شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که روند صرافی بایننس برای خرید و فروش NFT چیست؟ صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال 2017 توسط چانگ پنگ چیائو، یکی از موسسان شرکت اوکی کوین، تاسیس شد. این صرافی به عنوان یکی از معتبرترین و امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شود و به افرادی که می‌خواهند رمزارز خریداری کنند، امکان دسترسی به بیش از 100 نوع ارز دیجیتال را از طریق لیست ارزهای صرافی بایننس می‌دهد.


بایننس علاوه بر صرافی، ارائه دهنده خدمات مختلفی مانند کیف پول دیجیتال، استیکینگ، خدمات لندینگ و فراهم کردن امکان تحلیل‌ بازار و آموزش‌های رایگان است. همچنین، این صرافی در حال حاضر امکان خرید و فروش NFT را نیز فراهم کرده است. به طور کلی، بایننس با ارائه خدمات متنوع و امنیت بالا، به یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان تبدیل شده است.


NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token است و به نوعی از دارایی دیجیتال گفته می‌شود که با استفاده از فناوری بلاکچین ایجاد می‌شود. NFT برای نشان دادن مالکیت یا امتیازات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت تبدیل شدن به پول نقد را ندارد.


در حال حاضر، سایت صرافی بایننس با ارائه خدمات مربوط به بازار مبادلات توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی با استفاده از تراکنش‌های ارز دیجیتال NFT مورد نظر خود را خریداری کنند. در این مقاله نیز به بررسی موضوع خرید و فروش ان اف تی در صرافی بایننس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.


بازار NFT بایننس چیست؟.png

بازار NFT بایننس چیست؟

NFT یا "توکن غیر قابل معاوضه" معمولاً یک قطعه از دارایی دیجیتال، مانند عکس، ویدیو، صدا و یا بازی ویدیویی است و به صورت منحصر به فرد تولید می‌شود. بازار NFT در سال‌های اخیر به شدت رشد کرده است و بسیاری از هنرمندان، شرکت‌های بزرگ و حتی ورزشکاران به این بازار وارد شده‌اند. بازار NFT در واقع به صورت یک بازار اینترنتی برای خرید و فروش توکن‌های غیر قابل معاوضه عمل می‌کند. در این بازار، هر NFT قیمت منحصر به فرد دارد و می‌تواند به مبالغ بالایی فروخته شود. به عنوان مثال، در ماه مارس سال 2021، یک NFT از اثر “Everydays: The First 5000 Days”، اثر هنری دیجیتالی که توسط مجسمه ساز معروف مایک وینکلمن که با نام Beeple شناخته میشود تولید شده بود، با قیمت 69 میلیون دلار به فروش رسید.


سایت صرافی بایننس نیز به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال، با توجه به نیاز کاربران به خرید و فروش NFT، این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است. در بازار NFT بایننس، کاربران می‌توانند با استفاده از رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و تتر، NFT‌های مختلف را خرید و فروش کنند. همچنین، با توجه به نیاز برخی از هنرمندان و صاحبان اثرهای دیجیتال به تولید NFT های منحصر به فرد، بایننس نیز با همکاری این افراد به تولید NFT هایی با ارزش بالا پرداخته است.


بنابراین بازار NFT بایننس یک پلتفرم است که امکان خرید و فروش NFT را برای تمامی کاربران فراهم می‌کند. به طور کلی، با توجه به رشد سریع بازار NFT در سال های اخیر، بایننس نیز به عنوان یکی از صرافی های برجسته این بازار در حال حاضر امکان خرید و فروش NFT های مختلف را به کاربرانش ارائه می‌دهد.


