اولین سرمایه گذاری روی بیت کوین در سال ۲۰۰۹ انجام شد. این سرمایه گذاری نقطه شروع رمزارزها بود و هیچ‌کس تا چند سال بعد حتی تصور اینکه بیت کوین یک منبع سرمایه گذاری بسیار خوب است را نمی‌کرد. اما این موضوع از سال ۲۰۱۳ کاملا متحول شد و شاهد رشد چشم‌گیر رمزارزهای مختلف بودیم. یکی از انواع رمزارزها آلت کوین‌ها هستند. با وجود فراز و نشیب قیمت‌ها و نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، تشخیص آینده آلت کوین سخت بوده و نیاز به تخصص و دانش حرفه‌ای دارد.


آلت کوین‌هایی که مناسب سرمایه گذاری هستند، با وجود کاهش قیمت سایر ارزها پر قدرت به روند صعودی خود ادامه می‌دهند. واضح است که تشخیص و شناسایی رمزهای مناسب دشوار است اما با وجود برخی تحلیل‌های مناسب در این حوزه می‌توان گفت که برخی از این آلت‌کوین‌ها آینده مناسبی دارند. شما در این مقاله با انواع مختلف آلت کوین‌ها، نحوه پیدایش این رمزارزها، مزایای آن‌ها و آینده آلت کوین‌ها آشنا خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.


تعریف آلت کوین

به طور کلی آلت کوین مخفف کلمه alternative coin است. در تعریفی ساده آلت کوین‌ها تمامی رمزارزها به‌غیر از بیت کوین هستند. زیرا بیت‌کوین اولین رمزارزی بود که به وجود آمد و بستر را برای ایجاد و توسعه فناوری بلاک چین فراهم کرد. امروزه با وجود بیش از چند ده هزار رمزارز جدید نزدیک به نیمی از بازار ارز دیجیتال در اختیار بیت کوین است. با این حساب عاقلانه است که بیت کوین را یک طرف و بقیه رمزارزها را در طرف دیگر قرار دهیم.

future of altcoin

همان‌طور که می‌دانید بیت کوین تمامی توقعات را از یک سیستم پولی امن برآورده کرده اما با وجود این ویژگی‌ها نمی‌توانیم از مشکلات و ایرادات آن چشم پوشی کنیم. آلت کوین‌ها به وجود آمدند تا مشکلات و نقص‌های بیت کوین را برطرف کنند و علاوه بر آن برخی از قابلیت‌ها را به آن اضافه کنند. به دنبال به وجود آمدن اولین رمزارز، فناوری به نام بلاک چین ایجاد شد که امروزه در صنایع مختلفی این فناوری به کار گرفته شده است. بیت کوین برخلاف آلت کوین‌ها به یک سیستم پولی انحصار پیدا نکرده و مواردی از آن کاربردهای فراتر از انتقال پول دارد. بیت کوین جزء آلت کوین ها به حساب نمی آید و به گونه ای آلت کوین ها از بیت کوین به وجود آمده اند. امروزه رشد بیت کوین بسیار زیاد بوده و باعث شده هر کسی آن را بشناسد و یا اگر نمی شناسد، به دنبال شناخت آن برود. برای آگاهی از قیمت بیت کوین، می توانید وارد لینک درج شده شوید.


در طول این مدت آلت کوین‌های بسیار زیادی ایجاد شده‌اند که برخی از آن‌ها همواره در صدر جدول قیمت آلت کوین‌ها قرار گرفته‌اند اما برخی دیگر با وجود محبوبیت بالا در یک دوره زمانی، امروزه کاملا محو شده‌اند یا به انتهای جدول سقوط کرده‌اند. همچنین یک سری آلت کوین‌هایی وجود دارند که با داشتن عمری کوتاه توانسته‌اند رتبه‌های بالایی در بازار ارزهای دیجیتال کسب کنند. این فراز و نشیب آلت کوین‌ها همواره وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد.


