ترید روزانه (daily trade) یکی از روش‌های جذاب معامله‌گری است که سود بسیار زیادی به‌همراه دارد. افرادی که این سبک از معامله‌گری را انتخاب می‌کنند، از فرصت‌های مختلف برای شروع معاملات استفاده کرده و ریسک‌های زیادی را متحمل می‌شوند. درآمد روزانه تریدرها با یکدیگر متفاوت است و به عوامل مختلفی همچون میزان مهارت، نوع معامله، محل کار و... بستگی دارد. با شناخت این عوامل و قدم‌گذاشتن در مسیر درست ترید روزانه، می‌توانید درآمد خود را افزایش داده و به یک تریدر موفق و حرفه‌ای تبدیل شوید. در این مقاله، میزان درآمد معامله‌گر روزانه و راه‌های افزایش درآمد این سبک از معامله را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


تریدر روزانه (day trader) کیست؟

تریدر روزانه (day trader) کیست؟

تریدر روزانه (Day Trader) به فردی گفته می‌شود که به‌صورت روزانه در بازارهای مالی شروع به معامله می‌کند تا از فرصت‌های سودآوری بیشتری بهره‌مند شود. این نوع تریدرها، در طی روز، معاملات زیادی را انجام داده و در تلاش هستند که در همان روز، خریدوفروش‌های خود را انجام دهند. تریدرهای روزانه نسبت به سایر معامله‌گران ریسک‌پذیرتر هستند و دوست دارند که از کوچک‌ترین فرصت‌های ممکن در بازار نیز کسب درآمد کنند.


معامله‌گران روزانه به‌عنوان بازیگرانی شناخته می‌شوند که با توجه به تجربه و دانش خود، شروع به معامله می‌کنند. این نوع از معامله‌گران، اطلاعات کافی درباره جزئیات پیچیده بازار دارند و به ریسک معاملات خود واقف هستند. به همین جهت، تریدرهای روزانه در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت و به دفعات زیاد معامله می‌کنند تا سود زیادی به دست آورند. تریدرهای روزانه انواع مختلفی دارند و با توجه به وظایفی که انجام می‌دهند، تقسیم‌بندی می‌شوند. به‌طور کلی انواع معامله‌گران روزانه عبارت‌اند از:


  • معامله گر انفرادی (Individual Trader)

  • معامله گر موسسه مالی (Financial Institution Trader)

  • معامله گر لحظه‌ای و اسکالپر (Scalpers and Momentum Traders)

تریدر روزانه چه مقدار درآمد دارد؟

تریدر روزانه چه مقدار درآمد دارد؟

میانگین درآمد سالانه یک تریدر روزانه حدود 86543 دلار است. در حالت کلی، میزان درآمد یک تریدر به مهارت، ریسک‌پذیری و روش معاملاتی او بستگی دارد. ترید (Trade) روزانه یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است که ریسک زیادی به‌همراه دارد. اگر به‌صورت فردی ترید کنید شانس این را دارید که درآمد بیشتری داشته باشید؛ اما درصورتی‌که برای یک شرکت سرمایه‌گذاری کار کنید، میزان درآمد شما به موفقیت معاملاتتان و همچنین، درصدی که از معاملات برمی‌دارید، وابسته خواهد بود. پس، اگر می‌خواهید سود قابل‌توجهی از طریق ترید روزانه به دست آورید، لازم است که مهارت‌های خودتان را ارتقا دهید و با استراتژی‌های منحصربه‌فرد، شروع به معامله کنید.


مسئولیت‌های شغلی تریدر روزانه چه مواردی هستند؟

مسئولیت‌های شغلی تریدر روزانه چه مواردی هستند؟

برای اینکه درک بهتری از تریدر روزانه داشته باشید، لازم است که مسئولیت‌های شغلی آن را بشناسید. معامله‌گر روزانه، در طی روز، کارهای زیادی انجام می‌دهد تا بتواند معاملات پُرسود و موفقی را تجربه کند. در این بخش، مسئولیت‌های شغلی تریدر روزانه را برای شما شرح می‌دهیم.