انواع NFT های موجود در Binance کدامند؟.png

انواع NFT های موجود در Binance کدامند؟

انواع NFT ها بسیار گسترده و متنوع هستند و شامل موارد بسیاری مانند املاک مجازی، عکس، فیلم، موسیقی، ارز دیجیتال و غیره می‌شوند. NFT ممکن است یک اثر هنری یا یک کارت ورزشی منحصر به فرد باشد که تنها در یک نسخه و به صورت انحصاری تولید شده است؛ این در حالی است که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین قابل تقسیم به مقادیر کوچکتر و تعویض هستند. NFT ها به عنوان اثری یکتا در بازار دیجیتال به فروش می‌رسند و مالکیتی منحصر به فرد دارند.


انواع دیگری از NFT ها شامل مجموعه‌هایی هستند که به صورت پکیج و یکجا به فروش می‌رسند. برای مثال، یک مجموعه از ۱۰ کارت ورزشی یا یک مجموعه از ۵ عکس ممکن است باهم به عنوان یک NFT به فروش برسد. بعضی از NFT ها نیز دارای قابلیت دسترسی برای کاربران در بازی‌های آنلاین هستند و می‌توانند به عنوان سلاح یا شخصیتی خاص در بازی استفاده شوند. دسته بندی این توکن‌های مثلی به طور کلی در بازار NFT بایننس شامل موارد زیر است:


1_ NFT های معمولی

این نوع از NFT ها شامل اثرهای هنری، عکس ها، ویدئوها، موسیقی و سایر اجناس دیجیتالی است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین به صورت یکتا شناسایی شده‌اند.


2_ NFT های بازی

این نوع از NFT ها شامل اجناس دیجیتالی مانند شخصیت ها، ابزارها و سایر محتویات بازی‌های آنلاین است که به صورت توکن غیرقابل معاوضه در بازار ارز دیجیتال به فروش می‌رسد.

3_ NFT های ورزشی

این نوع از NFT ها شامل اجناس دیجیتالی مانند کارت‌های ورزشی و لوازم جانبی دیجیتال مرتبط با ورزش‌های مختلف است که به صورت توکن ان اف تی در سایت صرافی بایننس به فروش می‌رسد.


4_ NFT های فرهنگی

NFT هایی شامل موزه ها، نمایشگاه ها و سایر موارد فرهنگی مانند اسناد تاریخی، جواهرات و ... است که به صورت یکتا شناسایی شده‌اند.


5_ NFT های خیریه

برخی از NFT ها به صورت خیریه ارائه می‌شوند و درآمد حاصل از فروش آن‌ها به بنیادهای خیریه و یا کمک به پروژه‌های خیریه اختصاص می‌یابد.


6_ NFT های شخصی

این نوع از NFT ها شامل محتویات دیجیتال شخصی مانند تصاویر خانوادگی، خاطرات و سایر موارد مرتبط با یک شخص خاص است که به صورت یکتا روی شبکه بلاکچین شناسایی شده‌اند. در کل، بازار NFT بایننس شامل انواع مختلفی از NFT ها است که همگی به صورت یکتا بر روی شبکه بلاکچین کدگذاری و شناسایی شده‌اند و می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذاری جذاب در بازار دیجیتال و همچنین راهی برای خرید و فروش اجناس دیجیتالی یکتا به کار ‌روند. صرافی بایننس همچنین برای جذب بیشترین تعداد افراد به بازار NFT خود، با هنرمندان، ورزشکاران، بازیکنان و ستاره های فرهنگی همکاری می‌کند تا اثرهایی از آن‌ها را در بازار NFT بایننس قرار دهد. با توجه به محبوبیت روزافزون بازار NFT، بایننس نیز به صورت مداوم انواع جدیدی از NFT ها را به بازار خود اضافه می‌کند تا به کاربران خود امکان بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار NFT را فراهم کند.


