اگر وارد دنیای رمز ارز شده باشید حتما نام کیف پول ارز دیجیتال به گوشتان خورده است. کیف پول‌ها ابزارها یا نرم‌افزارهایی هستند که به وجوه شما دسترسی دارند. شما باید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید و رمز آن را در اختیار کسی قرار ندهید. کیف پول ارز دیجیتال، مانند یک گاوصندوق مجازی است که از دارایی‌های شما محافظت می‌کند. در این مقاله به بهترین کیف پول‌های اتریوم ارز دیجیتال نگاهی می‌اندازیم.


اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم محاسباتی مبتنی بر بلاکچین و منبع باز است که از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. اتریوم یک ارز دیجیتال معروف هم به همین نام دارد. ارز دیجیتال اتریوم یا اتر که با نماد ETH در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود می‌تواند از یک حساب به حساب دیگر منتقل شود. در شبکه اتریوم برای جبران ماینینگ و محاسبات انجام شده از گره‌های شرکت‌کننده استفاده می‌شود. بنابراین این شبکه به یک توکن ارزشمند برای جبران گره‌های شبکه نیاز دارد. شبکه اتریوم جزء شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال می باشد که انواع مختلفی دارند. برای مطالعه بیشتر درباره شبکه انتقال می توانید مقاله آن را مشاهده کنید. کافی‌ست بر روی لینک کلیک نمایید تا مستقیم وارد مقاله شبکه انتقال ارز دیجیتال شوید.


اتریوم در حال حاضر پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار است. به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت اتریوم هجوم آورده‌اند. اگر شما هم قصد دارید ارز دیجیتال اتریوم را خریداری کنید می‌توانید از صرافی آنلاین معتبر و ایمن اکسبیتو استفاده کنید. این صرافی ایرانی است و مشکلات صرافی‌های خارجی را برای کاربران ایرانی ایجاد نمی‌کند. به‌طور طبیعی، موضوع خرید اتریوم باعث افزایش تقاضا برای کیف پول‌های اتریوم شده است.

اتریوم چیست؟

کیف پول اتریوم چیست؟

کیف پول Ethereum یک برنامه است که اطلاعاتی را که برای دسترسی به وجوه اتریوم نیاز دارید در خود ذخیره می‌کند. این اطلاعات شامل یک کلید عمومی مانند شماره‌حساب بانکی و یک کلید خصوصی مشابه رمز عبور است. هنگامی‌ که می‌خواهید ارزهای دیجیتال را دریافت کنید، باید کلید عمومی خود را وارد کنید و هنگام انتقال ارزهای دیجیتال باید از کلید خصوصی خود استفاده کنید. کیف پول اتریوم اپلیکیشنی است که به شما امکان می‌دهد حساب اتریوم خود را مدیریت کنید. این کیف پول به شما امکان می‌دهد موجودی اتریوم خود را بررسی کنید، تراکنش‌ها را انجام دهید و به برنامه‌های دیگر متصل شوید. همچنین می‌توانید چندین حساب اتریوم را از یک برنامه مدیریت کنید. در ادامه بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره اتریوم را به شما معرفی خواهیم کرد.


تفاوت بین کیف پول، حساب کاربری و آدرس‌ها

قبل از معرفی کیف پول‌های اتریوم بهتر است تا تفاوت بین برخی اصطلاحات رایج در این زمینه را بدانید.


  • حساب اتریوم جایی است که تراکنش‌ها از آنجا ارسال می‌شوند و دارای موجودی است.
  • حساب اتریوم یک آدرس اتریوم دارد، مانند اینباکس ایمیل که برای ورود به آن باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. شما می‌توانید از این آدرس برای ارسال وجوه به یک حساب استفاده کنید.
  • کیف پول ابزاری است که به شما امکان می‌دهد حساب اتریوم خود را مدیریت کنید، موجودی حساب خود را مشاهده کنید، تراکنش‌ها را ارسال کنید و ...

اکثر کیف پول‌ها به شما امکان می‌دهند حساب اتریوم ایجاد کنید. بنابراین قبل از دانلود کیف پول نیازی به داشتن حساب اتریوم ندارید.


انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:


  • کیف پول‌های سخت‌افزاری فیزیکی که به شما امکان می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را به‌صورت آفلاین مدیریت کنید، ازاین‌رو بسیار ایمن هستند.
  • کیف پول‌هایی که به‌صورت اپلیکیشن بر روی گوشی نصب می‌شوند و سرمایه‌ شما را از هر کجا در دسترس قرار می‌دهند.
  • کیف پول‌های تحت وب که به شما امکان می‌دهند از طریق مرورگر وب به حساب خود متصل شوید.
  • کیف پول‌های دسکتاپ که بر روی سیستم‌عامل‌های macOS، Windows یا Linux نصب می‌شوند.
انواع کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول‌های اتریوم کدامند؟

