نوسانات زیاد بازار ارزهای دیجیتال، نگرانی‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه ایجاد کرده بود؛ تا اینکه استیبل کوین‌ها (Stablecoins) پدید آمدند. این ارزهای رمزنگاری‌شده دارای پشتوانه‌ای از دارایی‌های دیگر هستند و ارزش خود را برابر با آن دارایی حفظ می‌کنند. این اتفاق انقلابی در دنیای کریپتو محسوب می‌شد و به سرمایه‌گذاران کمک می‌کرد که از دارایی‌هایشان در برابر نوسانات زیاد بازار محافظت کنند.


دراین‌بین، تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT سرشناس‌ترین استیبل کوین دنیا است. تتر که استیبل کوینی با پشتوانه‌ی ارز فیات محسوب می‌شود، همیشه قیمتی برابر با دلار آمریکا دارد. ازاین‌طریق، کاربران امور مالی غیرمتمرکز، بدون نیاز به استفاده از دلار، می‌توانند با تتر، ارزش دلار را در اختیار داشته باشند و یا اینکه آن را به‌راحتی مبادله کنند. تتر بر روی شبکه‌های مختلفی حضور دارد تا نقل‌و‌انتقال ارزش را برای کاربران تسهیل کند. به‌خاطر همین، در این مقاله از اکسبیتو، به‌سراغ انواع شبکه انتقال تتر (USDT) رفته‌ایم تا شما بهترین روش برای جابه‌جایی این استیبل کوین را بشناسید و بتوانید از بهترین گزینه برای مبادلات خود استفاده کنید.


تتر (USDT) چیست؟

تتر (USDT) چیست؟

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT استیبل کوینی با پشتوانه‌ی ارز فیات است که به‌طور کامل توسط دارایی‌های موجود در شرکت تتر پشتیبانی می‌شود. این ارز دیجیتال توسط شرکت «آی فینکس» (iFinex) عرضه می‌شود که مالک صرافی «بیت فینکس» (Bitfinex) نیز به حساب می‌آید. تتر، در ژوئیه 2014، با نام Real coin به بازار آمد؛ اما در ماه نوامبر به تتر تغییر نام داد. این استیبل کوین در سال 2022، بیشترین معاملات بازار کریپتو را پس از بیت کوین، شامل می‌شد؛ همچنین، در سال 2023، توانست بعد از بیت کوین و اتریوم، در رتبه سوم بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا قرار بگیرد.


ازآنجایی‌که تتر توسط ارزهای فیات موجود در خزانه شرکت حمایت می‌شود، همیشه قیمت تتر را برابر با 1 دلار آمریکا حفظ می‌کند. درحال‌حاضر، این استیبل کوین توسط بسیاری از پلتفرم‌ها، به‌عنوان ابزار پرداخت و انتقال ارزش، پذیرفته شده و به‌طور گسترده در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (Defi) کاربرد دارد. همچنین، معامله‌گران برای انجام معاملاتشان در صرافی‌های بین‌المللی از تتر، به‌جای دلار، استفاده می‌کنند. ازاین‌طریق، می‌توانند به‌موقع از معاملات خود خارج شوند و با تبدیل ارزهای دیجیتال به تتر، از ارزش سرمایه‌شان محافظت کنند.


شبکه انتقال تتر (USDT) چیست؟

شبکه انتقال تتر (USDT) چیست؟

در ابتدا، تتر (Tether) با استفاده از پروتکل «اومنی» (Omni)، بر روی بلاک چین بیت کوین (Bitcoin) راه‌اندازی شد. بااین‌حال، شبکه‌های بلاک چین، خصوصاً بیت کوین، به‌صورت جزیره‌های تنهایی هستند که نقل‌و‌انتقال دارایی‌ها در بین آن‌ها غیرممکن است. اگرچه پروتکل‌های لایه 2 برای حل این مشکل ایجاد شده‌اند؛ اما استفاده از این روش‌ها، یک ارز دیجیتال را به ارائه‌دهنده‌ی پروتکل لایه 2 وابسته می‌کند و پیچیدگی‌های زیادی به‌همراه دارد.


