کریپتوکارنسی یکی از بازارهای پُرنوسان دنیا است که عوامل زیادی روی آن تاثیر می‌گذارند. فعالیت نهنگ‌ها یکی از مهم‌ترین نمونه‌های این عوامل‌‌ها است. نهنگ‌ها دارایی زیادی در اختیار دارند و این موضوع سبب می‌شود که هر فعالیت آن‌ها روند تغییر قیمتی ارزهای دیجیتال را تحت‌تاثیر قرار دهد. بنابراین، یک تریدر برای اینکه فعالیت بهتری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد، باید بتواند فعالیت نهنگ‌ها را شناسایی کند. ردیابی نهنگ‌ها از طریق تراکنش‌ها و معاملات انجام‌شده توسط آن‌ها انجام می‌گیرد. در این مقاله از صرافی اکسبیتو، بهترین ابزار ردیابی نهنگ ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید هوشمندانه تصمیم بگیرید و در شرایط حساس بازار دچار سردرگمی نشوید.


به چه کسی نهنگ بازار کریپتوکارنسی می‌گوییم؟

به چه کسی نهنگ بازار کریپتوکارنسی می‌گوییم؟

نهنگ‌های کریپتو (Crypto Whales) به افراد و موسسات قدرتمندی گفته می‌شود که ارزهای دیجیتال زیادی در اختیار دارند. این افراد با توجه به دارایی زیاد خود، تاثیرگذاری بالایی بر بازار ارزهای دیجیتال خواهند داشت. به‌گونه‌ای که یک حرکت یا تصمیم جدی توسط نهنگ، می‌تواند منجر به تغییر محسوسی در قیمت ارزهای دیجیتال شود. به‌عنوان مثال، زمانی که نهنگ‌ها اقدام به خرید ارز دیجیتال با مقدار بالا می‌کنند، یک چراغ سبز به کاربران نشان می‌دهند که ارز مورد نظر گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. بدین‌ترتیب، شاهد تحرکات قیمتی زیادی در ارز مورد نظر خواهید بود. این قضیه می‌تواند برعکس نیز باشد. با توجه به این قضیه، معامله‌گران حرفه‌ای همیشه فعالیت نهنگ‌ها را پیگیری می‌کنند تا سود بیشتری از طریق بازار کریپتو به دست آورند.


مزایای رصدنهنگ ارز دیجیتال چیست؟

مزایای رصد نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

نهنگ‌های کریپتو، سرمایه‌گذارانی هستند که تسلط زیادی بر بازار دارند و هر حرکت آن‌ها می‌تواند بازار را تحت‌تاثیر قرار دهد. بنابراین، تریدرها باید نهنگ‌های ارز دیجیتال را ردیابی کنند تا بتوانند تصمیمات بهتری در این بازار پرنوسان بگیرند. ردیابی ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به‌همراه دارد و شما باید تاجایی‌که می‌توانید، در این زمینه، اطلاعات به دست آورید. به‌طور کلی مزایای ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال شامل موارد زیر است:


  • پیش‌بینی بهتر تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال


  • جلوگیری از متحمل شدن ضرر

  • شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری

  • تجزیه و تحلیل راحت‌تر اتفاقات موجود در بازار

  • شناسایی سریع‌تر تحرکات بازار

  • فروش یک دارایی، قبل از افت شدید قیمت

چگونه یک اپلیکیشن خوب برای چک کردن نهنگ ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

چگونه یک اپلیکیشن خوب برای چک کردن نهنگ ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از انتخاب اپلیکیشن مناسب برای رصد نهنگ ارزهای دیجیتال می‌شود، کارایی و معتبر بودن آن مهم است. بااین‌حال، تنها استناد به این دو ویژگی کافی نیست و شما باید فاکتورهای دیگری را نیز مد نظر قرار دهید. در این بخش، ویژگی‌های یک اپلیکیشن ردیابی خوب را به شما معرفی خواهیم کرد. با شناخت این ویژگی‌ها و بررسی آن‌ها در اپلیکیشن مورد نظر، می‌توانید تصمیم هوشمندانه‌تری بگیرید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:


  • رابط کاربری مناسب: یک ابزار رصد نهنگ باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند به‌راحتی و بدون سردرگمی نیازهای خود را برطرف کنند.

  • ردیابی بلاک چین‌های مختلف: موضوع دیگری که هنگام انتخاب بهترین ابزار ردیابی نهنگ ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید، ردیابی بلاک چین‌های مختلف است. زمانی که شما بتوانید بلاک چین‌های مختلفی را ارزیابی کنید، می‌توانید نهنگ‌های زیادی را شناسایی کرده و تسلط بیشتری به بازار داشته باشید.

