ارز دیجیتال ATOM یا کازماس یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال است. در چند وقت اخیر، افراد زیادی با خرید و فروش این ارز به سودهای هنگفتی دست پیدا کرده‌اند و همین مسئله موجب شد تا رمزارز ATOM بر سرزبان‌ها بیوفتد. در ادامه قصد داریم این ارز را به صورت کامل به شما معرفی کنیم. همانطور که می‌دانید، بهتر است قبل از ترید رمزارز مورد نظر، اطلاعاتی را درباره آن داشته باشید.


کازماس یا ارز دیجیتال اتم

اتم رمزارز اصلی پلتفرم کازماس است که برای راحت‌تر شدن ارتباط و برقراری میان زنجیره‌های مستقل طراحی شده؛ کازماس بلاکچین‌های مختلف را در یک محیط جمع کرده و مشکلاتی که برای مقیاس پذیری آن‌ها به وجود آمده را برطرف کرده است. در واقع برقراری ارتباط میان رمزارزهای مختلف، اصلی‌ترین کاری است که پروژه بلاکچین کازماس انجام می‌دهد. گفتنی است که ارز دیجیتال ATOM برای خدمت رسانی به شبکه‌های دیگر طراحی و ساخته شده و یکی از اهداف اصلی این رمزارز، همین مسئله است. برخی افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال اتم را با پروژه ATOMIC COIN اشتباه می‌گیرند. اما باید بگوییم که این پروژه با رمزارز اتم متفاوت است و یکی نیستند. پروژه ATOMIC COIN یک پروژه رها شده است و برخلاف تصور برخی افراد، هیچ شباهتی با رمزارز ATOM ندارد.


ارز دیجیتال اتم چه ویژگی‌هایی دارد؟

این ارز دیجیتال ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه مهم‌ترین این ویژگی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. ارز دیجیتال اتم یک پروژه منبع باز یا اصطلاحا Open Source است و شاید مهم‌ترین ویژگی این رمزارز هم همین باشد. شما می‌توانید از این ارز دیجیتال برای پرداخت کارمزد تراکنش استفاده کنید. جالب است بدانید که در طول روز، بیش از 38 میلیون دلار ارز دیجیتال ATOM در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. همین مسئله نشان می‌دهد که شاید از این ارز می‌توان به سود خوبی دست یافت.

what-is-cosmos-(atom)

یکی از نکات قابل توجه درباره ارز دیجیتال اتم (ATOM) این است که این رمزارز استخراج نمی‌شود. در حالی که بسیاری از رمزارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال استخراجی هستند و در طول شبانه روز استخراج می‌شوند. یکی از مشکلاتی که برخی ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند این است که آن ارزها در بسیاری از صرافی‌ها وجود ندارند. به همین دلیل، برای ترید آن رمزارزها باید به دنبال یک صرافی خاص بگردید.


در حالی که ارز دیجیتال ATOM در اکثر صرافی‌های معتبر دنیا وجود دارد و به راحتی و در امنیت کامل می‌توانید به ترید این ارز بپردازید. همین مسئله باعث می‌شود که بتوانید این رمزارز پرسود را به راحتی در صرافی مورد نظر خود پیدا کنید. غیر متمرکز بودن شبکه کازماس (COSMOS) هم از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانیم به آن بپردازیم. برخی شبکه‎ها متمرکز هستند که ویژگی‌های متفاوتی دارند.


با توجه به اینکه شبکه کازماس بسیار امن است، دیگر نگران حمله هکرها یا دیگر مشکلات امنیتی نخواهید بود. ارز دیجیتال اتم در امن‌ترین شکل ممکن قرار دارد و به دلیل وجود شبکه امن کازماس، در امنیت کامل می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.


تاریخچه ارز اتم

اتان بوخمن Ethan Buchman و جی کوان Jae Kwon توسعه دهندگان این ارز دیجیتال هستند. آن‌ها برای اولین بار در سال 2014 الگوریتم اجماع شبکه کازماس که تندرمینت نام داشت را طراحی کردند. دو سال بعد یعنی در سال 2016، اولین توکن شبکه کازماس با نام اتم فروخته شد؛ در همان سال‌ها، یک شرکت سوئیسی به این دو نفر در توسعه و البته راه اندازی ارز دیجیتال ATOM کمک کرد.