تحقیق و آنالیز روندها و اخبار بازار

معامله‌گران روزانه، در طول روز، اخبار مربوط به بازار را مورد بررسی قرار می‌دهند تا وضعیت بازار را شناسایی کنند. این اخبار شامل اخبار مالی، تحولات بازار، تجارت و اخبار مربوط به سیاست می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل روندها و اخبار بازار به معامله‌گران کمک می‌کند که بتوانند نوع معاملات خود را مشخص کرده و سود قابل‌توجهی از ترید به دست آورند.


چک کردن مداوم موقعیت‌ها

تریدرهای روزانه، در طی روز، معاملات زیادی را انجام می‌دهند. به همین جهت، باید در بازه‌های زمانی مختلف، معاملات خود را چک کنند. این کار، زمانی که بازار نوسان زیادی دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون‌که به معامله‌گران کمک می‌کند تا وضعیت معاملات خود را بررسی کرده و در صورت نیاز، از آن‌ها خارج شوند. در حالت کلی، هدف از چک‌کردن موقعیت‌های باز، این است که معامله‌گران بتوانند معاملات موفقی داشته باشند و در صورت نیاز، مارجین، حد ضرر و یا حد سود را تغییر دهند.


تعیین پوزیشن‌های ورود یا خروج

معامله‌گران روزانه، قبل از اینکه بازار باز شود، می‌توانند تعیین کنند که در طول روز چه معاملاتی را باید انجام دهند. در پایان روز نیز تریدرها سعی می‌کنند که همه پوزیشن‌های خود را ببندند تا ریسک‌های مربوط به معامله را کاهش دهند.


نگهداری سوابق

معامله‌گران روزانه، تمام اطلاعات مربوط به تحقیقات، تحلیل‌ها و معاملات خود را حفظ می‌کنند. داشتن یک سابقه کلی از معاملات روزانه، به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که میزان ریسک معاملات خود را مدیریت کرده و بهترین دارایی‌ها را برای انجام معاملات انتخاب کنند.


توسعه استراتژی‌های معاملاتی

معامله‌گرهای روزانه برای اینکه میزان ضرر معاملات خود را به حداقل برسانند، باید از استراتژی‌های حرفه‌ای استفاده کنند. بنابراین، لازم است که ابزارها، برنامه‌ها و استراتژی‌های معاملاتی خود را توسعه دهند تا موفقیت بیشتری در بازار به دست آورند.


بررسی الگوهای قیمتی

الگوهای قیمتی، به معامله‌گران روزانه این فرصت را می‌دهند که بتوانند دید بهتری نسبت به تغییرات قیمتی دارایی مورد نظر و پیش‌بینی رفتار آینده آن داشته باشند. به همین جهت، معامله‌گران روزانه، قبل از شروع معاملات، الگوهای قیمتی را به‌صورت دقیق بررسی می‌کنند تا سود معاملات خود را به حداکثر رسانده و از ضرر و زیان جلوگیری کنند.


کدام عوامل محیطی‌ بر درآمد تریدرها اثر می‌گذارند؟

کدام عوامل محیطی‌ بر درآمد تریدرها اثر می‌گذارند؟

⚠️درآمد تریدرها به عوامل مختلفی، ازجمله عوامل محیطی، بستگی دارد. نوع فعالیت تریدر، یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی میزان درآمد او تاثیر می‌گذارد. این‌ مسئله که معامله‌گر به‌صورت مستقل کار کند و یا برای یک موسسه معامله انجام دهد، نقش مهمی در میزان درآمد او دارد. هر دوی این افراد به ابزارهای متنوع ترید دسترسی دارند؛ با این تفاوت که تریدر مستقل با سرمایه شخصی خود معامله کرده و در نوع دوم، فرد معامله‌گر از سرمایه شرکت استفاده می‌کند و ریسک کمتری را به جان می‌خرد.

محیط کاری تریدر و ابزارهای ترید تاثیر زیادی در موفقیت معاملات و سود حاصل از آن دارند. اگر شما در یک محیط کاری مناسب قرار بگیرید و به ابزارهای حرفه‌ای دسترسی داشته باشید، می‌توانید الگوهای موجود در بازار را شناسایی کنید و با پیش‌بینی تغییرات قیمت ارزها در بهترین زمان ممکن، نسبت به خریدوفروش ارزهای مورد نظر خود اقدام کنید. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا میزان درآمد حاصل از ترید روزانه معامله‌گران، میزان متغیری باشد.