ازاین‌رو، شرکت تتر ترجیح داد که USDT را بر روی شبکه‌های بلاک چین مختلفی راه‌اندازی کند. درحال‌حاضر، این استیبل کوین از شبکه‌های انتقال گوناگونی سود می‌برد و تترهای موجود روی همه‌ی این شبکه‌ها، ارزشی برابر (1 دلار) دارند. اصولاً تتر طوری طراحی شده که کارمزد پایینی داشته باشد؛ اما هرکدام از این شبکه‌های انتقال ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌خاطر همین، باید ببینیم که انواع شبکه انتقال تتر کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند.


انواع شبکه انتقال تتر (USDT) کدامند؟ (بررسی کامل)

انواع شبکه انتقال تتر (USDT) کدامند؟ (بررسی کامل)

گفتیم که تتر بر روی شبکه‌های مختلفی حضور دارد تا بتواند نقل‌و‌انتقال و پرداخت‌ها را تسهیل کند. اصولاً شبکه‌های بلاک چین مزایا و معایب خاص خود را دارند و کاربران در هنگام استفاده از آن‌ها، باید زوایای مختلفشان را بشناسند. به‌خاطر همین، در این بخش، انواع شبکه انتقال تتر را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم تا با شناخت کامل، از آن‌ها استفاده کنید.


ترون (Tron)

ترون یکی از انواع شبکه انتقال تتر (USDT) محسوب می‌شود که به‌طور گسترده توسط بازرگانان، معامله‌گران و کاربران کریپتو برای انتقال تتر مورد پذیرش قرار گرفته است. به USDT که روی ترون حضور دارد، تتر TRC-20 هم گفته می‌شود؛ چراکه با این استاندارد صادر شده است. ترون یک بلاک چین منبع‌باز به حساب می‌آید که به سرعت بالای خود معروف است. این شبکه می‌تواند 2000 تراکنش را در ثانیه پردازش کند که این مسئله سرعت انتقال تتر را بسیار بالا می‌برد. تجربه نشان داده است که انتقال تتر با ترون بین 1 تا 2 دقیقه طول می‌کشد. ازآنجایی‌که ترون از مکانیزم اجماع «اثبات سهام» (PoS) برای تأیید تراکنش‌ها و نهایی کردن بلوک‌ها استفاده می‌کند، توانسته چنین سرعت بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه‌بر آن، انتقال تتر با ترون یکی از ارزان‌ترین قیمت‌ها را در بین شبکه‌های موجود دارد؛ یعنی شما برای مبادله تتر با ترون، نیازی به پرداخت بیش از 1 دلار ندارید. فرقی نمی‌کند که چه حجمی از تتر را انتقال می‌دهید، بلکه کارمزد هر تراکنش تتر با همین نرخ انجام می‌شود. پس بهتر است که تمام تترهای خود را در یک تراکنش بگنجانید و تنها یک کارمزد بپردازید. باید به این نکته توجه داشته باشید که اغلب بلاک چین‌های سنتی، مانند اتریوم و بیت کوین، کارمزدها را به‌صورت درصدی دریافت می‌کنند و با افزایش ترافیک شبکه هم هزینه‌ی انتقال به‌وسیله‌ی آن‌ها افزایش می‌یابد، در نتیجه، بعید به نظر می‌رسد که کارمزد انتقال با آن‌ها کمتر از ترون باشد. ازاین‌رو، ترون گزینه‌ی بسیار مطلوبی برای مبادله USDT است.


زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart chain)

زنجیره هوشمند بایننس یا BSC بلاک چینی محسوب می‌شود که توسط سرشناس‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، یعنی بایننس، توسعه داده شده است. این بلاک چین که یکی از انواع شبکه انتقال تتر (USDT) نیز به حساب می‌آید؛ به‌لطف سازگاری با شبکه اتریوم (Ethereum)، محبوبیت زیادی کسب کرده است. بااین‌حال، این سازگاری به آن معنا نیست که شما می‌توانید بدون نیاز به پُل بلاک چینی، تتر را به شبکه اتریوم ارسال کنید. در نتیجه، هنگام انتقال تتر، باید حواستان به نوع شبکه باشد.