چه چیزی بازار NFT بایننس را منحصربفرد کرده است؟.png

چه چیزی بازار NFT بایننس را منحصربفرد کرده است؟

بازار NFT بایننس در مقایسه با سایر بازارهای NFT، بسیار منحصر به فرد‌تر است. یکی از مزایای این بازار، این است که کاربران می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال خود مانند بیت کوین و اتریوم، نه تنها NFT خریداری کنند، بلکه این ارزهای دیجیتال را به عنوان پرداخت هم استفاده کنند. این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار NFT بایننس به شمار می‌رود. یکی از مهمترین ویژگی‌های NFT ، عدم جایگزینی آن‌ است. به عبارت دیگر، هر NFT دارای ویژگی‌های خاص خود است که آن را از دیگر NFT ها متمایز می‌کند و نمی‌توان آن را با دیگری جایگزین کرد. به همین دلیل، NFT ها در صنایعی مانند بازی‌های ویدیویی، هنر و موسیقی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازار NFT بایننس تنوع بالایی از NFT ها را ارائه می‌دهد که همگی به راحتی قابل دسترسی هستند. بازار بایننس به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا از انواع مختلف NFT ها از جمله تصاویر دیجیتالی، موسیقی، ویدئو، بازی‌های ویدیویی و اینترنتی و غیره استفاده کنند. همچنین با توجه به اینکه بازار NFT بایننس یکی از بزرگترین بازارهای NFT در جهان است، کاربران می‌توانند به راحتی به جستجوی NFT های مختلف بپردازند و از تنوع بالای این بازار بهره بگیرند.


با توجه به ویژگی‌های NFT ، این توکن‌ها می‌توانند با قیمت بالا به فروش برسند و تبدیل به یکی از محصولات انحصاری در بازار شوند. با استفاده از NFT ها، هنرمندان، خوانندگان، سازندگان بازی‌ها و... می‌توانند از تولیدات خود درآمدزایی کرده و مالکیت آثار را به دیگران واگذار کنند. حال با توجه به این ویژگی‌ها، منحصربفرد بودن بازار NFT بایننس شامل موارد زیر است:


1_ کارمزد پایین:


بازار NFT بایننس به دلیل کارمزد کم مورد توجه بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. کارمزد کم در این بازار باعث شده تا کاربران بتوانند با خیال راحت، تراکنش‌های خود را انجام دهند. بایننس برای خرید و فروش NFT، کارمزدی بین 1 تا 5 درصد از قیمت NFT در نظر گرفته است که در مقایسه با سایر بازارهای NFT، بسیار پایین‌تر است. این کارمزد برای خریداران و فروشندگان یکسان است و به صورت شفاف در هنگام تراکنش به نمایش درمی‌آید.


همچنین، بازار NFT بایننس برای پرداخت هزینه تراکنش از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز استفاده می‌کند. یعنی آنکه کاربران با داشتن این ارزهای دیجیتال هم می‌توانند تراکنش‌های خود را انجام دهند. این امر باعث می‌شود که هزینه تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر برای کاربران حذف شود و در نتیجه کارمزد‌های بیشتری پرداخت نشود. به همین دلیل نیز کارمزد بازار NFT بایننس برای کاربران پایین‌تر است و این باعث شده تا بازار NFT بایننس یکی از پرطرفدارترین بازارهای NFT در جهان باشد.


2_همکاری با افراد سرشناس


بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که اخیراً با همکاری با افراد مشهور در حوزه NFT، به بخش جدیدی از بازار NFT وارد شده است. به همین منظور، بایننس با هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران و ستاره‌های موسیقی همکاری کرده است تا از طریق آن‌ها، در دنیای NFT حضور پیدا کند.


بایننس با همکاری با افراد مشهور و معتبر در حوزه هنر، موسیقی و ورزش، برنامه‌های خود را توسعه داده و از طریق آن‌ها به بازارهای جدیدی در حوزه NFT وارد شده است. برخی از همکاران بایننس در حوزه NFT عبارتند از:


  • لوییس همیلتون :

(Lewis Hamilton) راننده معروف فرمول یک که با همکاری با بایننس، نسخه NFT از اتومبیل‌های مسابقه‌ای خود را به فروش می‌رساند.