  • ردیابی در زمان واقعی: تشخیص حرکت نهنگ‌ها زمانی ارزشمند است که در زمان واقعی و بلافاصله پس از انجام تراکنش‌های بزرگ صورت گیرد. هرگونه تاخیر در به دست آوردن این اطلاعات، می‌تواند باعث تصمیم‌گیری اشتباه و متحمل شدن ضرر توسط کاربران شود. بنابراین، باید ابزاری را برای ردیابی نهنگ‌ها انتخاب کنید که فعالیت آن‌ها را در زمان واقعی پیگیری کند.

  • ادغام چندگانه: یک ابزار قدرتمند باید راه‌های ارتباطی متنوعی داشته باشد و شما را از اعلان‌های جدید آگاه کند. تریدینگ ویو یکی از ابزارهای موثر در این زمینه است که از چندین ردیاب نهنگ استفاده می‌کند تا فرآیند خودکارسازی استراتژی معاملاتی را با کیفیت بهتری ارائه دهد.

بهترین ابزار برای رصد نهنگ‌های ارز دیجیتال کدامند؟

ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد چون به شما کمک می‌کند که بتوانید اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه فعالیت نهنگ‌ها و شناسایی بزرگ‌ترین تراکنش‌های رمزنگاری به دست آورید. به لطف فناوری بلاک چین، شفافیت زیادی در بازار کریپتو وجود دارد و شما می‌توانید تراکنش‌های بزرگ و مشکوک را شناسایی کنید. برای این کار، به ابزارهای ردیابی نهنگ‌ها نیاز دارید تا بتوانید سبد ارزشمند و سودآوری برای خود ایجاد کنید. به‌طور کلی، بهترین ابزارهای ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال عبارت‌اند از:


Nansen

1### - Nansen نانسن (Nansen) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل آن‌چین است که راحتی را برای معامله‌گران به ارمغان می‌آورد. این ابزار پیشرفته قابلیت‌های متنوعی دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند آدرس کیف پول و اطلاعات مربوط به توکن را بررسی کنند. ابزار نانسن پولی است و شما با پرداخت ماهیانه 9 دلار، می‌توانید به قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشید. Nansen دو ویژگی جذاب دارد که به کمک آن، می‌توانید نهنگ‌های ارز دیجیتال را ردیابی کنید. این دو ویژگی عبارت‌اند از:


  • حالت توکن گاد (Token god mode): با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید داده‌های زنجیره‌ای مهم، ازجمله تراکنش‌های انجام‌شده، درخواست‌های موجود در صرافی‌های غیرمتمرکز، دارایی‌های موجود در کیف پول هوشمند و کل دارایی‌های داخل صرافی‌های متمرکز بزرگ را تجزیه و تحلیل کنید. به لطف این ویژگی، شما یک قدم جلوتر از بازار خواهید بود و می‌توانید عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارید.

  • مشخصات کیف پول (Wallet profiler): این قابلیت به شما کمک می‌کند که وضعیت کیف پول‌های بلاک چین را مورد بررسی قرار داده و از جزئیات آن‌ها آگاه شوید. با استفاده از ابزار مشخصات کیف پول، می‌توانید تحقیقات بهتری انجام داده و حرکت نهنگ‌ها را به‌راحتی شناسایی کنید.

2- DeBank

دی بانک (DeBank) یک ابزار وب است که امکان ردیابی پورتفولیوی دیفای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توانید فعالیت نهنگ‌ها و کیف پول‌های هوشمند مطرح را رصد کنید. در واقع، دی بانک به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید آدرس کیف پول‌های بزرگ کریپتو را شناسایی کرده و حرکت آن‌ها را زیر نظر بگیرید. این ابزار با توجه به قابلیت‌های متعدد و رابط کاربری ساده خود، به‌عنوان یک ردیاب قدرتمند حرکت نهنگ‌های کریپتو شناخته می‌شود. با استفاده از دی بانک می‌توانید سبد دارایی‌های رمزنگاری، ان اف تی ها و تاریخچه تراکنش کاربران را مشاهده کنید.


3- DexCheck

دکس چک (DexCheck) یکی از ابزارهای قدرتمند است که یک نمای کلی را از فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز و تراکنش‌های انجام‌شده روی بلاک چین به کاربران ارائه می‌کند. این ابزار امکان چک کردن نهنگ‌های ارزهای دیجیتال و بیشترین خرید و فروش انجام‌شده توسط نهنگ‌ها را نمایش می‌دهد. اغلب قابلیت‌های دکس چک به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند ولی اگر بخواهید از تمام خدمات آن استفاده کنید، لازم است که نسخه پرو آن را تهیه نمایید. با توجه به این تفاسیر، اگر به‌دنبال بهترین ابزار ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال هستید، DexCheck گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.


