سیگنال معاملاتی کریپتو یکی از ابزارهای محبوب برای افرادی است که تخصصی در زمینه ترید ندارند؛ ‌اما می‌خواهند از بازار ارزهای دیجیتال سود به دست آورند. تریدرهای حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال پروژه‌های مختلف را به دو شیوه تکنیکال و فاندامنتال تحلیل می‌کنند و بر اساس نتایج تحلیل‌هایشان، تصمیم می‌گیرند که کدام دارایی ارزش خرید دارد. در برخی از موارد، تریدرها نتایجی را که از تحلیل‌ها به دست می‌آورند، در اختیار دیگران قرار می‌دهند که به این اطلاعات، سیگنال معاملاتی گفته می‌شود. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو، بررسی می‌کنیم که آیا معامله بر اساس سیگنال معاملاتی کریپتو می‌تواند سودآور باشد یا خیر. همچنین، به شما آموزش می‌دهیم که چطور سیگنال‌های معتبر را از میان انبوه اطلاعاتی که در این زمینه منتشر می‌شوند، تشخیص دهید.


سیگنال معاملاتی کریپتو چیست؟

سیگنال معاملاتی کریپتو چیست؟

سیگنال معاملاتی کریپتو دستورالعمل‌هایی است که تریدرهای حرفه‌ای آن‌ها را تدوین می‌کنند و برای افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند، می‌فرستند. در این دستورالعمل‌ها، به افراد توصیه می‌شود که چه ارزهای دیجیتالی را در چه قیمتی بخرند، چه هدف فروشی تعیین کنند و چه حد ضرری برای معاملاتشان در نظر بگیرند. تریدرهای حرفه‌ای، این اطلاعات را بر اساس نتایج تحلیل بازار ارائه می‌دهند و از نظر خودشان، معامله‌گری با این سیگنال‌ها، بازدهی خوبی خواهد داشت.


سیگنال معاملاتی کریپتو توسط اشخاص و نهادهای مختلفی ارائه می‌شود. بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال مثل بایننس، کوین‌ بیس و بیتمکس سیگنال اختصاصی خود را به کاربران می‌دهند. بعضی از سیگنال‌ها هم توسط تریدرهای حرفه‌ای اعلام می‌شوند.


دلیل محبوبیت سیگنال‌های معاملاتی برای معامله گران چیست؟

سیگنال‌های معاملاتی درست، مسیر مستقیم سودآوری را در بازار ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهند. مهم‌ترین علت‌های محبوبیت این سیگنال‌ها برای معامله‌گران عبارت‌اند از:


  • به دست آوردن سود حداکثری

  • پیشگیری از ضرر

  • استفاده از نتیجه حاصل از استراتژی‌های معاملاتی معامله‌گران حرفه‌ای

  • صرفه‌جویی در زمان

  • بدون نیاز به دانش تخصصی در زمینه تحلیل بازار

  • نشان دادن چشم‌انداز آینده بازار به معامله‌گران

  • آشنایی با دیدگاه، ذهنیت و شیوه‌های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای

دریافت سیگنال های رمزنگاری شده چگونه ممکن است؟

دریافت سیگنال های رمزنگاری شده چگونه ممکن است؟

روش‌های مختلفی برای دریافت سیگنال معاملاتی ارز دیجیتال وجود دارند. یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای دریافت سیگنال از آن استفاده می‌کنند، مراجعه به تلگرام است. بعضی از ربات‌های تلگرامی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سیگنال‌های معاملاتی را در اختیار اعضا قرار می‌دهند و با پیام‌های دستوری کار می‌کنند. بعضی از این ربات‌ها خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را هم به کاربران ارائه می‌دهند تا این افراد نیازی به استفاده از صرافی ارز دیجیتال نداشته باشند.


بعضی از ارائه‌دهندگان سیگنال‌های معاملاتی ارز دیجیتال، اطلاعات را از طریق پیام‌رسان‌های دیگر، مثل واتساپ، برای کاربران ارسال می‌کنند و بعضی هم از ایمیل بهره می‌برند. ارسال سیگنال از طریق ایمیل برای افرادی که صندوق ورودی ایمیل‌ خود را روزانه چک نمی‌کنند، روش مناسبی نیست؛ زیرا هر سیگنال بعد از مدتی منقضی می‌شود.


گروه‌ها، پلتفرم‌های ترید اجتماعی و کپی‌تریدینگ از دیگر راهکارهای موجود برای دریافت سیگنال‌های معاملاتی هستند. به‌طور کلی، فرد یا گروهی که قرار است به شما سیگنال معاملاتی کریپتو بدهد، مشخص می‌کند که سیگنال‌ها در چه بستری در اختیار شما قرار خواهند گرفت.