  • مایک تایسون :

(Mike Tyson) مشت‌زن مشهور که با همکاری با بایننس، نسخه NFT از تصاویر مشهور خود را به فروش می‌رساند.


جان لجند.png

  • جان لجند:

(John Legend) خواننده معروف که با همکاری با بایننس، نسخه NFT از آهنگ‌های خود را به فروش می‌رساند. به همین منظور، با همکاری با افراد مشهور و معتبر در حوزه های مختلف، بایننس توانسته است نام خود را در بازار NFT ثابت کند و جای خود را در این بازار به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین بازارهای NFT در جهان، پیدا کند.


3_ NFTهای بازی (IGO)


بایننس با هدف تقویت بخش بازی‌ها و جلب توجه افراد به این بخش، برخی از بازی‌ها مانند Axie Infinity و The Sandbox را در بازار NFT خود ارائه می‌دهد. این بازی‌ها با استفاده از فناوری بلاکچین و ایجاد توکن‌های قابل تبدیل به NFT، امکان خرید، فروش و معامله با شخصیت‌های دیجیتالی را فراهم میکند و امکانات دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، یک بازی ترکیبی از سبک‌های استراتژیک و کلکسیونیستی است و در آن کاربران با جمع‌آوری، آموزش و مبارزه با شخصیت‌های دیجیتالی، توکن‌هایSLP را به دست می‌آورند که می‌توانند آن‌ها را به NFT تبدیل کنند و در بازارNFT بایننس نیز به فروش این توکن‌ها بپردازند و کسب درآمد کنند.


سندباکس (Sandbox) هم یک بازی استراتژیک دیگر در جهان دیجیتال است که در آن کاربران می‌توانند جهان خود را ایجاد کنند و توکن‌های SAND را که در طول بازی به دست می‌آورند، به NFT تبدیل کرده و آن‌ها را به فروش برسانند.


از این رو سایت بایننس به عنوان یکی از معروف‌ترین صرافی‌های بیت کوین، در بازار NFT خود نیز به صورت جدی و با قدرتی بیشتر از سایر رقبا در حال حاضر فعالیت می‌کند و توسعه دهندگان بازی‌ها و شخصیت‌های دیجیتالی مختلفی را به خود جذب می‌کند.


4_ استفاده‌ی راحت


استفاده از بازار NFT بایننس به دلیل طراحی ساده و کاربرپسند برای کاربران بسیار آسان است. افراد می‌توانند با حداقل دانش فنی و بدون نیاز به تجربه قبلی در بازار NFT، به راحتی NFT خریداری، فروش و مبادله کنند.


کاربران می‌توانند به راحتی با استفاده از ابزارهای گوناگون مانند بخش نمایش لیست NFT ها، فیلترهای پیشرفته و ارائه قیمت لحظه‌ای، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند و تصمیمات مناسبی برای خرید، فروش یا مبادله NFT بگیرند. بنابراین، بایننس بازار NFT را برای همه کاربرانی که قصد دارند در زمینه خرید و فروش NFT فعالیت کنند، دسترسی آسان و سریعی را فراهم می‌کند.


5_ پیشرفت در رابط کاربری


رابط کاربری بازار NFT بایننس همواره در حال بهبود است و اخیرا نیز پیشرفت‌های بسیاری کرده است. از طریق این رابط کاربران می‌توانند به سادگی به تمامی ابزارها و قابلیت‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. از جمله امکانات پیشرفته این بازار می‌توان به امکان مقایسه نرخ ارزهای مختلف، مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها و همچنین نمایش کامل اطلاعات NFT ها و امکانات فیلترینگ پیشرفته اشاره کرد.