چه عواملی بر پتانسیل درآمد یک معامله گر روزانه تأثیر می‌گذارند؟

چه عواملی بر پتانسیل درآمد یک معامله گر روزانه تأثیر می‌گذارند؟

معامله‌گران روزانه چالش‌های زیادی را پیش روی خود دارند. درآمد این معامله‌گران ثابت نیست و با توجه به عوامل مختلفی تغییر پیدا می‌کند. در این میان، برخی از عوامل وجود دارند که تأثیر بسیار زیادی بر پتانسیل درآمد تریدر روزانه دارند. این عوامل عبارت‌اند از:


بازار معامله

نوع بازار معامله بر پتانسیل درآمد یک معامله‌گر روزانه تاثیر می‌گذارد. تریدرها می‌توانند در بازار سهام، طلا، کریپتو، فارکس و... شروع به ترید کنند. فعالیت در هر یک از این بازارهای مالی، نیاز به دانش زیادی دارد و معامله‌گران باید درک خوبی از بازار مورد نظر داشته باشند؛ چراکه هرکدام از بازارهای مالی، نیاز به یک استراتژی منحصربه‌فرد دارند و ممکن است در یک بازه زمانی خاص از شبانه‌روز، سود بیشتری برای شما به همراه داشته باشند.


میزان سرمایه اولیه

میزان سرمایه اولیه، از دیگر عواملی است که روی میزان درآمد تریدر روزانه تاثیر می‌گذارد. این مسئله که یک معامله‌گر چه مقدار سرمایه‌ای را به یک معامله اختصاص دهد، نقش مهمی در میزان سود دریافتی آن معامله دارد. پس، کسانی که میزان سرمایه اولیه بیشتری دارند، فرصت‌های کسب سود زیادتری نسبت به افرادی با سرمایه اولیه کم، خواهند داشت. به‌عنوان مثال، زمانی که من 1000 دلار سرمایه داشتم از فرصت‌های بیشتری استفاده می‌کردم و توانستم طی یک ماه 1500 دلار سود کنم. این درحالی است که اگر این سرمایه 10000 دلار بود، می‌توانستم بیشتر از 15 هزار دلار سود کسب کنم.


استراتژی معاملاتی

بازارهای مالی به‌طور صددرصدی قابل پیش‌بینی نیستند و همیشه احتمال خطا وجود دارد. بااین‌حال، داشتن استراتژی معاملاتی اهمیت بسیار زیادی دارد و به تریدرهای روزانه کمک می‌کند که ثبات بیشتری داشته باشند و از متحمل‌شدن ضررهای هنگفت جلوگیری کرده و بتوانند سود قابل توجهی را به دست آورند. هریک از تریدرهای روزانه، استراتژی معاملاتی خاص خود را داشته و بر اساس آن، شروع به معامله می‌کنند.


استراتژی معاملاتی «نرخ سود» و «نسبت سود به ضرر» را مشخص می‌کند. به‌عنوان مثال، برخی از تریدرها، تنها معاملاتی را آغاز می‌کنند که نرخ بُرد آن‌ها بالاتر از 60 درصد باشد. در واقع، اغلب تریدرها دوست دارند که نسبت سود به ضرر بالاتری داشته باشند؛ چون احتمال ضرر، همیشه در معاملات وجود دارد. بنابراین، می‌توان گفت که استراتژی معاملاتی، یک عامل مهم برای افزایش درآمد تریدر روزانه است و باید جدی گرفته شود.


مدیریت ریسک

مدیریت ریسک یکی دیگر از عواملی است که پتانسیل درآمد معامله‌گران روزانه را افزایش می‌دهد. معمولا معامله‌گرهای حرفه‌ای ریسک معاملات خود را پایین نگه می‌دارند تا متحمل ضررهای زیاد نشوند. زمانی که یک تریدر ریسک‌های معامله را مدیریت کند، با خیال راحت‌تری، شروع به ترید کرده و سود بیشتری به دست خواهد آورد.