برای خرید ارز دیجیتال اتریوم باید یک صرافی معتبر انتخاب کنید. همان‌طور که گفتیم می‌توانید از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی اکسبیتو برای این کار استفاده کنید. بعدازآن باید یک کیف پول داشته باشید که ارزهای دیجیتال خریداری‌شده را در آن نگهداری کنید. در اینجا بهترین کیف پول‌های اتریوم را به شما معرفی می‌کنیم:


1- کیف پول MetaMask


هر زمان که در مورد کیف پول اتریوم صحبت می‌کنیم، Metamask یکی از کیف پول‌هایی است که همیشه در لیست قرار می‌گیرد. این کیف پول پرکاربرد اتریوم در ابتدا به‌عنوان افزونه مرورگر در دسترس بود، اما اکنون یک اپلیکیشن موبایل نیز دارد. این کیف پول مانند یک مرورگر برای دسترسی به شبکه اتریوم عمل می‌کند. کیف پول متامسک نه‌تنها شما را قادر می‌سازد تا اتریوم را ذخیره و ارسال کنید، بلکه به شما امکان دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم را نیز می‌دهد. این کیف پول یک طراحی بصری دارد که می‌توانید به‌سرعت بین شبکه اتریوم و لایه‌های 1 و 2 جابجا شوید.

MetaMask

برای استفاده حداکثری از Metamask باید آن را همراه با یک کیف پول سخت‌افزاری مانند Ledger یا Trezor استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، امنیت کیف پول خود را تضمین کرده و از دارایی‌هایتان در برابر هکرها محافظت می‌کنید. این کیف پول برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید و به‌عنوان افزونه در مرورگرهای فایرفاکس، برِیو و کروم در دسترس است. این کیف پول از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.


2- کیف پول Ledger Nano X


کیف پول Ledger Nano X یک کیف پول سخت‌افزاری پیشرفته اتریوم است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. لجر همیشه در صنعت کیف پول‌های سخت‌افزاری پیشگام بوده است. این کیف پول از اتریوم و تمام توکن‌های بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کند. ادغام Ledger-Ethereum در حال حاضر از طریق MyEtherwallet در دسترس است و مدیریت ارزها را برای شما آسان‌تر می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X

3- کیف پول Ledger Nano S


کیف پول Ledger Nano S یکی از ارزان‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری اتریوم است و حدود 59 دلار قیمت دارد. این کیف پول به‌صورت آفلاین اتر را ذخیره می‌کند. هر زمان که بخواهید اتر را خرج کنید، لجر با استفاده از کلید خصوصی ذخیره‌شده در دستگاه وارد سیستم می‌شود.


با استفاده از کیف پول لجر نانو اس می‌توانید اتریوم و اتریوم کلاسیک را ذخیره کنید. نکته جالب در مورد Ledger Nano S این است که دارای یک صفحه‌نمایش کوچک OLED است که به شما امکان می‌دهد تراکنش‌های خود را کنترل کنید. این کیف پول بسیار امن است و حتی برای یک سیستم هک شده نیز استفاده می‌شود.

کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S

4- کیف پول Trezor


کبف پول ارز دیجیتال Trezor اولین کیف پول سخت‌افزاری بود که برای بیت کوین ایجاد شد. بااین‌حال، اکنون Trezor می‌تواند برای اتریوم و از طریق رابط وب MyEtherWallet مورداستفاده قرار بگیرد. این کیف پول همچنین اتر را به‌صورت آفلاین روی یک تراشه الکترونیکی امن ذخیره می‌کند که تنها زمانی فعال می‌شود که با رمز عبور خود وارد آن شوید. کیف پول ترزور سبک و قابل‌حمل است و در 3 رنگ سفید، خاکستری و مشکی با قیمت 99 دلار عرضه می‌شود.

کیف پول سخت‌افزاری Trezor One

5- کیف پول Rainbow Wallet


Rainbow یک کیف پول غیر حضانتی برای اتریوم است که فقط با گوشی استفاده می‌شود. این کیف پول یکی از بهترین رابط‌های کاربری را دارد و تمام ویژگی‌های یک کیف پول اتریوم را ارائه می‌دهد. دانلود این کیف پول رایگان است و در زمان نگارش این مطلب فقط نسخه iOS آن موجود است و اپلیکیشن اندروید در روزهای آینده راه‌اندازی خواهد شد. در اینجا برخی از ویژگی‌های برتر کیف پول Rainbow Ethereum آورده شده است:

Rainbow Wallet

  • کیف پول غیر حضانتی (یعنی کلیدهای خصوصی را خودتان کنترل می‌کنید)
  • برای اتصال به هر dApp باید به کیف پول متصل شوید.
  • اتریوم را می‌توانید مستقیماً از کیف پول خریداری کنید.
  • می‌توانید توکن‌ها را مخفی و آشکار کنید.
  • می‌توانید کیف پول‌های چندکاره ایجاد کنید.
بهترین کیف پول‌های اتریوم کدم‌اند؟