ویژگی اصلی زنجیره هوشمند بایننس، سرعت زیاد آن است. درحال‌حاضر، این شبکه قابلیت پردازش 2000 تراکنش در ثانیه را هم دارد که توان عملیاتی بالای آن را نشان می‌دهد. در نتیجه، با استفاده از BSC می‌توانید به‌سرعت تتر را جابه‌جا کنید. معمولاً انتقال تتر با زنجیره هوشمند بایننس، حدود 3 ثانیه طول می‌کشد و هزینه‌ای در حدود 0.03 دلار برای شما به‌همراه دارد. پس، می‌توان گفت که BSC یکی از بهترین شبکه‌ها برای انتقال تتر از نظر سرعت و هزینه است.


انواع شبکه انتقال تتر (USDT) کدامند؟ (بررسی کامل) (2)

اتریوم (Ethereum)

اتریوم بزرگ‌ترین بلاک چین قرارداد هوشمند در دنیای کریپتو است. USDT بر روی این شبکه با استاندارد ERC-20 صادر می‌شود و به آن تتر ERC-20 هم می‌گویند. بااین‌حال، شاید در انتقال تتر، اتریوم آخرین گزینه برای انتخاب باشد. این شبکه با مشکل مقیاس‌پذیری مواجه است و با افزایش ترافیک تراکنش‌ها، هزینه‌ی انتقال سربه‌فلک می‌کشد. بعضی از کاربران به شوخی می‌گویند که برای انتقال تتر با اتریوم باید یک دست و پای خود را به‌عنوان کارمزد بدهید.


از طرفی، سرعت انتقال تتر برای کاربران و معامله‌گران اهمیت زیادی دارد؛ چراکه این افراد می‌خواهند که در اسرع وقت به دارایی خود دسترسی داشته باشند و از روندهای بازار جا نمانند. ازآنجایی‌که سرعت انتقال ارزهای دیجیتال با اتریوم پایین است؛ در زمینه‌ی سرعت نیز کارایی لازم را برای انتقال تتر ندارد.


سایت‌های رسمی گزارش می‌کنند که انتقال تتر با اتریوم حدود 3 دقیقه طول می‌کشد و هزینه‌ای در حدود 5 دلار دارد؛ اما در عمل با چنین چیزی مواجه نیستیم. آمارها نشان می‌دهند که در زمان شلوغی اتریوم، کارمزدهای این شبکه تا 1000 دلار هم افزایش داشته‌اند!


لایه اومنی (Omni Layer)

اگرچه درحال‌حاضر شبکه بیت کوین (Bitcoin) امکان راه‌اندازی توکن‌های مختلف را بر لایه‌های بالایی خود می‌دهد؛ اما راه‌حل‌های لایه دومی هم در این شبکه وجود دارند که برای انتقال آلت کوین‌ها استفاده می‌شوند. اومنی (Omni) یکی از همین راه‌حل‌ها است که تتر، در ابتدا، بر روی آن راه‌اندازی شد. با اینکه امروزه افراد کمی از این شبکه برای انتقال تتر استفاده می‌کنند؛ اما هنوز هم سرمایه‌گذارانی هستند که تتر اومنی را در کیف پول خود دارند.


سرعت انتقال اومنی پایین است و برای جابه‌جایی تتر به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. همچنین، کارمزد انتقال تتر با اومنی هم تا 30 دلار برآورد می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در اوت 2023، شرکت تتر به‌طور رسمی پشتیبانی خود را از تتر اومنی متوقف کرد و از کاربران خواست که تترهای خود را با USDTهای شبکه‌های دیگر معاوضه کنند. ازآنجایی‌که علاقه‌مندان به اومنی به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده بودند و امیدی به بهبود این پروتکل نیز وجود نداشت، تتر تصمیم گرفت که دیگر از اومنی استفاده نکند.


سولانا (Solana)

سولانا (Solana)

سولانا یکی از رقبای اصلی اتریوم در پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است. سولانا که یکی از انواع شبکه انتقال تتر به حساب می‌آید، طوری طراحی شده تا بستری را برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای غیرمتمرکز وب 3 و دیفای فراهم کند. این شبکه از 50 هزار تراکنش در ثانیه پشتیبانی کرده است. این مسئله سولانا را به یکی از سریع‌ترین شبکه‌های حوزه‌ی کریپتو تبدیل می‌کند. در نتیجه، انتقال تتر توسط سولانا با سرعتی باورنکردنی انجام می‌شود و تنها به چند ثانیه نیاز دارد. همچنین، کارمزد انتقال تتر با سولانا نیز کمتر از 0.01 دلار است. به‌این‌ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که سولانا یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مطلوب برای انتقال تتر محسوب می‌شود.