این شرکت سوئیسی تاثیر زیادی بر روی شناخته شدن رمزارز اتم و پروژه کازماس داشت. جالب است بدانید که در سال 2017 کازماس توانست با عرضه اولیه ارز دیجیتال اتم بیش از 17 میلیون دلار به دست بیاورد که موفقیت زیادی برای این شرکت به حساب می‌آید. در این عرضه اولیه بیشتر از 74 درصد توکن‌های ارز دیجیتال اتم به فروش رسید که مقدار نسبتا بالایی است.


مزایا و معایب ارز دیجیتال ATOM

این رمزارز مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد که در ادامه آن‌ها را به شما خواهیم گفت.


مزایا اتم

اولین مزیت این ارز دیجیتال، برطرف کردن بسیاری از مشکلات بلاک چین مانند مقیاس‌پذیری و مشکلات کاربردی است که توانسته برطرف کند. به همین دلیل کمترین مشکلی را می‌توان در رمزارز اتم مشاهده کرد. غیر متمرکز بودن ارز دیجیتال کازماس یا همان اتم هم یکی دیگر از مزایای آن به حساب می‌آید. ارزهای دیجیتالی که متمرکز هستند، همواره امکان دخالت در سرنوشت آن‌ها توسط اشخاص وجود دارد.


در حالی که ارز دیجیتال ATOM به دلیل غیر متمرکز بودن، هیچ اجازه‌ای به اشخاص برای دخالت را نمی‌دهد. در واقع هیچ نهاد، شرکت و سازمان دولتی و غیر دولتی نمی‌تواند دستی در این رمزارز ببرد و تغییراتی در آن ایجاد کند. شبکه کازماس به صورتی طراحی شده که می‌تواند تراکنش‌های زیادی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پردازش کند. همین مسئله سرعت معاملات را هم به شکل غیر مستقیم بالا خواهد برد.


معایب اتم

ارز دیجیتال ATOM معایب خاصی ندارد؛ تنها یک عیب را می‌توان در این رمزارز مشاهده کرد و آن نیاز داشتن به منابع فراوان برای استفاده از اتم خواهد بود. البته توجه داشته باشید که این مسئله و مشکل در بسیاری از فناوری‌های بلاک چین قابل مشاهده است. کاربران برای استفاده از این فناوری‌ها نیاز به منابع زیادی خواهند داشت.


کیف پول ارز دیجیتال اتم

بسیاری از کیف پول‌های معتبر در جهان از این ارز پشتیبانی می‌کنند؛ همین مسئله باعث می‌شود که شما دست بازتری برای انتخاب یک کیف پول معتبر داشته باشید. کیف پول ارزهای دیجیتال به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی چند کیف پول ارزهای دیجیتال که از ارز دیجیتال ATOM پشتیبانی می‌کنند، می‌پردازیم.


تراست والت (Trust Wallet) یکی از معتبرترین کیف پول‌های موجود در جهان است که مخصوص موبایل طراحی شده؛ شما می‌توانید از این کیف پول جهت نگهداری ارز دیجیتال اتم خود استفاده کنید. از دیگر کیف پول ارز دیجیتال اتم که نسخه موبایل آن در دسترس است می‌توان به کوبو والت (Cobo Wallet)، وتز (Wetez) و ImToken اشاره کرد. به طور کلی، تمام این کیف پول‌های معرفی شده، معتبر هستند. بهترین کیف پول‌های تحت وب که از رمزارز اتم پشتیبانی می‌کنند هم Lunie، Cosmostation و Guarda Wallet نام دارند.