ارائه‌دهندگان سیگنال معاملاتی کریپتو چه کسانی هستند؟

ارائه‌دهندگان سیگنال معاملاتی کریپتو چه کسانی هستند؟

اگر کمی در فضای مجازی جستجو کنید، متوجه می‌شوید که افراد و گروه‌های مختلفی هستند که سیگنال‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند. همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، بیشترین سیگنال‌های معاملاتی در گروه‌ها و ربات‌های تلگرامی به اشتراک‌ گذاشته می‌شوند. برخی از این گروه‌ها و ربات‌ها رایگان هستند و بعضی دیگر به صورت ماهانه حق اشتراک دریافت می‌کنند. در ادامه توضیحاتی را درباره شیوه کار هرکدام از آن‌ها ارائه می‌دهیم.


گروه‌های رایگان

گروه‌های رایگان برای تریدرهایی مناسب هستند که سرمایه زیادی ندارند؛ اما می‌خواهند از سیگنال‌های معاملاتی استفاده کنند و سود به دست آورند. تعداد اعضای این گروه‌ها معمولا بسیار زیاد است. مدیران گروه‌های رایگان معمولا در این گروه‌ها سیگنال‌هایی را منتشر می‌کنند که سودآور هستند؛ اما سیگنال‌هایی را که سود بیشتری به همراه دارند، برای گروه‌های ویژه کنار می‌گذارند و با تبلیغات، اعضا را برای پرداخت حق اشتراک و عضویت در گروه‌های ویژه ترغیب می‌کنند. به‌عنوان مثال، ممکن است که ادمین‌ها، اسکرین‌شات‌هایی را از درصد سود سیگنال‌های ارائه‌شده در گروه ویژه، به کاربران گروه رایگان نشان دهند.


استفاده از سیگنال‌هایی که در گروه‌های رایگان ارائه می‌شوند، ممکن است سودآور باشد؛ اما این سیگنال‌ها به بررسی بیشتری نیاز دارند. شما باید دانشی نسبی در زمینه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و استراتژی‌های معاملاتی داشته باشید تا متوجه شوید که چرا خرید یک ارز دیجیتال در قیمتی معین توصیه شده است و آینده آن توکن یا کوین چگونه خواهد بود.


گروه‌های ویژه

برای عضویت در گروه‌های ویژه، باید به‌صورت ماهانه حق اشتراک بپردازید. در این گروه‌ها، سیگنال‌های برتر منتشر می‌شوند و معمولا سود بیشتری نسبت به سیگنال‌های منتشرشده در گروه‌های رایگان به همراه دارند. راه‌اندازی گروه‌های ویژه ارائه سیگنال معاملاتی کریپتو یکی از روش‌های کسب درآمد برای تریدرهای حرفه‌ای است. اگر معامله‌گر برای مدتی سیگنال اشتباه ارائه بدهد یا توصیه‌هایش به حد کافی سودآور نباشند، احتمالا اعضای گروه برای ماه‌های بعدی، اشتراک خود را تمدید نمی‌کنند. بنابراین، کیفیت سیگنال ارائه‌شده در این گروه‌ها، به‌صورت مستقیم با درآمد ادمین‌ها ارتباط دارد و باید همیشه در بالاترین سطح ممکن باشد.


جالب است بدانید که صرافی‌هایی که در زمینه ارائه سیگنال‌های معاملاتی ارز دیجیتال فعالیت دارند نیز اطلاعاتشان را در گروه‌های تلگرامی ویژه به کاربران ارائه می‌دهند. کاربران برای عضویت در این گروه‌ها، باید در صرافی مورد نظر حساب داشته باشند و حق اشتراک بپردازند.


حق اشتراک اکثر گروه‌های تلگرامی سیگنال معاملاتی ارز دیجیتال، معمولا با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌شود؛ اما بعضی از گروه‌ها، امکان پرداخت با کارت‌های اعتباری را نیز فراهم کرده‌اند.


برای پیوستن به گروه‌های سیگنال معاملاتی باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

برای پیوستن به گروه‌های سیگنال معاملاتی باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

تا این بخش از مقاله، متوجه شدید که سیگنال معاملاتی چیست و چه کاربردی دارد. سوال کنونی این است که چطور می‌توان بهترین ارائه‌دهنده سیگنال را از میان انبوه گروه‌های موجود که در این زمینه فعالیت می‌کنند، پیدا کرد. اگر ارائه‌دهنده سیگنال ویژگی‌های زیر را داشته باشد، می‌تواند شما را به سود برساند.