ایاس (EOS)

ایاس یکی دیگر از انواع شبکه انتقال تتر (USDT) به حساب می‌آید که اخیراً شهرت زیادی را به دست آورده است. این شبکه که در سال 2017 راه‌اندازی شد، مقیاس‌پذیری بسیار بالایی دارد و می‌تواند از 10 هزار تراکنش در ثانیه پشتیبانی کند. علاوه‌بر آن، ایاس با قراردادهای هوشمند نیز سازگار است و امکان دسترسی به نرم‌افزارهای دیفای را برای شما فراهم می‌کند.


در ماه مه 2019، شرکت تتر از آغاز عرضه‌ی USDT بر روی شبکه ایاس خبر داد. پشتیبانی ایاس از تتر، به‌لطف قرارداد همکاری بین شرکت تتر و «بلاک وان» (Block.One) که توسعه‌دهنده‌ی ایاس است، امکان‌پذیر شد. در آن زمان، شرکت تتر قرارداد هوشمندی را بر روی بلاک چین ایاس ایجاد کرد تا توکن‌های USDT بتوانند روی این شبکه حضور داشته باشند.


نکته قابل توجه در مورد ایاس این است که این شبکه به انجام تراکنش‌های بدون کارمزد شهرت دارد. یعنی از نظر تئوری، شما برای انتقال تتر با این شبکه، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای دارد؛ اما در عمل ممکن است که کارمزد ناچیزی را بپردازید.


انواع شبکه انتقال تتر (USDT) کدامند؟ (بررسی کامل) (3)

لیکوئید (Liquid)

لیکوئید یک شبکه تسویه مبتنی بر زنجیره جانبی است که تراکنش‌های بیت کوین را سریع‌تر و محرمانه‌تر می‌کند. همچنین، این پروتکل امکان صدور توکن‌های جدید را بر روی بلاک چین بیت کوین فراهم کرده است. در نتیجه، با استفاده از لیکوئید می‌توانید ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین بیت کوین را بین زنجیره اصلی و زنجیره فرعی جابه‌جا کنید.


لیکوئید نیز یکی دیگر از انواع شبکه انتقال تتر (USDT) محسوب می‌شود. تراکنش‌های این شبکه به‌صورت آنی تأیید شده و کارمزد انتقال تتر هم با استفاده از لیکوئید، تنها 1 دلار است. علاوه‌بر آن، این شبکه می‌تواند درجاتی از محرمانگی را برای تراکنش شما به ارمغان بیاورد.


الگوراند (Algorand)

الگوراند یک بلاک چین لایه 1 است که می‌خواهد مدل اقتصادی را با استفاده از نوآوری‌ها تغییر دهد. این شبکه بر ارائه‌ی زیرساخت‌هایی سریع، بدون اصطکاک و انعطاف‌پذیر تمرکز کرده و یکی از انواع شبکه انتقال تتر (USDT) نیز محسوب می‌شود. این شبکه که سرعت بسیار بالایی دارد، می‌تواند 1000 تراکنش تتر را در یک ثانیه انجام دهد. به‌این‌ترتیب، امکان مبادله فوری این ارز دیجیتال فراهم می‌شود.


الگوراند که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) برای پردازش تراکنش‌ها سود می‌برد، برای انتقال تتر حداقل به 4 ثانیه زمان نیاز دارد و کارمزد این انتقال هم کمتر از 1 درصد خواهد بود.


اومیسگو (OmiseGO)

اومیسگو یا OMG یک راه‌حل لایه‌ی دوم برای بلاک چین اتریوم است. این شبکه قصد دارد که با بهبود مقیاس‌پذیری اتریوم، امکان تراکنش‌های غیرقابل اعتماد را فراهم کند. همچنین، اومیسگو با هدف کاهش ترافیک اتریوم و ارزان‌تر کردن کارمزدها پایه‌گذاری شده است. استفاده از OMG به‌طور قابل توجهی سرعت تراکنش‌های اتریوم را بالا برده و کارمزدها را پایین می‌آورد.