4- Candlestick

کندل استیک (Candlestick) یکی از ابزارهای جدید برای رصد و نظارت بر فعالیت نهنگ‌ها است. این ابزار رابط کاربری ساده‌ای دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از قابلیت‌های پیشرفته آن استفاده کنید. با استفاده از کندل استیک می‌توانید داده‌ها را فیلتر کرده، کیف پول‌های برتر بلاک چین را پیدا کنید، فعالیت نهنگ‌ها را زیر نظر بگیرید و هشدارهایی درباره تراکنش‌های نهنگ‌ها به دست آورید. بنابراین، اگر دنبال بهترین ابزار ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال هستید بهتر است که Candlestick را مد نظر قرار دهید.


5- Whale Alert

وال آلرت (Whale Alert) یک ردیاب بلاک چین حرفه‌ای است که تمام فعالیت‌های موجود در پلتفرم‌های بلاک چین را اسکن می‌کند. درصورتی‌که یک تراکنش بزرگ یا اتفاقی خاص در پلتفرم‌های بلاک چین رخ دهد، وال آلرت به شما هشدار خواهد داد. بنابراین، اگر می‌خواهید به‌صورت خودکار از فعالیت نهنگ‌ها مطلع شوید، بهتر است که استفاده از ابزار وال آلرت را در دستور کار خود قرار دهید؛ اما اگر می‌خواهید به‌صورت مستقیم به داده‌های Whale Alert دسترسی داشته باشید، باید اشتراک ماهیانه آن را تهیه کنید.


6- ClankApp

کلانک اپ (ClankApp) یک ابزار حرفه‌ای برای ردیابی تراکنش‌های واقعی نهنگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی، همچون تلگرام و توییتر است. استفاده از این ابزار کاملا رایگان بوده و کاربران می‌توانند 24 بلاک چین مختلف را به کمک آن ردیابی کنند. کلانک اپ فعالیت‌های نهنگ‌ها را با استفاده از اعلان‌ها و هشدارهای ایمیلی به اطلاع کاربران می‌رساند. دقت داشته باشید که ClankApp یک گزینه ایده‌آل برای معامله‌گران مبتدی است و افراد حرفه‌ای زیاد از آن استفاده نمی‌کنند.


Whalemap

7- Whalemap

وال مپ (Whalemap) یک ابزار رایگان برای ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال است که اطلاعات جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخلاف ابزار کلانک اپ، Whalemap اطلاعات خود را بر اساس نمودارها و داده‌های معتبر ارائه می‌کند. همچنین، شما با استفاده از دوره‌های رایگان این ابزار، می‌توانید فعالیت بهتری در دنیای بلاک چین و کریپتو داشته باشید. پس، اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، ابزار Whalemap گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.


8- Blockchain Explorers

اکسپلوررهای بلاک چین (Blockchain Explorers) دقیقا مثل جستجوگرهای کیف پول عمل می‌کنند. این ابزارهای قدرتمند به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید تراکنش‌های انجام‌شده، کیف پول‌ها و تاریخچه تراکنش‌ها را بررسی کنید. اکسپلوررهای بلاک چین اطلاعات مفیدی درباره تراکنش‌های بزرگ ارائه می‌دهند؛ پس، شما با استفاده از این ابزارها می‌توانید فعالیت نهنگ‌ها را بررسی کرده و به‌صورت هوشمندانه‌تری در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این ابزارها تنها می‌توانند کیف پول‌های محبوب قابل جستجو را چک کنند.


9- Whale Watchers

وال واچرز (Whale Watchers) یکی از بهترین ابزارهای ردیابی فعالیت نهنگ‌ها است. از این ابزار برای چک کردن فعالیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) استفاده می‌شود. وال واچرز در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است. نسخه پولی این ابزار که تحت‌عنوان Captain Club شناخته می‌شود، دارای قابلیت دریافت سریع‌تر هشدارها، گزینه چت اجتماعی و اعلان‌های فشار در بازار است. بنابراین، با خرید نسخه پولی وال واچرز می‌توانید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید و فعالیت نهنگ‌ها را بهتر ردیابی کنید.


WhaleBot Alerts

10- WhaleBot Alerts

وال بات آلرت (WhaleBot Alerts) یک ربات تلگرامی است که برای دریافت هشدارهای رایگان، در مورد تراکنش‌‌های نهنگ‌های ارز دیجیتال طراحی شده است. شما می‌توانید به‌راحتی داخل این ربات عضو شده و اطلاعات خوبی درباره نهنگ‌ها و معاملات آن‌ها به دست آورید. وال بات آلرت در مورد تراکنش‌های بزرگ هشدار می‌دهد و فهرستی از 10 انتقال بزرگ اخیر را به نمایش می‌گذارد. بنابراین، اگر می‌خواهید معاملات خوبی را تجربه کنید و از تحرکات نهنگ‌ها باخبر شوید، ربات WhaleBot Alerts کمک زیادی به شما خواهد کرد.