نحوه پیدایش آلت کوین

همان‌طور که گفته شد علت اصلی پیدایش آلت کوین‌ها، جایگزین شدن با بیت کوین و رفع نواقص، اشکالات و اضافه کردن برخی قابلیت‌های جدید است. تیمی که آلت کوین‌ها را به وجود آورده، همواره در تلاش است تا با ایجاد تغییراتی جدید ارزهای بهتری نسبت به بیت کوین ارائه را کند. به دلیل رفع محدودیت‌های بیت کوین در ارزهای جدید و جایگزین، این ارزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. جالب است بدانید که تعداد زیادی از آن‌ها با چارچوبی مشابه بیت کوین طراحی و ساخته شده‌اند اما با وجود این شباهت‌ها کاربردهای مختلفی دارند.


با وجود آلت کوین‌ها پروسه تایید تراکنش‌ها و استخراج، تغییرات زیادی پیدا کرده است. به طور مثال در رمزارز بیت کوین برای تعیین تراکنش از اثبات کار استفاده می‌گردد که در نتیجه باعث شده تا تراکنش‌ها و سرعت آن پایین بیاید اما در آلت کوین با استفاده از اثبات سهام این ایراد تا حد بسیار زیادی حل شده است.


آلت کوین‌های آینده دار

در این بخش می‌خواهیم برخی از آلت کوین‌هایی را که با حجم بازار پایین می‌توانند رشد قابل توجهی از خود نشان دهند معرفی کنیم. در این جا، شما با 5 تا از آلت کوین‌ها آشنا خواهید شد که این ارزها می‌توانند رشد خوبی داشته باشد و به عبارتی آینده آلت کوین‌ها باشند.


اینجکتیو پروتکل INJ

این ارز دیجیتال اولین آلت کوینی است که بسیار آینده دار است و طبق گفته دیویس می‌تواند رشد بالایی داشته باشد. توکن ای ان جی همان توکن مدیریتی اینجکتیو است. به طور کلی این پلتفرم بر پایه بلاک چین اتریوم است و در آن کاربران می‌توانند با کارمزد گلس صفر و سرعت فوق‌العاده بالا در شبکه اصلی مشارکت داشته باشند. این مسئله از مهم‌ترین مزایای اینجکتیو است زیرا پلتفرم‌های دیگر، هم کارمزد بالایی دارند و هم از سرعت خوبی برخوردار نیستند.


کایلین نتورک KYL

در فهرست آلت کوین‌های آینده دار کایلین نتورک دومین ارز این فهرست است. بنا به تحلیل و تحقیق محققان، کایلین نتورک با قابلیت‌های بیشتری همانند تجزیه و تحلیل داده‌ها ارائه می‌شود.


ترا ویرچوا TVK

سومین آلت کوین این فهرست متعلق به ترا ویرچوا است. این رمزارز برای کسانی که از توکن‌های غیر قابل تعویض استفاده می‌کنند مناسب است. ترا ویرچوا در تعامل با واقعیت مجازی است که توانسته با برندهای بزرگی همکاری کند. این پلتفرم با گرد هم آوردن فناوری‌های واقعیت افزوده برندهای بزرگ و بلاک چین، توکن‌های غیر قابل تعویض را به سطح بالاتری می‌رساند.


پاور ترید PTF

جایگاه چهارم در فهرست آلت کوین‌های آینده دار پاور ترید است. این یک پلتفرم معاملاتی است که برای قراردادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های این رمزارز، توانایی پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال در پلتفرم خود است.


ارز APY

این ارز در انتهای لیست آلت کوین‌های آینده دار است که هدف اصلی آن کاهش دادن موانع دسترسی به بالاترین بازده با حداقل تلاش در کنار تعهد زمانی و هزینه است. به طور کلی این رمزارز با توجه به تحمل ریسک کاربران در راستای داشتن بالاترین بازدهی فعالیت می‌کند.


مزایای استفاده از آلت کوین‌ها

همان‌طور که اشاره شد یکی از اصلی‌ترین مزایای آلت کوین‌ها جایگزینی برای بیت کوین است. در واقع هدف از ایجاد آلت کوین‌ها، رفع نواقص و ایرادات بیت کوین، ایجاد برخی قابلیت‌های جدید و ارائه ارزی مناسب‌تر است. بنابراین اگر بیت کوین فرو بپاشد آلت کوین‌ها جایگزین مناسبی برای آن هستند. امروزه آلت کوین‌ها عملکرد منحصر به فردی دارند و تعداد زیادی از آن‌ها سیستم‌ها و فرایندهای متفاوتی را نسبت به بیت کوین ارائه می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود تا در آینده دامنه بیشتری برای تکامل داشته باشد.