از طرفی، USDT هم بر روی این شبکه حضور دارد؛ در نتیجه، OMG یکی از انواع شبکه انتقال تتر به حساب می‌آید. ازآنجایی‌که اومیسگو از هزاران تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند، می‌تواند کارمزد انتقال تتر را به یک‌سوم هزینه‌ی تبادل با اتریوم کاهش دهد. روش کار به این صورت است که ابتدا اومیسگو چندین تراکنش را دسته‌بندی می‌کند و سپس آن‌ها را برای اعتبارسنجی در اختیار بلاک چین اتریوم قرار می‌دهد. اتریوم همه‌ی این تراکنش‌ها را به‌صورت دسته‌ای اعتبارسنجی می‌کند. در نتیجه، سرعت پردازش بالا می‌رود و کارمزدها کاهش چشمگیری خواهند داشت.


کوساما (Kusama) یا پولکادات (Polkadot)

کوساما (Kusama) یا پولکادات (Polkadot)

استیبل کوین تتر با استفاده از زنجیره جانبی کوساما، بر روی بلاک چین پولکادات نیز مستقر شده است. اصولاً همه‌ی نوآوری‌های شبکه پولکادات، ابتدا بر روی کوساما انجام می‌شوند تا امتحان خود را پس بدهند. پس از موفقیت پروژه، فرایند مورد نظر، به زنجیره اصلی انتقال خواهد یافت. به همین خاطر، تتر نیز ابتدا بر روی کوساما فعالیت می‌کند.


ادغام تتر با پولکادات با دو هدف گسترش استفاده از تتر و حمایت از پلتفرم‎‌های درحال رشد انجام شده است. انتقال تتر با کوساما سرعت بسیار بالایی دارد و هزینه‌ی انتقال با توجه به حجم و زمان مبادله می‌تواند بین 0 تا 0.01 دلار باشد.


آربیتروم (Arbitrum)

آربیتروم سرشناس‌ترین راه‌حل لایه 2 اتریوم به حساب می‌آید که با هدف افزایش کارایی و کاهش هزینه‌های این شبکه راه‌اندازی شده است. در واقع، آربیتروم قصد دارد که تراکنش‌های قراردادهای هوشمند اتریوم را تسهیل کند. به‌این‌ترتیب، این راه‌حل لایه دوم می‌تواند به‌شکل مطلوبی مقیاس‌پذیری، امنیت و سرعت تراکنش‌های اتریوم را بهبود ببخشد.


از سال 2021، تتر بر روی این شبکه نیز مستقر شده است و به همین خاطر، آربیتروم یکی دیگر از انواع شبکه انتقال تتر محسوب می‌شود. مبادله تتر با آربیتروم به حدود 2 ثانیه زمان نیاز دارد و کارمزد این تراکنش نیز 0.1 دلار است. ازاین‌رو، آربیتروم یکی از شبکه‌های بسیار خوب برای انتقال تتر به شمار می‌آید.


پالیگان (Polygon)

پالیگان یک زنجیره جانبی یا راهکار لایه 2 برای بلاک چین اتریوم است. این شبکه به بهبود سرعت و مقیاس‌پذیری اتریوم کمک می‌کند. علاوه‌بر آن، پالیگان به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که به‌راحتی زنجیره‌ی اختصاصی خود را ایجاد کرده و آن را به اتریوم متصل کنند. ازاین‌طریق، اتریوم به یک بلاک چین چندزنجیره‌ای تبدیل می‌شود. هم‌زمان با استقرار تتر بر روی کوساما و پولکادات، این شرکت تصمیم گرفت که USDT را بر روی پالیگان هم راه‌اندازی کند. پالیگان نسبت به اتریوم سرعت بسیار بالاتری دارد و بابت انتقال تتر نیز در حدود 0.015 دلار کارمزد دریافت می‌کند.


آوالانچ (Avalanche)

آوالانچ یک پلتفرم قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز محسوب می‌شود که برای ارائه‌ی خدماتی در ابعاد جهانی راه‌اندازی شده است. این پروتکل به‌عنوان یک اکوسیستم مقیاس‌پذیر، به‌دنبال نهایی کردن فوری تراکنش‌ها بوده و کارمزدها را به کمتر از 0.01 دلار کاهش می‌دهد. اخیراً شرکت تتر استیبل کوین USDT را بر روی آوالانچ هم مستقر کرده است. در نتیجه، آوالانچ هم یکی از انواع شبکه‌های انتقال تتر بوده که مقرون‌به‌صرفه و سریع است.