11- Arkham

آرخام (Arkham) یک ابزار ردیابی رایگان است که قابلیت‌های زیادی دارد. از این ابزار می‌توانید برای ردیابی کیف پول‌های DAO، اینفلوئنسرها، معامله‌گران برتر و مواردی از این قبیل استفاده کنید. در واقع، ابزار آرخام به شما این امکان را می‌دهد تا نهنگ‌هایی را که روی یک توکن سرمایه‌گذاری می‌کنند، شناسایی کرده و در تصمیمات خود دچار اشتباه نشوید.


12- Etherscan.io

اتر اسکن (Etherscan) یک ابزار شناخته‌شده بین کاربران کریپتو است که برای بررسی تمام تراکنش‌ها و آدرس‌های موجود در بلاک چین اتریوم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتر اسکن دقیقا یک ابزار ردیابی نهنگ نیست؛ ولی به‌راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد. در حالت کلی، اگر می‌خواهید فعالیت نهنگ‌های اتریوم و ارزهای مرتبط با این بلاک چین را زیر نظر بگیرید، گزینه بهتری نسبت به Etherscan پیدا نخواهید کرد.


13- WhaleStats

وال استاتس (WhaleStats) یک ابزار قدرتمند برای رصد فعالیت‌های واقعی نهنگ‌های ارز دیجیتال است. این ابزار دید کاملی نسبت به بازار دارد و با بررسی چارت‌های قیمت، تاریخچه سفارش، معاملات و مواردی از این قبیل نهنگ‌ها را به‌راحتی شناسایی می‌کند. پس، اگر قصد استفاده از یک ابزار جذاب و کاربردی را برای پیدا کردن نهنگ‌های ارز دیجیتال دارید، به شما WhaleStats را پیشنهاد می‌کنیم.


14- WhaleWisdom

وال ویسدوم (WhaleWisdom) از جمله ابزارهای پیشرفته‌ای است که در لیست بهترین ابزار ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال قرار می‌گیرد. از وال ویسدوم برای ردیابی دارایی‌ها، تراکنش‌ها و میزان ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران بزرگ، ازجمله سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، استفاده می‌شود. بنابراین، به کمک این ابزار می‌توانید فعالیت نهنگ‌ها را شناسایی کرده و سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تری در بازار کریپتو داشته باشید.


15- WhaleBot

وال بات (WhaleBot) یکی دیگر از ابزارهای مفید برای دنبال کردن حرکت نهنگ‌های ارز دیجیتال است. این ابزار کاملا رایگان بوده و به کمک آن می‌توان اعلان تراکنش‌ها و کیف پول‌های نهنگ‌ها را دریافت کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید فعالیت نهنگ‌ها را از طریق یک ربات پیگیری کنید، WhaleBot گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.


16- WhaleTrades

وال تریدز (WhaleTrades) یک پلتفرم قدرتمند برای ردیابی فعالیت نهنگ‌ها در چند صرافی مختلف است. وال تریدز به شما این امکان را می‌دهد که بزرگ‌ترین تراکنش‌های نهنگ‌ها را پیدا کنید و از وضعیت بازار آگاه شوید.


Zerion

  

17- Zerion

زریون (Zerion) یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای ردیابی حرکت نهنگ‌ها است. به کمک این ابزار، می‌توانید دارایی‌های DeFi را پیگیری کنید. همچنین، با استفاده از Zerion، می‌توانید با پروتکل‌های دیفای تعامل داشته باشید، در استخرهای نقدینگی شرکت کرده و ارزهای دیجیتال را معامله کنید. زریون یک پلتفرم همه‌کاره است که به کمک آن، می‌توانید فعالیت بهتر و هوشمندانه‌‌تری در بازار کریپتو داشته باشید.


سخن پایانی


نهنگ‌ به افرادی گفته می‌شود که حجم زیادی از دارایی‌های موجود در بازار کریپتو را در اختیار دارند. این افراد تاثیری زیادی روی بازار کریپتو می‌گذارند و تحرکات آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین جهت، با ردیابی فعالیت نهنگ‌ها، می‌توانید از آخرین وضعیت بازار مطلع شده و تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرید. برای این کار، می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. به‌خاطر همین، در این مقاله، بهترین ابزارهای ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال را به شما معرفی کردیم.