بازار ارز دیجیتال در چند سال اخیر رشد و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تعداد سرمایه‌گذاران رمزارزها روزبه‌روز در حال افزایش است، زیرا افراد زیادی در این بازار سود کرده‌اند. اگرچه نمی‌توان بازار ارزهای دیجیتال را به‌طور قطعی پیش‌بینی کرد تا بفهمیم که کدام ارز دیجیتال به موفقیت دست می‌یابد و کدام یک شکست می‌خورد، اما هنوز هم روش‌هایی وجود دارد که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن‌ها می‌توانند حرکت‌های بازار را پیش‌بینی کنند.


میم کوین‌ها، به تازگی رواج یافته و توجه سرمایه‌گذاران تازه‌کار یا حرفه‌ای رمزارزها را به خود جلب کرده است. اولین میم کوین‌، ۹ سال پیش به بازار آمد و موارد جدید همچنان در حال ظهور هستند. برای خرید میم کوین‌ها می‌توانید در صرافی ایرانی اکسبیتو ثبت‌ نام کنید. با ما همراه شوید تا بیشتر در مورد این ارزهای دیجیتال که به میم کوین معروفند، با شما صحبت کنیم.


میم کوین چیست؟

میم کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بسیار جذاب هستند. همان‌طور که در مقاله میم کوین چیست گفتیم، میم کوین‌ها ارزهای دیجیتالی الهام گرفته از Memeها و جوک‌های اینترنتی هستند. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، میم کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال با ایده‌های جالب یا خنده‌دار هستند که توسط یک تصویر، ویدئو یا سایر اشکال رسانه به ثبت رسیده‌اند. این ارزهای رمزنگاری‌شده با حضور چهره‌های عمومی محبوبی که از آن‌ها برای دوام طولانی‌مدت حمایت می‌کنند، طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. میم‌ کوین‌ها برای ویروسی شدن و اشتراک‌گذاری طراحی شده‌اند. در حالی‌ که هزاران گزینه برای خرید ارزهای دیجیتال وجود دارد، پیدا کردن بهترین میم کوین‌ها می‌تواند کار سختی باشد، مخصوصاً اگر تازه به دنیای ارز دیجیتال وارد شده باشید. در ادامه بهترین میم کوین ها را برای خرید به شما معرفی می‌کنیم.


بهترین میم کوین ها کدم‌اند؟

در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ میم کوین برای سرمایه‌گذاری در دسترس است و اگر در تجارت ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید، انتخاب بهترین میم کوین برایتان دشوار خواهد بود. ما در اینجا سعی کرده‌ایم تا بهترین میم کوین‌ها را به شما معرفی کنیم.


1. دوج کوین (Dogecoin)، بهترین میم کوین برای خرید


ارز دیجیتال Dogecoin، بهترین میم کوین برای خرید بلندمدت است. این رمزارز، یکی از ارزهای دیجیتال ارزان در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته می‌شود. Dogecoin در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد. این ارز دیجیتال مهم‌ترین ارز مبتنی بر جوک است و به‌عنوان شوخی در مورد رشد ناگهانی ارزهای جایگزین (آلت کوین‌ها) پس از محبوبیت بیت کوین طراحی شد. دوج کوین (Dogecoin)، از آن زمان تکامل یافت و به یک دارایی دیجیتال برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.


در حال حاضر دوج کوین به عنوان پادشاه اکوسیستم میم کوین در نظر گرفته می‌شود. این ارز یکی از بهترین‌ها است و توسط ایلان ماسک به شهرت رسیده است. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، نقش اصلی را در رونق بازار میم کوین و افزایش ارزش دوج کوین به مبلغ ۱ دلار ایفا کرد. در همین حال، مدیرعامل تسلا تسلیم نشده و همچنان به‌عنوان حامی سرسخت میم کوین‌ها شناخته می‌شود. اگر شما هم به خرید این ارز دیجیتال علاقه دارید می‌توانید آن را از صرافی ایرانی و آنلاین اکسبیتو خریداری کنید.

What are the best meme coins?

2. شیبا اینو (Shiba Inu)، میم کوین برتر با قدرت رشد خوب


رقابت میم کوین‌ها با ورود شیبا اینو به بازار در اواخر سال 2020 هیجان‌انگیزتر شد. به گفته خالق ناشناس ارز شیبا یعنی ریوشی، این ارز دیجیتال آزمایشی خودجوش در جامعه است. این میم کوین تلاش می‌کند تا ارز دیجیتال دوج کوین را سرنگون کرده و خودش بر تخت پادشاهی میم کوین‌ها بنشیند. شیبا اینو به «قاتل دوج کوین» معروف است. درست است که شیبا اینو در رتبه دوم قرار دارد، اما این ارز در اوج افزایش قیمت سال 2021 بیش از 21 هزار درصد رشد کرد و به یکی از بهترین میم کوین‌ها برای خرید در سال جاری تبدیل شد.