بازار NFT بایننس در رابط کاربری پیشرفته خود برای راحتی کاربران از نمودارها و گزارش‌های اختصاصی برای تحلیل رفتار بازار استفاده می‌کند. این گزارش‌ها و نمودارها به کاربران اجازه می‌دهند تا با نگاه کردن به نمودارهای فعلی بازار، تصمیمات درستی برای خرید و فروش NFT های خود بگیرند. به این ترتیب، با پیشرفت رابط کاربری بازار NFT بایننس، کاربران می‌توانند به صورت سریع، آسان و موثر از امکانات آن بهره بگیرند.


از ویژگی‌های مثبت رابط کاربری بازار NFT بایننس می‌توان به طراحی ساده و قابل فهم آن اشاره کرد که به کاربران کمک می‌کند به راحتی با محیط آشنا شوند و از آن استفاده کنند. همچنین، از طریق پنل کاربری بایننس، کاربران می‌توانند به سادگی مدیریت کیف‌پول NFT خود را با استفاده از امکانات موجود انجام دهند.


با افزایش رقابت در بازار NFT، بایننس به دنبال بهبود رابط کاربری خود است تا برای کاربران خود تجربه‌ای بهتر از بازار NFT فراهم کند. با اضافه کردن انواع مختلف NFT و همکاری با هنرمندان و برندهای مشهور، بایننس توانسته است بازار NFT را گسترش دهد و به یکی از محبوب‌ترین بازارهای NFT در جهان تبدیل شود.


چه چیزی بازار NFT بایننس را منحصربفرد کرده است؟ (2).png

6- دسترسی راحت‌تر به دارایی‌ها


بازار NFT بایننس دسترسی راحت و ساده‌ای به دارایی‌های NFT فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در بایننس، به صورت آنلاین به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشند و با چند کلیک ساده، دارایی‌های NFT خود را خرید و فروش کنند.


علاوه بر این، بازار NFT بایننس ابزارهای متعددی برای مدیریت دارایی‌های NFT فراهم می‌کند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت‌هایی مانند نمایش تاریخچه تراکنش‌ها، مشاهده وضعیت دارایی‌ها، انتقال دارایی‌ها به حساب‌های دیگر و مشاهده اطلاعات کامل مربوط به هر دارایی NFT، دارایی‌های خود را به راحتی مدیریت کنند. به همین دلیل، کاربرانی که برای اولین بار با بازار NFT و تکنولوژی NFT آشنا می‌شوند، نیز به راحتی می‌توانند از این بازار استفاده کنند و دارایی‌های خود را خرید و فروش کنند.


7_ جعبه‌ی راز (Mystery Box)


Mystery Box یک ویژگی بسیار جالب و خاص در بازار NFT بایننس است. با استفاده از Mystery Box ، کاربران می‌توانند در قالب یک جعبه جادویی انواع مختلفی از NFT ها را تهیه کنند. این NFT ها می‌توانند از دسته بندی‌های مختلفی مانند اسکین‌های بازی، کارت‌های ورزشی، آثار هنری و غیره باشند.


هر بار که کاربر یک Mystery Box خریداری می‌کند، او یک جعبه جادویی تصادفی دریافت می‌کند که شامل یک NFT است. ارزش NFT هایی که در داخل Mystery Box ها قرار دارند ممکن است متفاوت باشد و به عواملی مانند ارزش جمع آوری شده، سابقه قیمت گذاری و... بستگی دارد.


در کل Mystery Box یک ویژگی شیفته کننده و هیجان انگیز برای کاربران بازار NFT بایننس است که به آن‌ها امکان تجربه یک روند جالب و نوین برای تهیه و جمع آوری NFT ها را می‌دهد.


معایب مارکت nft بایننس چیست؟.png

معایب مارکت nft بایننس چیست؟

بازار NFT بایننس نیز مانند هر بازار دیگری دارای معایب مخصوص به خود است. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین معایب آن اشاره می‌کنیم:


  • عدم دسترسی در آمریکا

بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز دنیا، با داشتن بازار NFT قوی، توجه بسیاری از کاربران خود را به خود جلب کرده است. با این حال، یکی از معایب این بازار در بایننس، عدم دسترسی به آن در آمریکا است. به دلیل محدودیت‌های قانونی و نظارتی، کاربران آمریکایی نمی‌توانند به صورت مستقیم به بازار NFT بایننس دسترسی داشته باشند.