۱. به‌روزرسانی‌ها را به شما اعلام می‌کنند

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان‌‌ترین بازارهای مالی است؛ بنابراین کمتر پیش می‌آید که یک سیگنال معاملاتی برای چند روز متوالی کاربردی باشد. بهترین ارائه‌دهندگان سیگنال، باید اطلاعاتی را که ارائه می‌دهند به‌روزرسانی کنند و در صورت نیاز، سیگنال‌های معاملاتی جدیدی را به کاربران خود ارائه دهند. مثلا وقتی نرخ ارز دیجیتال مورد نظر به قیمت هدف می‌رسد، به به‌روزرسانی سیگنال نیاز است.


۲. آخرین اخبار بازار را به اطلاع شما می‌رسانند

ارائه‌دهندگان سیگنال اخبار بازار را به اطلاع اعضای گروه می‌رسانند و درباره این اخبار و تأثیری که روی ارزهای دیجیتال موجود در سیگنال‌هایشان می‌گذارند، نظر می‌دهند. آن‌ها همچنین به کاربران می‌گویند که چه واکنشی نشان دهند؛ مثلا ممکن است هنگام انتشار یک خبر منفی درباره بازار، از کاربران بخواهند در موقعیتی که هستند باقی بمانند و همچنان مطابق سیگنال‌های ارائه‌شده، معامله کنند. ارائه‌دهندگان سیگنال معمولا بیشتر از اعضای گروه از شرایط بازار و تأثیر اخبار، اطلاع دارند و باید مانند یک رهبر، اعضای گروهشان را برای عبور از شرایط بحرانی هدایت کنند.


۳. سیگنال‌های معاملاتی را با تحلیل ارائه می‌دهند

بعضی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دنبال یک لقمه آماده هستند. آن‌ها فقط مطابق با سیگنال‌ها معامله می‌کنند و برایشان اهمیتی ندارد که این اطلاعات از کجا آمده و بر چه اساس خرید یا فروش یک دارایی دیجیتال توصیه شده است. در مقابل، گروهی از تریدرها به دنبال دانش بیشتر درباره بازار ارزهای دیجیتال هستند؛ به همین دلیل، در گروه‌هایی عضو می‌شوند که مدیران آن‌ها فرایند تحلیل تکنیکالی که آن‌ها را به یک سیگنال مشخص می‌رساند، با اعضا به اشتراک می‌گذارند.


اگر تحلیل تکنیکال بدانید، تشخیص اینکه یک ارائه‌دهنده سیگنال معتبر است یا خیر، برایتان ساده‌تر خواهد بود. اگر تحلیل‌های ارائه‌دهنده سیگنال منطقی و قابل درک باشند، یعنی تریدرهایی که از آن‌ها پیروی می‌کنید و سیگنال می‌گیرید، بر کار خود مسلط هستند و می‌توانند شما را به سود برسانند.


۴. امکان معامله‌گری به صورت خودکار را برای شما فراهم می‌کنند

خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌صورت خودکار با استفاده از ربات‌ها انجام می‌شود. به مرور زمان، ربات‌ها پیشرفته‌تر شده و با دقت بالاتری معاملات ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند؛ به همین دلیل ترید خودکار با استفاده از ربات‌ها به یک روش محبوب در میان معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.


بعضی از گروه‌های ارائه‌دهنده سیگنال، خدمات معامله خودکار را به کاربران خود ارائه می‌دهند. یعنی وقتی سیگنالی منتشر می‌شود، دیگر نیازی نیست کاربر خودش به صرافی برود و معامله را انجام دهد؛ به‌جای آن، ربات به‌صورت خودکار دارایی مورد نظر را خریداری کرده و به حساب کاربر واریز می‌کند. درحال‌حاضر، ربات تلگرامی Cornix یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی است که برای ترید خودکار و استفاده از سیگنال‌ معاملاتی کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مزایا و معایب استفاده از سیگنال‌های معاملاتی کریپتو چیست؟

مزایا و معایب استفاده از سیگنال‌های معاملاتی کریپتو چیست؟

استفاده از سیگنال‌های معاملاتی کریپتو مزایا و معایب مختلفی دارد. محبوبیت این روش نشان می‌دهد مزایای آن بیشتر از معایب است؛ اما هر شخص باید با توجه به انتظارات و معیارهای خود مزایا و معایب آن را بسنجد و تصمیم بگیرد که استفاده از سیگنال‌های معاملاتی برای او مناسب است یا خیر. در ادامه مزایا و معایب ترید به کمک سیگنال‌های معاملاتی را بررسی می‌کنیم.


