شیبا اینو با نماد اختصاصی SHIB یکی از میم کوین‌های برتر کریپتو است که با مارکت کپ بالای 4 میلیارد دلار، در رتبه 19 بازار قرار دارد. شیبا یک توکن ERC-20 بوده و بر روی بلاک چین اتریوم صادر می‌شود. محبوبیت بالای شیبا اینو، در کنار رشد خیره‌کننده آن، سبب شده است که افراد زیادی این ارز را برای مدت‌زمان طولانی هولد کنند. با توجه به شفافیت بلاک چین اتریوم، می‌توان تعداد هولدرها و توکن‌هایی را که آن‌ها در دست دارند، مشاهده کرد. به همین منظور، در این مقاله از اکسبیتو، 10 هولدر برتر شیبا اینو را به شما معرفی خواهیم کرد. پس، اگر می‌خواهید که اطلاعات جامعی درباره برترین هولدرهای شیبا اینو داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه شوید.


چند هولدر شیبا اینو وجود دارد؟

شیبا اینو (SHIB) جزء ارزهای دیجیتال پرطرفدار بازار است که توسط افراد زیادی هولد می‌شود. طبق داده‌های موجود در بلاک چین، بیش از 1.3 میلیون کیف پول در بلاک چین اتریوم وجود دارند که حجم زیادی شیبا اینو را نگهداری می‌کنند. طبق داده‌های استخراج شده از WhaleStats و CoinCarp نیز می‌توان دریافت که بیش از 1.2 میلیون هولدر برای شیبا اینو تعریف شده‌اند. با همه این‌ها، تعداد واقعی هولدرهای شیبا اینو بیشتر از اعداد ذکر شده در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که بیشتر کاربران دارایی‌های خود را در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر نگه می‌دارند.


10 هولدر برتر شیبا کدامند؟

10 هولدر برتر شیبا کدامند؟

شیبا اینو یکی از جذاب‌ترین ارزهای کریپتوکارنسی است که علی‌رغم نداشتن کاربردی خاص، محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. این موضوع باعث شده که مورد حمایت مردم قرار گرفته و در لیست برترین ارزهای دیجیتال قرار بگیرد. با توجه به این تفاسیر، شاهد هولد شیبا اینو توسط کیف پول‌های معتبر و افراد مشهور هستیم. در این بخش از مقاله، قصد داریم 10 هولدر برتر ارز دیجیتال شیبا را به شما معرفی کنیم.


آدرس سوختگی استفاده شده توسط ویتالیک بوترین (Burn address used by Vitalik Buterin)

همان‌طور که می‌دانید مدتی پس از ایجاد توکن شیبا اینو، 50 درصد از کل عرضه‌های آن به ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) ارسال شد. هدف از انجام این کار سوزاندن توکن‌های شیبا بود؛ چراکه بوترین یک فرد محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال است و هیچ ارتباطی با پروژه شیبا اینو ندارد. ویتالیک بوترین در سال 2021 تصمیم گرفت که 10 درصد از کل شیباهای خود را به کیف پول خیریه خود منتقل کند و مقداری از آن را به یک برنامه که روی ایمنی هوش مصنوعی تحقیق می‌کرد اهدا کرد. سپس تصمیم گرفت که توکن‌های باقی‌مانده را به آدرس‌های سوختگی (burn address) ارسال کرده و بسوزاند. آدرس سوختگی به آدرسی گفته می‌شود که هیچ فردی کلید خصوصی آن را در اختیار نداشته و تمام توکن‌هایی که در آن نگهداری می‌شوند، از گردش خارج خواهند شد.


ولت شماره 28 بایننس (Binance wallet #28

ولت شماره 28 بایننس (Binance wallet #28)

ولت شماره 28 بایننس نیز در لیست 10 هولدر برتر شیبا اینو قرار می‌گیرد. این کیف پول با آدرس 0x5a52E96BAcdaBb82fd05763E25335261B270Efcb متعلق به صرافی محبوب Binance است. کیف پول شماره 28 علاوه‌بر شیبا، ارزهای دیجیتال دیگری همچون اتریوم، تتر، متیک، لینک، لیدو دائو و سند را نیز نگهداری می‌کند. طبق اطلاعات موجود در بایننس، 44.3 تریلیون توکن شیبا با ارزش تقریبی 430 میلیون دلار در کیف پول شماره 28 وجود دارند.


ولت کریپتو دات کام (Crypto.com wallet)

ولت کریپتو دات کام سومین هولدر بزرگ ارز دیجیتال شیبا اینو است که به‌عنوان کیف پول اختصاصی صرافی ارز دیجیتال Crypto.com شناخته می‌شود. این کیف پول 43.6 تریلیون شیبا اینو را هولد می‌کند که ارزش تقریبی آن برابر با 424 میلیون دلار است. ولت کریپتو دات کام ارزهای دیجیتال دیگری همچون تتر، متیک و کرو را نیز هولد می‌کند. این کیف پول جزء کیف پول‌های سرشناس کریپتو به شمار می‌رود و ارزش کل دارایی‌های آن بیش از 813 میلیون دلار برآورد شده است.



