا شناخته می‌شود که شعبه‌های زیادی در سراسر دنیا دارد. این شرکت با همکاری پلتفرم ارزهای دیجیتال بکت (bakkt) شرایط لازم برای پرداخت با کریپتوکارنسی را برای کاربران خود فراهم کرده است. مشتریان استارباکس می‌توانند هزینه خدمات دریافتی خود را با استفاده از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.


نیو اگ (Newegg)

نیو اگ یکی از خرده فروش‌های آنلاین است که در زمینه فروش سخت‌افزار کامپیوتر و لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت در آگوست سال 2014 اعلام کرد که بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت در سایت خود می‌پذیرد. Newegg برای پرداخت با ارزهای دیجیتال با درگاه bitpay همکاری می‌کند.


ای ام سی تئاتر (AMC Theaters)

بزرگترین سینمای زنجیره‌ای دنیا (AMC Theaters) برای فروش و ارائه خدمات خود، ارزهای دیجیتال شیبا اینو و دوج کوین را می‌پذیرد. آدام آرون (مدیرعامل این شرکت) در حساب توییتر خود اعلام کرد که از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای فروش بلیط‌های آنلاین پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند به‌راحتی و با استفاده از پرداخت با کریپتوکارنسی از خدمات این سایت بهره‌مند شوید.


AT&T

AT&T یک شرکت خدماتی ارتباطی است که در سال 2019 با یک بیانیه اعلام کرد که از ارزهای دیجیتال برای پرداختی‌های خود استقبال می‌کند. پس از تاریخ ذکر شده، کاربران AT&T می‌توانند هزینه قبض‌ها و خدمات مورد نیاز خود را با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت کنند. لازم به ذکر است که این شرکت برای پرداخت با کریپتوکارنسی از درگاه پرداخت بیت پی (BitPay) استفاده می‌کند.


مزایا و معایب پرداخت با کریپتوکارنسی چیست؟

مزایا و معایب پرداخت با کریپتوکارنسی چیست؟

پرداخت با کریپتوکارنسی یکی از روش‌های مدرن برای پرداخت هزینه کالا و خدمات است. این روش جذاب مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ بنابراین اگر قصد پرداخت با ارز دیجیتال را دارید باید این موارد را در نظر بگیرید. به‌طور کلی مزایا و معایب پرداخت با کریپتوکارنسی به شرح زیر است.


مزایا و معایب پرداخت با کریپتوکارنسی چیست؟

سخن پایانی


ارزهای دیجیتال در طی چند سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده‌اند. این موضوع سبب شده است که تعداد فروشگاه‌ها و شرکت‌های پذیرنده ارز دیجیتال افزایش چشمگیری داشته باشد. اغلب کسب و کارها از روش پرداخت مستقیم با ارز دیجیتال استفاده نمی‌کنند و پلتفرم‌های واسطه را برای این کار انتخاب کرده‌اند. پرداخت با کریپتو کارنسی مزایای بسیار زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید پرداخت‌های خود را با سرعت بالا و به‌صورت ایمن از هر نقطه از دنیا انجام دهید. در این مقاله مزایا و معایب پرداخت با کریپتوکارنسی و نحوه پرداخت با ارزهای دیجیتال را برای شما شرح دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.