مزایای ترید با سیگنال‌های معاملاتی

اگر از سیگنال‌های معتبری که توسط تریدرهای حرفه‌ای ارائه می‌شوند، استفاده کنید، از مزیت‌های زیر بهره‌مند خواهید شد:


  • به دست آوردن سود قابل قبول

  • بدون نیاز به صرف زمان زیاد برای تحلیل بازار

  • امکان یادگیری ترید در بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت عملی

  • آشنایی با دیدگاه و ذهنیت معامله‌گرهای حرفه‌ای

  • امکان انجام معاملات موفق بدون نیاز به تجربه قبلی

معایب معامله به کمک سیگنال کریپتو

افرادی که سیگنال معاملاتی کریپتو استفاده می‌کنند، موارد زیر را به‌عنوان مهم‌ترین معایب این روش می‌شناسند:


  • سرمایه‌گذاران باید به سیگنال‌هایی که توسط دیگران ارائه می‌شوند، اعتماد کنند. وقتی یک سیگنال منتشر می‌شود، هیچ‌کس نمی‌داند که در نهایت سودآور خواهد بود یا موجب ضرر می‌شود.

  • سیگنال‌ها همیشه دقیق نیستند و گاهی باعث ضرر می‌شوند.

  • هزینه اشتراک برای عضویت در گروه‌های ویژه سیگنال معاملاتی زیاد است.

  • گاهی اوقات ارائه‌دهندگان سیگنال بی‌طرف عمل نمی‌کنند. مثلا ممکن است با توسعه‌دهندگان یک ارز دیجیتال تبانی داشته باشند و برای افزایش خرید توکن، سیگنال خرید آن را منتشر کنند.

بعضی از تریدرها با این روش راحت، دیگر به دنبال یادگیری نمی‌روند. این افراد ممکن است چندین سال در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشند؛ اما حتی ندانند برای تحلیل تکنیکال چه شاخص‌هایی را باید ارزیابی کنند.


مزایا و معایب استفاده از سیگنال‌های معاملاتی کریپتو چیست؟.png

چگونه سیگنال معاملاتی روزانه را بخوانیم؟

بعد از اینکه منبع معتبری را برای دریافت سیگنال معاملاتی کریپتو پیدا کردید، باید روش خواندن این اطلاعات و استفاده از آن‌ها را بلد باشید. گاهی اوقات استفاده از این اطلاعات پیچیده می‌شود و به دانش نسبی در زمینه تحلیل تکنیکال نیاز دارد؛ به همین دلیل، توصیه می‌کنیم که حتی اگر روش ترید با استفاده از سیگنال‌های معاملاتی را برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال انتخاب کرده‌اید، یادگیری را متوقف نکنید.


در ادامه روش استفاده از سیگنال‌های معاملاتی روزانه را به صورت گام‌به‌گام توضیح می‌دهیم.


چگونه سیگنال معاملاتی روزانه را بخوانیم؟

۱. قیمت ورود به بازار را بررسی کنید

قیمت ورودی (entry price) اولین بخش از یک سیگنال معاملاتی است که باید بررسی شود. این قیمت مشخص می‌کند که چه زمانی باید با خرید یا فروش یک ارز دیجیتال خاص، وارد بازار شده و معامله‌گری را شروع کنید.


۲. حد ضرر را بررسی کنید

احتمالا می‌دانید که در صورت حرکت بازار برخلاف انتظار شما و افت قیمت ارز دیجیتال مورد نظرتان، باید مدتی منتظر بمانید و سپس درباره نگه داشتن یا فروش دارایی مورد نظرتان تصمیم بگیرید. در سیگنال‌های معاملاتی، مقداری به نام «حد ضرر» مشخص می‌شود؛ این مقدار پایین‌ترین قیمت مجاز برای دارایی دیجیتالی است که خریداری کرده‌اید، اگر نرخ به این عدد برسد، باید توکن یا کوین را بفروشید و از بازار خارج شوید. حد ضرر یک ابزار مدیریت ریسک است که از ضرر بیش از حد جلوگیری می‌کند.