بااین‌حال، شیبا اینو تنها با هیاهو و تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی قصد ندارد مقام اول را تصاحب کند، بلکه تیم شیبا اینو چندین کاربرد برای این ارز دیجیتال ایجاد کرده تا پروژه را به ذهن سرمایه‌گذاران گره بزند. یکی از جدیدترین آن‌ها حمله به متاورس است. بر طبق یک پست در وب‌سایت شیبا اینو، این ارز دیجیتال به دنبال معرفی املاک مجازی به نام Shiba Lands در دنیای متاورس است.


3. آکیتا اینو Akita Inu (AKITA) بهترین میم کوین برای همکاری میان زنجیره‌ای


آکیتا اینو یکی دیگر از میم کوین‌ها است که باید از نزدیک آن را بررسی کنید. آکیتا اینو یک پروژه اجتماعی غیرمتمرکز و مبتنی بر اتریوم است. این پروژه هم مانند شیبا اینو فعالیت خود را ساده آغاز کرده و عمدتاً توسط گروهی از علاقه‌مندان به میم کوین‌ها به‌جای یک تیم اصلی توسعه داده شده است. این پروژه همچنین یک آزمایش اجتماعی است و هدف آن این است که برترین میم کوین باشد. آکیتا اینو ادعا می‌کند که نیمی از عرضه توکن آن به ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و مابقی مقدار عرضه برای نقدینگی به حساب UniSwap ارسال شده است. این پروژه به گسترش جذابیت خود ادامه داده و اکنون از قابلیت همکاری میان زنجیره‌ای با بلاکچین Avalanche برخوردار است.


4. سامویدکوین (Samoyed Coin)، بهترین میم کوین برای اکوسیستم سولانا (Solana)


کوین Samoyed Coin یک میم کوین محبوب از استیبل کوین‌های بلاکچین ارز سولانا است. سامویدکوین از همکاری حامی محبوب Solana و مالک صرافی رمزنگاری FTX یعنی Sam Bankman-Fried و خالق Solana یعنی Anatoly Yakovenko شکل گرفت. ارز Samoyed به دلیل مأموریت اصلی خود یعنی ورود کاربران بیشتر به فضای رمز ارز با استفاده از دارایی دیجیتال با مضمون سرگرم‌کننده، به یک میم کوین محبوب در بلاکچین سولانا و در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.


بااین‌حال، این ارز دیجیتال بر روی آوردن کاربران جدید به سولانا، آموزش شرکت‌کنندگان در بازار ارزهای دیجیتال، ایجاد ارتباطات شخصی و کمک به دارندگان توکن برای به حداکثر رساندن سود بالقوه خود تمرکز دارد. سامویدکوین نماینده سایر میم کوین‌ها در بلاکچین Solana است و یکی از سریع‌ترین میم کوین‌های در حال رشد در سال گذشته بوده است.


5. موناکوین (MonaCoin )، بهترین میم کوین در سرعت تراکنش‌ها


ارز دیجیتال MonaCoin یکی از قدیمی‌ترین میم کوین‌ها است که می‌توانید آن را در هر صرافی ازجمله صرافی ایرانی ارز دیجیتال اکسبیتو پیدا کنید. این میم کوین در اواخر سال 2013 به بازار آمد و طرفداران زیادی در ژاپن دارد. پروژه موناکوین غیرمتمرکز و منبع باز است و با استفاده از شبکه همتا به همتا (P2P) عمل می‌کند. موناکوین یک فورک از فورک معروف ارز دیجیتال بیت کوین یعنی ارز لایت کوین است. MonaCoin از الگوریتمی به نام Lyra2RE (v2) استفاده می‌کند. کاربرد اصلی شبکه MonaCoin پردازش سریع تراکنش تا 1.5 دقیقه و یک جامعه اختصاصی و پررونق است. رمز ارز موناکوین در ژاپن پس از یک تبلیغ تلویزیونی از رمز ارز جوک در این کشور محبوب شد.