6- کیف پول Guarda


کیف پول Guarda یک کیف پول غیر حضانتی برای ذخیره اتریوم است. این کیف دارای یک رابط بصری است و امنیت بالایی دارد. این کیف پول برای دسکتاپ، موبایل و وب در دسترس است. در هنگام راه‌اندازی و استفاده از کیف پول Guarda شما تنها کسی هستید که کلید خصوصی خود را کنترل می‌کنید. به‌این‌ترتیب، کنترل کامل اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال خود را در دست دارید. برای استفاده از کیف پول Guarda که به یک استاندارد واقعی در بین تمام کیف پول‌های برتر اتریوم تبدیل شده، نیازی به واردکردن اطلاعات شخصی نیست.

Guarda

7- کیف پول Argent


کیف پول Argent یک کیف پول غیر حضانتی و پیشرفته اتریوم است که اجازه ذخیره کردن کلید خصوصی را به شما نمی‌دهد. این کیف پول با استفاده از آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه راه‌اندازی می‌شود و قابل بازیابی است. ویژگی منحصربه‌فرد این کیف پول ادغام شدن با Componed.finance است که به شما امکان می‌دهد اتریوم را قرض دهید و سود کسب کنید.

Argent wallet

8- کیف پول Exodus


کیف پول Exodus اولین کیف پول دسکتاپ است که از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. استفاده از این کیف پول رایگان است و رابط کاربری جذابی دارد. هم‌زمان که کیف پول Exodus را باز می‌کنید یک نمودار دایره‌ای از کل مجموعه ارزهای دیجیتال شما نمایش داده می‌شود. این کیف پول از هفت ارز دیجیتال ازجمله اتریوم پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از Exodus باید همیشه به اینترنت متصل باشید، اما نگران نباشید زیرا کلیدهای خصوصی شما هرگز از دستگاه خارج نمی‌شوند. این کیف پول از سیستم‌عامل‌های مک، آیفون، اندروید، لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌کند.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال - Exodus

9- کیف پول Atomic Wallet


کیف پول اتمیک یک راه‌حل نهایی برای توکن¬های اتریوم و ERC20 است. این کیف پول به شما امکان می‌دهد با کارت‌بانکی اتریوم را ذخیره، مبادله و خریداری کنید. کیف پول اتمیک از بیش از 300 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و یک رابط برای تمام توکن‌های ERC20 ارائه می‌دهد. کیف پول اتمیک تقریباً برای همه سیستم‌عامل‌های دسکتاپ و همه دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال - Atomic Wallet

10- کیف پول Jaxx


Jaxx یک کیف پول است که از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول توسط شرکت کانادایی Decentral ایجاد شده و از 13 ارز دیجیتال از جمله اتریوم پشتیبانی می‌کند. این دستگاه امنیت بالایی دارد. در کیف پول Jaxx کلیدهای خصوصی هرگز از دستگاه خارج نمی‌شوند. این کیف پول از سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس، افزونه‌های کروم و فایرفاکس و سیستم‌عامل‌های مک و اندروید در گوشی پشتیبانی می‌کند.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال - Jaxx Liberty

11- کیف پول MyEtherWallet


کیف پول MyEtherWallet با سایر کیف پول‌های وب متفاوت است. برخلاف سایر کیف پول‌های وب، در اینجا خودتان کلید خصوصی اتریوم را در دستگاه خود کنترل می‌کنید. شما می‌توانید کیف پول‌های Trezor یا Ledger Nano S را برای دسترسی به وجوه خود به محیط مرورگر MyEther متصل کنید. کیف پول MyEtherWallet از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به‌عنوان افزونه در مرورگر کروم کار می‌کند.

 MyEtherWallet

12- کیف پول KeepKey


KeepKey گران‌ترین کیف پول سخت‌افزاری اتریوم است که با قیمت 120 دلار عرضه می‌شود. این کیف پول آفلاین است و همان ویژگی‌های Ledger Nano S یا Trezor را ارائه می‌دهد. KeepKey صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد و حجیم است یعنی حمل آن آسان نیست. جنس بدنه این کیف پول پلاستیکی است و در صورت افتادن ممکن است آسیب ببیند.

KeepKey

کلام آخر

همان‌طور که گفتیم برای خرید ارزهای دیجیتال می‌توانید از صرافی آنلاین ایرانی اکسبیتو استفاده کنید. بعد از خرید ارزهای دیجیتال باید آن‌ها را در یک کیف پول ذخیره کنید. در این مقاله هم تلاش کردیم تا بهترین کیف پول‌های اتریوم را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله بتواند در انتخاب یک کیف پول ایمن و معتبر به شما کمک کند.


همچین برای مطالعه ی بیشتر می توانید به مقاله‌ی بهترین روش برای استیک اتریوم مراجعه کنید