وجود مواردی مانند هزینه و سرعت استخراج در بیت کوین، در آلت کوین‌ها برطرف شده‌اند. از دیگر مزایای آلت کوین‌ها می‌توان به ایجاد یک فضای رقابتی اشاره کرد. وجود رقابت در هر بازار به رشد آن کمک می‌کند و با وجود آلت کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتال، بازار ارزهای دیجیتال رشد بیشتری نسبت به قبل داشته است. همچنین ارزهای دیجیتال جدید بستر رشد بهتر و مناسب‌تری نسبت به ارزهای قدیمی‌تر دارند.


لیست انواع آلت کوین‌های آینده دار

پس از آشنایی با بیت کوین و مزایای آن هم اکنون نوبت به معرفی بهترین آلت کوین‌های بازار می‌رسد. لازم به ذکر است که آینده آلت کوین را معروف‌ترین ارزهای آن رقم خواهد زد پس باید به خوبی با آن‌ها آشنایی داشته باشید.


ارز دیجیتال اتریوم ETH

اتریوم پلتفرمی است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را بر روی بلاک چین بسازند. این برنامه‌هایی که توسعه دهندگان بر روی بلاک چین می‌سازند با نام نرم افزارهای توزیع شده شناخته می‌شوند. این رمزارز اولین پلتفرمی است که اجازه استفاده از قراردادهای هوشمند را صادر کرده و امروز جزو پلتفرم‌های با ارزش بازار است.


ارز دیجیتال تتر USDT

تتر در واقع یک ارز ثابت یا همان استیبل کوین است که توسط دلار پشتیبانی می‌شود. به طور کلی این ارز رابطه مستقیم با دلار داشته و به همان مقدار که در بازار در جریان است دلار نیز ذخیره می‌شود. هدف اصلی ایجاد ارز تتر جلوگیری کردن از نوسان‌های ارز دیجیتال است و همچنین ایجاد فرصتی برای انجام دادن معاملات با یک نرخ یکسان. این ارز دیجیتال هم جزو آلت کوین‌های معروف است که در آینده آلت کوین نقش بسزایی دارد.


ارز دیجیتال ریپل XRP

این ارز در واقع توکن شبکه ریپل است که برای ایجاد یک فضای مناسب جهت تبادلات مالی ایجاد شده که تاثیر مثبتی نیز در این امر داشته است. در یک تعریف بسیار ساده ریپل در واقع شبکه‌ای با انتقال سریع پول بین بانک‌ها است و به دلیل داشتن سرعت بالا در تراکنش و کارمزد پایین محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این مزایای ذکر شده در آینده آلت کوین تاثیر مثبتی داشته و باعث شده ریپل امروزه جزو ارزهای ارزشمند در بازار باشد.


آینده آلت کوین‌ها

همان‌طور که می‌دانید روزانه نزدیک صدها آلت کوین با آینده‌های مختلف تولید می‌شوند که مشخص است تمامی این آلت کوین‌ها در بازار نخواهند ماند و برخی از آن‌ها با شکست مواجه خواهند شد. با بررسی و تحقیق در مورد برخی از ارزها و عملکردهای آن می‌توان آینده آلت کوین را پیش بینی کرد. واضح است که آن دسته از ارزهایی که حامیان مناسبی دارند، امکان اینکه به یک پروژه شکست‌ خورده تبدیل شوند، بسیار پایین است. همچنین با وجود مشکلات بیت کوین، امروزه آلت کوین‌هایی مانند اتریوم می‌توانند جایگزین خوبی برای آن باشند. بنابراین آینده آلت کوین می‌تواند درخشان باشد. از آنجا که بیت کوین از فناوری سال ۲۰۰۸ بهره می‌برد توانایی آپدیت خود را ندارد و پیش‌بینی می‌شود یکی از ارزهای آلت کوین جایگاه بیت کوین را بگیرد.