6. دوج ایلان مارس Dogelon Mars بهترین میم کوین در سال 2022 برای سفرهای بین سیاره‌ای


ارز Dogelon Mars یک اسپین آف یا مشتق از محبوب‌ترین میم کوین یعنی دوج کوین است. بنیان‌گذاران دوج ایلان مارس برای افزایش جذابیت این ارز دیجیتال از حامی اصلی دوج کوین یعنی ایلان ماسک نیز کمک گرفته‌اند. آن‌ها هم از دوج کوین و هم از ایلان ماسک کمک گرفته و هر دو را با هم ترکیب کرده‌اند. به همین دلیل نام این ارز را دوج ایلان گذاشته‌اند. Dogelon Mars هم مانند بسیاری از میم کوین‌ها جامعه‌محور و غیرمتمرکز است. روایت اصلی پروژه در اطراف سیاره مریخ است و نشان می‌دهد که چگونه میم درون بازی که یک سگ است، در کهکشان سفر و با دوستان جدیدی ملاقات می‌کند. Dogelon Mars نیز مانند سایر میم کوین‌ها قیمت مشخصی ندارد و همیشه در حال نوسان قیمتی است.


7. دوج دش DogeDash جدیدترین میم کوین برای P2E


ارز دیجیتال DogeDash یک ارز جدید در دنیای میم کوین‌ها است. بر اساس شبکه زنجیره هوشمند Binance (BSC)، دوج دش یک بازی برای کسب درآمد (P2E) است که از جنبش Super Mario و Sonic در دهه ۱۹۹۰ میلادی الهام گرفته است. بازیکنان باید هنگام جمع‌آوری کوین‌ها در مسیر به‌سرعت حرکت کنند. مأموریت اصلی DogeDash این است که کاربران بیشتری را وارد فضای بازی‌های کریپتویی کند و هدف آن بازگرداندن سرگرمی و نوستالژی به گیمرهای قدیمی است که شاید بخواهند خاطرات قدیمی را زنده کنند. DogeDash توسط یکی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به نام پاول تأسیس شد و یک تیم توسعه‌دهنده نو پا از این پروژه حمایت می‌کند.


8. سیف مون اینو SafeMoon Inu بهترین میم کوین برای کسب جوایز


به دنبال روند رو به رشد بین بلاکچین و بازی، SafeMoon Inu بر ایجاد یک الگوی رفتاری و جامعه بازی پررونق تمرکز می‌کند. پروتکل Safemoon Inu در حال ایجاد یک پلتفرم بازی کاملاً جدید به نام SMI Play است و همچنین به دارندگان توکن SMI توکن های غیرقابل تعویض (NFT) می‌دهد. SafeMoon Inu تا حد زیادی از سیستم جریمه و پاداش اکثر پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند SafeMoon الهام گرفته است. این پروتکل 2 درصد از هر تراکنش را بین دارندگان توزیع می‌کند و درنتیجه به دارندگان بلندمدت پاداش می‌دهد.


9. داگز آو ایلان Dogs of Elon (DOE) بهترین میم کوین برای NFT

ارز The Dogs of Elon یک پروژه منحصربه‌فرد میم کوینی است. طبق گفته تیم پروژه، Dogs of Elon قرار است جایگزین آواتار محبوب NFT یعنی CryptoPunks بشود. این پروژه مبتنی بر اتریوم است. همچنین Dogs of Elon با مجموعه‌های ویژه NFT شامل 30 Elons و 70 Zombie DOGE عرضه می‌شود. علاوه بر این، این پروژه در حال حرکت به سمت فضای بازی است و روی پلتفرم بازی P2E کار می‌کند.

The best meme coins

10. هوگ فایننس (Hoge Finance)، بهترین میم کوین برای خرید


ارز دیجیتال Hoge Finance که قبلاً با نام Hogecoin شناخته می‌شد، یک توکن مبتنی بر اتریوم ERC-20 است که به‌طور خودکار DeFi را به اشتراک می‌گذارد. میم کوین هوگ، تورم را کاهش می‌دهد و دارای محدودیت سقف عرضه تنها یک تریلیون ارز HOGE است که همیشه در گردش خواهند بود.


این ارز دیجیتال در اوایل سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. حدود ۵۰ درصد از عرضه توکن آن در زمان راه‌اندازی سوزانده شد و این ارز تا جایی پیش می‌رود که یک درصد از کل تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه را می‌سوزاند. یک درصد باقیمانده هم بین همه کیف پول‌های دارای توکن HOGE توزیع می‌شود.


11. پپه (Pepe)، بهترین میم کوین در سال 2023


پپه (Pepe) نام کاراکتری به شکل قورباغه است که مت فیوری در سال 2005 آن را در وب کمیک خود نمایش داد. این کاراکتر به مرور زمان مورد توجه کاربران قرار گرفت و تبدیل به میم معروفی شد که بیشتر برای محتوای حاوی نفرت به کار می‌رفت. گروه‌های زیادی به طرفداری و انتقاد از این میم پرداختند و سرانجام فرد یا گروه ناشناسی توکن این میم را ضرب کردند.