۳. حد سود را بررسی کنید

خوشحال‌کننده‌ترین خبر برای یک معامله‌گر ارز دیجیتال این است که دارایی‌ای که با قیمت پایین خریده، رشد کند و سودآور شود. این مسئله گاهی اوقات به یک تله برای معامله‌گرها تبدیل می‌شود و آن‌ها آن‌قدر دارایی را نگه می‌دارند تا روند صعودی‌اش به پایان می‌رسد و سقوط قیمت را تجربه می‌کند. با شروع روند نزولی، تریدرها دیگر نمی‌توانند دارایی را بفروشند و به‌خاطر طمع، سودی را که به دست آورده بودند، از دست می‌دهند.


حد سود برای پیشگیری از این مشکل تعریف می‌شود و مشخص می‌کند که بعد از چه مقدار سود، باید از بازار خارج شوید. در سیگنال‌های معاملات کریپتو، حد سود در اغلب موارد بالاتر از قیمت خرید است.


تحلیل‌های مربوط به سیگنال ارائه شده را بخوانید

۴. تحلیل‌های مربوط به سیگنال ارائه شده را بخوانید

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، بهترین ارائه‌دهندگان سیگنال، دلیل و استراتژی‌ای را که پشت سیگنال ارائه‌شده وجود دارد، توضیح می‌دهند. در نتیجه، کاربران در جریان فرایند تحلیل تکنیکال قرار می‌گیرند و با ذهنیت سیگنال‌دهنده آشنا می‌شوند. پیش از استفاده از سیگنال‌های معاملاتی، حتما صحبت‌ها و نظرات ارائه‌دهنده را بررسی کنید.


۵. تحلیل تکنیکال انجام دهید

سیگنال‌های معاملاتی معمولا با استفاده از تحلیل تکنیکال به دست می‌آیند. تحلیل تکنیکال به معنی بررسی تاریخچه قیمت، نوسانات و نمودارهای قیمت ارزهای دیجیتال است. اگر بر دانش تحلیل تکنیکال تسلط نداشته باشید، مجبور می‌شوید کورکورانه از سیگنال‌های ارائه‌شده تقلید کنید. به‌این‌ترتیب، اگر سیگنالی منطقی نباشد یا باعث ضرر شود، شما این موضوع را تشخیص نخواهید داد و در دام می‌افتید.


در مقابل، اگر تحلیل تکنیکال بدانید، بررسی می‌کنید که آیا سیگنال ارائه‌شده منطقی است و می‌تواند شما را به سود برساند یا خیر. بررسی تکنیکال سیگنال‌ها، زمانی که برای اولین‌بار از یک ارائه‌دهنده سیگنال الگو می‌گیرید،‌ اهمیت بیشتری دارد. اگر برای بارهای اول، سیگنال معاملاتی معتبر و منطقی باشد، شما با یک ارائه‌دهنده حرفه‌ای طرف هستید و برای دفعات بعدی می‌توانید به او اعتماد کنید.


۶. روی بازار و معاملات خود نظارت داشته باشید

بعد از ورود به بازار بر اساس سیگنال ارائه‌شده، باید به‌دقت نوسانات بازاری را که از آن سیگنال می‌گیرید، تحت‌نظر داشته باشید تا به محض تغییر، واکنش درست نشان دهید. به‌عنوان مثال، باید آماده باشید تا اگر حرکت قیمت بر خلاف انتظار پیش رفت و به حد ضرر رسیدید، سریع از بازار خارج شوید.


اگر از ترید خودکار با استفاده از ربات‌ها استفاده می‌کنید، کمتر درگیر فرایند معامله‌گری خواهید بود و ربات‌ها در موقعیت درست، برای شما معامله می‌کنند؛ اما اگر جزء افرادی هستید که هنوز به‌صورت کامل به ربات‌ها اعتماد ندارند، باید خودتان بازار را تحت‌نظر داشته باشید.


سخن پایانی


در این مقاله، به معامله‌گری با استفاده از سیگنال معاملاتی کریپتو پرداختیم. این روش مزیت‌های بسیاری دارد. بسیاری از افراد تنها به این خاطر از سیگنال‌های معاملاتی استفاده می‌کنند که نیازی به یادگیری درباره بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نداشته باشند. با اینکه ترید با سیگنال بدون دانش هم امکان‌پذیر است؛ اما شبیه به راه رفتن در تاریکی بدون چراغ‌قهوه است! در تاریکی، هر لحظه امکان دارد سنگی جلوی پایتان باشد، آن را نبینید و زمین بخورید. در ترید بدون دانش هم احتمال دارد بر اساس یک سیگنال معاملاتی اشتباه، ضرر کنید و سرمایه‌تان را از دست بدهید. پس توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار سودآور در بازار ارزهای دیجیتال باشید، دست از یادگیری نکشید.