با وجود این موارد و تفاسیر شاید فکر کنید که آینده آلت کوین بسیار عالی باشد اما لازم است از جهت‌های دیگر نیز به تحقیق و بررسی بپردازید. زیرا واضح هست فقط آلت کوین‌های قوی در بازار باقی خواهند ماند و مابقی از بازار ارزهای دیجیتال محو خواهند شد. آلت کوین‌هایی که کاربرد و موارد استفاده بیشتری دارند و تسلط بیشتری بر بازار دارند، حتما در این بازار موفق بوده و باقی خواهند ماند. پس بهترین موارد سرمایه گذاری آلت کوین‌های موفقی هستند که این ویژگی‌ها را دارا هستند و به نوعی آینده آلت کوین را آنها رقم خواهند زد.


رابطه میان آلت کوین و بیت کوین و تاثیرات آن‌ها بر بازار کریپتوکارنسی

فصل آلت کوین‌ها یا همان آلت سیزن بخشی از چرخه اصلی بازارهای دیجیتال است که در آن قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها در برابر بیت کوین افزایش پیدا می‌کند. آلت کوین و بیت کوین با این که هر دو در دسته دارایی‌های دیجیتال قرار می‌گیرند اما رابطه آن‌ها با یکدیگر غیرعادی است.


همچنین پس از رشد آلت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۱ معامله گران بر این باورند که در این زمان به دلیل متوقف شدن ثبت اوج قیمتی جدید بهتر است به بازار بیت کوین مهاجرت کنند. با این حال برگشت اخیر بازار بیت کوین چیزی بیشتر از یک جهش صعودی بوده و با در نظر گرفتن رابطه‌ای که میان آلت کوین و بیت کوین وجود دارد می‌تواند آغاز حرکتی مانند آلت سیزن اخیر باشد. بنابراین بیت کوین و آلت کوین هر دو در آینده و ارزش یکدیگر موثر هستند.


خرید آلت کوین از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو

شما می‌توانید ارزهایی را که در ادامه نام برده شده در اکسبیتو به راحتی خرید و فروش کنید. با عضویت در اکسبیتو می‌توانید از خدماتی همچون پشتیبانی ۲۴ ساعته، کیف پول امن اکسبیتو و فضای ایمن ترید بهره‌مند شوید و به‌ راحتی معاملات خود را انجام دهید. برای خرید هر یک از ارزهای دیجیتال و بررسی نمودار قیمتی آن‌ها می توانید وارد لینک‌ انواع آلت کوین‌ها بشوید و معاملات و یا بررسی خود را آغاز کنید. در این صفحه تعداد زیادی ارز دیجیتال وجود دارد که می توانید هر یک را در صفحه قیمت ارز دیجیتال مشاهه کنید.

future of altcoin

  • ارز بیت کوین کش BCH
  • ارز پالی گان MATIC
  • ارز یونی سواپ UNI
  • ارز لایت کوین LTC
  • ارز مانا MANA
  • ارز ریپل XRP
  • ارز چین لینک LINK
  • ارز پولکادات DOT
  • ارز دای DAI
  • ارز اکسس اینفینیتی AXS
  • ارز بایننس کوین BNB
  • ارز دوج کوین DOGE
  • ارز ترون TRX
  • ارز تتر USDT
  • ارز کاردانو ADA
  • ارز سندباکس SAND
  • ارز شیبا اینو SHIB
  • ارز سولانا SOL
  • ارز اتریوم ETH
  • ارز استلار XLM

جمع بندی

همان‌طور که متوجه شدید امروزه آلت کوین‌ها سروصدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال راه انداخته‌اند و شما با موارد ذکر شده در این مقاله می‌توانید آینده آلت کوین را تا حدی پیش بینی کنید. همان‌ طور که اشاره کردیم آینده آلت کوین‌ها فقط به یک یا دو مورد منحصر نمی‌شوند و باید تمامی جوانب را بررسی کنید. ارزهای معرفی شده در این مقاله، بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری به شمار می‌روند. شما با یک تصمیم گیری درست و تحقیق و تحلیل‌می‌توانید سود خوبی را از این بازار سهم خود کنید. سایت اکسبیتو با ارائه بهترین خدمات شما را در خرید و فروش ارزهای دیجیتال یاری می‌کند.