شما می‌توانید از کیف پول‌های تحت وب به راحتی استفاده کنید و ارزهای خود را در آن نگهدارید. دسترسی به کیف پول‌های تحت وب هم مانند کیف پول‌های موبایلی و دسکتاپ راحت خواهد بود و کار چندان سختی نخواهید داشت. کیف پول‌های دستکاپ هم برای نگهداری ارز دیجیتال اتم شما وجود دارند. بهترین کیف پول‌های دسکتاپی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، Atomic Wallet و Exodus Wallet نام دارند. اما اگر قصد استفاده از کیف پول‌‌های آنلاین ارز دیجیتال را به هر دلیلی ندارید، باید از کیف پول‌های آفلاین ارز دیجیتال استفاده کنید. در حال حاضر بهترین کیف پول آفلاینی که از ارز دیجیتال ATOM پشتیبانی می‌کند، Ledger Nano X نام دارد.


در این کیف پول، شما به راحتی می‌توانید رمزارز اتم خود را نگهداری کنید و نگران امنیت آن نباشید. امنیت به صورت کامل توسط تیم سازنده Ledger Nano X تضمین شده است و به همین دلیل، افراد زیادی از این کیف پول استفاده می‌کنند. شما می‌توانید یکی از این کیف‌ پول‌های معرفی شده را به دلخواه و با توجه به شرایط انتخاب کنید؛ اگر قصد استفاده از کیف پول دیگری را دارید، حتما از امنیت آن اطمینان پیدا کنید. امنیت مهم‌ترین ویژگی‌ یک کیف پول ارز دیجیتال است و می‌تواند در انتخاب شما تاثیر زیادی را بگذارد.


نکته دومی که باید قبل از انتخاب کیف پول رعایت کنید این است که آن کیف پول حتما از ارز دیجیتال ATOM پشتیبانی کند. در صورتی که کیف پول از رمزارز اتم پشتیبانی نکند، شما نمی‌توانید این ارز را در کیف پول مورد نظر نگهداری کنید. همچنین شما می وانید از کیف پول نرم افزاری اکسبیتو استفاده که هم رایگان است و هم به راحتی می توانید آن را راه اندازی کنید. برای راه اندازی کیف پول اکسبیتو کافیست از طریف احراز هویت در سایت اکسبیتو اقدام کنید تا کیف پول شما به صورت رایگان در اختیارتان قرار بگیرد. برای راه اندازی حساب کاربری و کیف پول اکسبیتویی خود می توانید از طریق آموزش احراز هویت اقدام کنید.


درباره ارز دیجیتال اتم

همانطور که گفته شد، این ارز در سال 2016 به دنیای رمزارزها وارد شد و از همان سال‌های ابتدایی به دلیل عرضه‌های اولیه محبوبیت زیادی پیدا کرد. همین محبوبیت باعث شد که کیف پول‌های زیادی به فکر پشتیبانی از این رمزارز بیافتند. بسیاری از تریدرها و معامله کنندگان هم تمرکز زیادی بر روی ارز دیجیتال ATOM دارند و سود خوبی را در طول به دست می‌آورند. البته توجه داشته باشید که برای خرید و فروش ارز دیجیتال اتم و هر ارز دیگر، باید با آگاهی و صبر جلو بروید؛ در غیر این صورت، احتمال ضرر کردن شما بسیار بالا خواهد بود.


قیمت ارز دیجیتال اتم از قیمت بیت کوین تاثیر مستقیم می‌گیرد. در واقع بسیاری از ارزهای دیجیتال در بازار از بیت کوین تاثیر می‌گیرند و ارزش آن‌ها بالا و پایین می‌شود. البته اهداف شبکه کازماس و اتفاقاتی که برای آن رخ می‌دهد هم تاثیرات بسیاری بر روی قیمت رمزارز ATOM دارد. به هیچ عنوان نمی‌توان آینده این ارز دیجیتال و دیگر ارزها را به صورت دقیق تعیین کرد. اما با توجه به اهداف شبکه کازماس می‌توان آینده این رمزارز را درخشان پیش‌بینی کرد. البته توجه داشته باشید که هیچ پروژه‌ای پایدار نیست و صرفا نمی‌توانیم بگوییم که به این دلیل قیمت ارز دیجیتال ATOM افزایش پیدا می‌کند. اگر پروژه کازماس بتواند به اهداف تعیین شده دست پیدا کند، می‌توانیم شاهد رشد بسیار زیاد ارز دیجیتال اتم باشیم.