کیف پول شماره 8 بایننس (Binance wallet #8)

کیف پول شماره 8 بایننس یکی دیگر از هولدرهای شیبا است که در لیست 10 هولدر برتر شیبا اینو قرار می‌گیرد. این کیف پول قدرتمند دارای 33 تریلیون شیبا اینو و 1.07 میلیون اتریوم بوده و جزء کیف پول‌های جذاب کریپتو به شمار می‌رود.


کیف پول رابین هود (Robinhood wallet custodied by Jump Trading

کیف پول رابین هود (Robinhood wallet custodied by Jump Trading)

با استناد به پلتفرم اطلاعاتی Arkham Intelligence، پنجمین هولدر برتر شیبا اینو کیف پولی است که به پلتفرم معاملاتی رابین هود تعلق دارد ولی توسط جامپ تریدینگ نگهداری می‌شود. جامپ تریدینگ یک شرکت معاملاتی است که با جمع‌آوری سرمایه بالا روی پروژه های مستعد رشد سرمایه گذاری می‌کند. این کیف پول در ذخایر خود، 194 میلیون دلار شیبا اینو و 2.76 میلیارد دلار اتریوم دارد. همچنین، کیف پول رابین هود ارزهای دیجیتالی همچون لینک و آواکس را نیز به‌صورت بلندمدت نگهداری می‌کند.


کیف پول چند امضایی بیت گو (BitGo multisig wallet)

کیف پول چند امضایی بیت گو ششمین هولدر برتر ارز دیجیتال شیبا اینو است. این کیف پول سرشناس تنها ارز دیجیتال شیبا اینو را هولد می‌کند و از این حیث تفاوت زیادی با سایر کیف پول‌های معرفی شده دارد. کیف پول چند امضایی BitGo دارای 13.6 تریلیون ارز دیجیتال شیبا اینو با ارزش تقریبی 132 میلیون دلار است.


اوککس ولت (OKX wallet)

اوککس ولت متعلق به OKX بوده که یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول قدرتمند 10 تریلیون توکن شیبا را هولد می‌کند که د‌رحال‌حاضر با قیمت شیبا اینو، ارزشی برابر با 98 میلیون دلار دارد. کیف پول OKX ارزهای دیجیتال محبوبی همچون لینک، تتا، بلور، یونی و... را نیز هولد می‌کند و جزء کیف پول‌های سرشناس کریپتو به شمار می‌رود.


ایکس شیب اسمارت کانترکت (xSHIB smart contract)

xSHIB smart contract آدرس قرارداد هوشمند ایکس شیب است که داخل آن، توکن‌های موجود در ShibaSwap نگهداری می‌شوند. دارندگان xSHIB، علاوه‌بر دریافت پاداش‌های خود در قالب توکن BONE، بخشی از اتریوم‌های پرداختی برای کارمزد تراکنش در ShibaSwap DEX را دریافت می‌کنند.


ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 1 (Anonymous SHIB whale wallet #1)

ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 1 یکی دیگر از هولدرهای قدرتمند شیبا اینو است که هویت صاحب آن مشخص نیست. این کیف پول دارای 10 تریلیون شیبا اینو بوده و ارزش آن 98 میلیون دلار برآورد شده است. ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 1 تاکنون تراکنش‌های مشکوکی دریافت کرده؛ ولی هیچ‌کدام مربوط به نقل و انتقال شیبا نبوده و به احتمال زیاد این تراکنش‌ها هرزنامه بوده‌اند.


ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 2 (Anonymous SHIB whale wallet)

ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 2 (Anonymous SHIB whale wallet #2)

ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 2 به‌عنوان دهمین هولدر بزرگ شیبا اینو شناخته می‌شود. این کیف پول در تاریخ 2 نوامبر 2021 ساخته شده است و 10 تریلیون ارز دیجیتال شیبا اینو را هولد می‌کند. تاکنون هیچ تراکنش خروجی‌ای توسط ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 2 انجام نشده و هویت صاحب آن مشخص نیست. احتمال دارد که این کیف پول و ولت نهنگ ناشناس شیبا شماره 1 متعلق به یک فرد یا سازمان باشند.


سخن پایانی


شیبا اینو (SHIB) یکی از میم کوین‌های سرشناس بازار کریپتو است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. این ارز علی‌رغم کاربردی نبودن خود، در میان ارزهای برتر کریپتو قرار گرفته و از حالت بی ارزش بودن خارج شده است. درحال‌حاضر (31 اکتبر 2023) شیبا اینو دارای بیش از 1.2 هولدر بوده و این موضوع نشان می‌دهد که شیبا تا چه اندازه بین مردم محبوب است. ارز دیجیتال شیبا اینو با حداکثر عرضه 589 تریلیون توکن روانه بازار شده است و هم‌اکنون توسط کیف پول‌های قدرتمند و معتبری هولد می‌شود. به همین خاطر، در این مقاله، 10 هولدر برتر شیبا اینو و مقدار توکنی را که در اختیار دارند، برای شما شرح دادیم. متا دیسکریپشن: 10 هولدر برتر شیبا اینو سهم بزرگی از کل توکن‌های شیبا را در اختیار دارند و این ارز را به‌عنوان یک دارایی با پتانسیل رشد بالا نگهداری می‌کنند.