ارز Pepe که به تازگی به بازار عرضه شده، در عرض کمتر از 2 هفته کاربران زیادی را جذب کرد و به ارزش 1.6 میلیارد دلار رسید. البته این افزایش قیمت همیشگی نبود و به سرعت ارزش خود را از دست داد و سقوط کرد.


پپه (Pepe ) یک میم کوین مشابه شیبا اینو (Shiba Inu) و دوج کوین (Dogecoin) بوده و نماد آن همان قورباغه معروف فضای مجازی است. Pepecoin از همان ابتدا برای موفقیت‌های بزرگ راه اندازی شد و یک پامپ 20000 درصدی را در یک بازه زمانی کوتاه تجربه کرد. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا دیگر هیچوقت چنین رشدی نخواهد داشت و سرمایه گذاری در آن باید با دقت و تحقیق صورت بگیرد. با توجه به استقبال طرفداران و حجم معاملات روزانه، برخی کارشناسان بر این باورند که میم کوین پپه (Pepecoin) پتانسیل رشد خواهد داشت، در حالی که عده‌ای سرمایه‌گذاری در آن را بیهوده می‌دانند.


چگونه می‌توانیم لیست میم کوین های ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

از آنجایی که ارز دیجیتال یک طبقه دارایی محسوب می‌شود، بررسی و کشف توکن‌های جدید اهمیت پیدا کرده و بسیاری را وادار به رصد کردن بازار می‌کند. برای پیدا کردن کوین، توکن و میم کوین های جدید پلتفرم‌های متفاوتی از جمله سایت صرافی‌ها، سایت‌های جمع آوری داده، رسانه‌های اجتماعی، ابزار‌ها و ... استفاده کرد. سایت‌های جمع آوری داده از پرکاربرد ترین ابزار‌های رصد ارز‌های دیجیتال هستند که از معروف‌ترین آنها می‌توان به کوین گکو (CoinGecko) و کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) اشاره کرد. فقط کافیست به این سایت‌ها مراجعه کنید و از تب بالایی گزینه Meme را انتخاب کنید تا بهترین میم کوین را بر اساس حجم بازار، حجم معامله شده و حجم در گردش مشاهده کنید.


چگونه میم کوین های جدید بخریم؟

خرید میم کوین روند مشابهی با سایر توکن‌ها دارد و نیازمند طی کردن مراحل مشخصی است. برای خرید میم کوین ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد خرید روی کدام توکن را دارید. سپس یک کیف پول نرم افزاری دانلود کنید تا بعد از خرید میم کوینِ مورد نظر، آن‌ها را در کیف پول ذخیره کنید. حتما مطمئن شوید کیف پولی که قصد استفاده از آن را دارید میم کوین های جدید انتخابی شما را ساپورت ‌کند. در قدم بعدی باید کیف پول خود را به صرافی متصل کرده و آن را شارژ کنید. در مرحله آخر اقدام به خرید میم کوین مورد نظر می‌کنید.


بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2023 کدامند؟

میم کوین ها جزء پر ریسک‌ترین انواع توکن در میان سایر رمز ارز ها به حساب می‌آیند و پروژه‌های کلاهبرداری در آنها نسبت به سایرین بیشتر است. این مسائل باعث می‌شود تا احتیاط بیشتری در هنگام خرید میم کوین ها به خرج دهیم و آن‌ها را با دقت بیشتری بررسی کنیم. در این قسمت به معرفی 10 مورد از جدیدترین میم کوین ها می‌پردازیم و با بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری آشنا می‌شویم.


!%Quote text="⚠️توجه داشته باشید که این بخش صرفا برای آشنایی با میم کوین های جدید است و پیشنهاد مالی محسوب نمی‌شود " %!


میم‌کوین‌هایی که در سال 2023 از خود قابلیت رشد نشان داده‌اند عبارتند از:


  • AiDoge

  • Copium

  • Spongebob

  • Love Hate Inu

  • Tamadoge

  • Dogecoin

  • Hollywood x Pepe

  • Doge Rush

  • Shiba Inu

  • Floki

  • Dogelon Mars

  • Baby Doge Coin

  • SamoyedCoin

  • Hoge Finance

  • MonaCoin

کلام پایانی


همه‌ی این میم کوین‌ها را می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال آنلاین اکسبیتو خریداری کنید. برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ایرانی ارز دیجیتال اکسبیتو،ابتدا در این صرافی ثبت‌ نام کرده و احراز هویت شوید. بعدازآن می‌توانید حساب خود را از طریق واریز و برداشت ریال شارژ کنید و ارزهای موردنظر خود را بخرید. برای خرید ارزهای دیجیتال به سایت اکسبیتو مراجعه کنید.