بیت کوین کش (Bitcoin Cash) بیت کوین کش با نماد اختصاری BCH یک هاردفورک یا انشعاب از زنجیره‌ی اصلی بیت کوین است. این شبکه به‌دنبال رفع مشکلاتی مانند سرعت پایین و هزینه بالا بوده و امکان پردازش تراکنش‌های بیشتری را نسبت به بیت کوین فراهم می‌کند. در واقع، بیت کوین کش زیرساختی برای پرداخت‌های روزمره است و قصد دارد که ارز بومی خود، یعنی BCH را به یک واحد پول دیجیتال جهانی تبدیل کند.


بیت کوین کش هفتمین پلتفرمی بود که توسط شرکت تتر برای استقرار USDT انتخاب شد. ازاین‌طریق، این شبکه نیز به‌طور مستقیم از تتر پشتیبانی کرده و امکان انتقال آن را فراهم می‌کند. انتقال تتر با استفاده از این شبکه حدود 0.005 دلار است و سرعت آن نیز به ترافیک شبکه بستگی دارد. بااین‌حال، تراکنش‌های بیت کوین کش نسبت به اتریوم و بیت کوین سرعت بالاتری دارند.


بهترین شبکه انتقال تتر (USDT) کدام است؟

بهترین شبکه انتقال تتر (USDT) کدام است؟

دیدید که در این مقاله، به‌طور کامل، انواع شبکه انتقال تتر را مورد بررسی قرار دادیم. هرکدام از این شبکه‌ها کارمزد و سرعت انتقال متفاوتی دارند. در انتخاب شبکه انتقال تتر، باید به نیازهای خود توجه داشته باشید و ببینید که تترهای شما بر روی کدام شبکه قرار دارند. بااین‌حال، می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از شبکه‌های زیر برای انتقال تتر، سریع و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود:


  • ترون (Tron)

  • زنجیره هوشمند بایننس (Binance)

  • آوالانچ (Avalanche)

  • ایاس (EOS)

  • سولانا (Solana)

  • پالیگان (Polygon)

  • کوساما (Kusama)

انتقال تتر در صرافی ایرانی چگونه است؟

انتقال تتر در صرافی ایرانی چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید، کشور ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد. ازاین‌رو، کاربران ایرانی، به‌جای دلار، معاملات خود را با تتر انجام می‌دهند. این افراد برای خرید تتر از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنند. اصولاً برای استفاده از یک صرافی ایرانی، باید به‌سراغ گزینه‌ای بروید که از انواع شبکه انتقال تتر پشتیبانی کند؛ چراکه برای انتقال تتر به صرافی و از صرافی به کیف پول، باید از این شبکه‌ها بهره‌مند شوید.


به همین منظور، صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو، از تمام شبکه‌های پرکاربرد انتقال تتر پشتیبانی کرده است؛ بنابراین، شما به‌راحتی می‌توانید تترهای خود را به اکسبیتو انتقال داده و یا اینکه USDT را از این صرافی به کیف پول خود یا پلتفرم‌های خارجی منتقل کنید. هزینه برداشت تتر از اکسبیتو بسیار پایین است و کارمزد انتقال تتر به این صرافی هم فقط شامل هزینه‌ی شبکه خواهد بود.


علاوه‌بر آن، اکسبیتو امکان خرید و فروش تتر را با بهترین قیمت بازار و کمترین کارمزد برای شما فراهم کرده است. ازاین‌طریق، به‌راحتی می‌توانید از مزایای این استیبل کوین محبوب بهره‌مند شوید.


سخن پایانی


تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT سرشناس‌ترین استیبل کوین دنیا است که قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. به‌خاطر همین، اغلب کاربران کریپتو، به‌جای دلار، از این استیبل کوین برای معاملات و پرداخت‌های خود استفاده می‌کنند. شرکت تتر برای گسترش استفاده از این ارز دیجیتال و راحتی کاربران، USDT را بر روی شبکه‌های گوناگونی مستقر کرده است. هرکدام از این شبکه‌ها سرعت انتقال و کارمزد تراکنش متفاوتی دارند. در نتیجه، کاربران باید با شناخت کامل این شبکه‌ها و انتخاب گزینه‌ی مناسب، به انتقال تتر اقدام کنند.