چگونه تریدرها می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند؟

چگونه تریدرها می‌توانند درآمد بیشتری داشته باشند؟

تریدرها میزان درآمد متفاوتی دارند و این درآمد به نحوه عملکرد خودشان وابسته است. در این بخش، 3 تکنیک کاربردی را معرفی می‌کنیم که تریدرها به کمک آن‌ها، می‌توانند درآمد بیشتری را در معاملات روزانه خود به دست آورند. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:


تجارت در بازارهای خارجی

بازار بورس، یک بازار مالی برای معامله ارزهای ملی است. بازارهای خارجی با توجه به گستردگی‌ای که دارند، در سطح جهان شناخته‌شده هستند و از دارایی‌های زیادی پشتیبانی می‌کنند. این بازارها به‌صورت 24 ساعته باز هستند و به تریدرها این امکان را می‌دهند که بتوانند با روش‌های مختلف، شروع به معامله کنند. بنابراین، یک تریدر روزانه با فعالیت در بازارهای مختلف جهانی، این فرصت را دارد که بتواند درآمد بیشتری به دست آورد.


به دست آوردن دانش و گواهینامه

آموزش رسمی و به‌دست‌آوردن گواهینامه معتبر، می‌تواند یک راه‌حل عالی برای کسب درآمد بیشتر باشد. اغلب معامله‌گران موفق روزانه که در شرکت‌های مالی فعالیت می‌کنند، دارای حداقل مدرک لیسانس در امور مالی و زمینه‌های مرتبط هستند. این‌گونه از افراد مهارت‌هایی، همچون مدیریت ریسک و اقتصاد را یاد می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود که سود بیشتری به دست آورند. دوره‌های آنلاین زیادی برای یادگیری معامله روزانه وجود دارند که اگر علاقه‌مند باشید، به‌راحتی می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کرده و با یادگیری استراتژی‌های موثر، سود بیشتری از معاملات روزانه خود به دست آورید.


تحقیق در مورد روش‌های مختلف معامله

تحقیق و شناخت سایر روش‌های معاملاتی، همچون معاملات نوسانی، به تریدرها کمک می‌کنند که درآمد بیشتری داشته باشند. هریک از روش‌های معاملاتی ریسک‌ها و چالش‌های خاص خود را دارند و اگر تریدر به‌خوبی با مدیریت ریسک آشنا باشد، می‌تواند سود خوبی را از طریق آن‌ها به دست آورد. بنابراین، شناخت معاملات خارج از عرف که در طی روز انجام می‌شوند، یک تکنیک موثر برای افزایش درآمد ترید روزانه است.


10 شهر پر درآمد برای شغل معامله‌گر روزانه به صورت تمام‌وقت کدام‌اند؟

10 شهر پر درآمد برای شغل معامله‌گر روزانه به صورت تمام‌وقت کدام‌اند؟

امروزه، معامله‌گری روزانه جزء شغل‌های محبوب و پُردرآمد دنیا به‌شمار می‌رود. این موضوع سبب شده است که افراد زیادی برای فعالیت در این حوزه داوطلب شوند و مهارت‌های لازم را برای آن یاد بگیرند. درآمد حاصل از ترید روزانه در شهرهای مختلف دنیا با هم متفاوت است؛ چراکه شرکت‌های مالی، حقوق‌های متفاوتی برای معامله‌گر روزانه پرداخت می‌کنند. به‌طور کلی، 10 شهر پردرآمد برای شغل تمام‌وقت ترید روزانه، عبارت‌اند از:


  • لندن (London)

  • سنت آلبانز (Saint Albans)

  • منچستر (Manchester)

  • ادمنتون (Edmonton)

  • وینچستر (Winchester)

  • بریستول (Bristol)

  • بوستون (Boston)

  • لیدز (Leeds)

  • کاردیف (Cardiff)

  • لستر (Leicester)


سخن پایانی


ترید روزانه یک سبک متفاوت از معامله‌گری است که در کنار سود بالا، ریسک‌های زیادی را نیز به‌همراه دارد. افرادی که با این سبک ترید می‌کنند، به‌دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد هستند تا در طول روز، از طریق آن‌ها، کسب درآمد کنند. معامله‌گران روزانه درآمد قابل توجهی دارند و با داشتن استراتژی موثر، می‌توانند میزان درآمد خود را افزایش دهند. به‌خاطر همین، در این مقاله، میزان درآمد معامله‌گر روزانه و عوامل موثر بر آن را مورد بررسی قرار دادیم تا با این شغل پردرآمد بیشتر آشنا شوید.