what-is-cosmos-(atom)

آینده ارز دیجیتال ATOM چگونه خواهد بود؟

همانطور که گفته شد، نمی‌توانیم آینده دقیقی را برای این ارز دیجیتال تصور کنیم. البته این مسئله فقط مخصوص اتم نیست و دیگر ارزهای دیجیتال هم چنین وضعیتی را دارند. وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال و ترید کردن نیازمند آگاهی است. در این بازار به هیچ عنوان سودی تضمین شده نیست و همواره باید به فکر ضرر هم باشید و با احتیاط معاملات خود را انجام دهید. بسیاری از متخصصان و تحلیلگران بازار ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که در ابتدای سال 2022 می‌توانیم شاهد افزایش چند برابری قیمت ارز دیجیتال ATOM شویم.


همین پیش‌بینی می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذار بر روی رمزارز اتم را به وجود بیاورد. به دلیل اینکه این پیش‌بینی با تحلیل همراه بوده است، امکان به وقوع پیوستنش بالا خواهد بود. رفتار افراد معروف هم می‌تواند تاثیراتی را به صورت غیر مستقیم بر روی این رمزارز بگذارد. برای مثال، ایلان ماسک که مالک تسلا است می‌تواند با یک توییت بر روی قیمت ارز مورد نظر خود تاثیر بگذارد.


آینده ارز دیجیتال ATOM به اهداف پروژه کازماس هم بستگی دارد. در واقع اصلی‌ترین تاثیر را همین اهداف بر روی قیمت و ارزش این رمزارز می‌گذارند. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین تغییر قیمتی این ارز دیجیتال را از سال 2022 به بعد مشاهده کنیم. اما به دلیل اینکه بازار ارزهای دیجیتال با ریسک زیادی همراه است و هیچ ‌معامله‌ای به صورت تضمینی به شما سود نخواهد داد، پیشنهاد می‌شود که تمام سرمایه خود را وارد این بازار نکنید.


حتما قبل از سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال اتم و دیگر ارزهای دیجیتال، با یک متخصص و تحلیلگر حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید. سیگنال‌هایی که این افراد به شما می‌دهند، می‌تواند سود زیادی را برایتان به همراه داشته باشد. در چند وقت اخیر به دلیل واکنش‌های بازار رمزارزها، ارز دیجیتال ATOM به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. امیدواریم هر تصمیمی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌گیرید، با آگاهی کامل و البته دید مناسب باشد.


ارز دیجیتال اتم را از کدام صرافی بخریم؟

شما می‌توانید این ارز دیجیتال جذاب را از صرافی‌های معتبر خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که صرافی مورد نظر حتما باید امنیت معاملات شما را تضمین کند؛ در غیر این صورت امکان اینکه سرمایه شما از دست برود خواهد بود. صرافی‌هایی که سابقه خوبی ندارند و رضایت مشتریان خود را جلب نمی‌کنند، فضای مناسبی برای خرید و فروش و معاملات شما نخواهند بود. در صورتی که از این صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال ATOM استفاده می‌کنید، به سرعت صرافی خود را تغییر دهید. برای خرید و فروش دیگر ارزهای موجود در اکسبیتو می توانید از طریق صفحه ارزهای دیجیتال مراجعه کرده و معاملات پر سود خود را آغاز کنید.


قبل از انتخاب صرافی مورد نظر، حتما درباره آن در اینترنت جستجو و تحقیق کنید. اکسبیتو یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌هایی است که وجود دارد و بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. ثبت نام در این صرافی بسیار راحت است و شما هم می‌توانید با سرعت بالا ثبت نام و سپس خرید و فروش خود را انجام دهید. اگر قصد وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آن‌ها را دارید، حتما ارز دیجیتال ATOM را هم مورد بررسی قرار دهید. زیرا این ارز می‌تواند انتخاب مناسبی برای رسیدن به سود باشد و مطمئنا پروژه کازماس در آینده پیشرفت‌های زیادی خواهد داشت.