البته می‌توان از طریق ابزارهایی مانند VPN، به صورت غیرمستقیم و با استفاده از آدرس IP کشور دیگری به بازار NFT بایننس دسترسی داشت، اما این کار ممکن است با مشکلاتی همراه باشد و به علاوه هنوز هم ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوید. در هر صورت، اگر از آمریکا قصد استفاده از این امکان را دارید، بهتر است پیش از استفاده از بازار NFT بایننس قوانین مربوط به رمزارز و NFT در کشور خود را به دقت بررسی کنید.


  • عدم شفافیت در اقدام برای جلوگیری از دزدی و کلاهبرداری

بایننس همواره تلاش می‌کند تا شفافیت و امنیت را به عنوان یکی از ارزش‌های اصلی خود در همه جوانب کسب و کار اعمال کند. با این حال، هیچ صرافی یا سازمانی کاملاً از ریسک کلاهبرداری و دیگر امور غیرقانونی در بازارهایی که فعالیت می‌کند در امان نیست.


با این وجود، بایننس تلاش می‌کند تا از انواع تقلبات و کلاهبرداری‌های مربوط به NFT جلوگیری کند. برای مثال، آن‌ها محدودیت‌هایی را برای خرید و فروش NFT اعمال کردند تا بهترین شرایط برای تأمین امنیت در معاملات NFT را فراهم آورند. همچنین، بایننس با همکاری تیم‌های امنیتی داخلی و خارجی سعی در ارائه خدماتی با بهترین سطح امنیت برای کاربران خود دارد. با این حال، همواره برای کاربران بایننس مهم است که اقدامات امنیتی را رعایت کرده و از پسورد قوی و دو مرحله‌ای استفاده کنند تا از احتمال کلاهبرداری و تقلب در بازار NFT بایننس جلوگیری کنند.


  • چالش‌های تنظیم مقررات بایننس

با توجه به روند رو به رشد بازار NFT، تنظیم مقررات مربوط به این بازار برای بایننس و دیگر صرافی‌های مشابه چالشی است که قابل توجه است. با توجه به ماهیت خاص این بازار و نبود قوانین کامل مربوط به NFT در بسیاری از کشورها، تنظیم مقررات مربوط به این بازار می‌تواند به چالشی برای صرافی‌ها تبدیل شود.


علاوه بر این، هر کشور قوانین و مقررات خود را برای بازار NFT دارد و با توجه به اینکه بایننس در بیشتر کشورها فعالیت می‌کند، تنظیم مقررات برای هر کشور می‌تواند چالشی جداگانه محسوب شود. همچنین، تعیین وضعیت قانونی NFT در بسیاری از کشورها هنوز به صورت کامل انجام نشده است و این می‌تواند برای صرافی‌ها در این کشورها، مسئله قابل توجهی باشد.


بنابراین، تنظیم مقررات و ایجاد یک چارچوب قانونی برای بازار NFT برای صرافی‌هایی مانند بایننس، چالشی پیچیده است که نیاز به همکاری با نهادها و سازمان‌های قانونی برای تعیین مقررات مربوطه دارد.

بازار NFT بایننس از چه کیف پول هایی پشتیبانی میکند؟.png


بازار NFT بایننس از چه کیف پول هایی پشتیبانی میکند؟

بایننس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز، از بیش از ۲۰۰ نوع ارز دیجیتال و توکن، و چندین کیف پول برای نگهداری این دارایی‌ها پشتیبانی می‌کند. برخی از کیف پول‌هایی که بایننس برای پشتیبانی از بازار NFT به آنها اشاره می‌کند عبارتند از:


  • WalletConnect:

یک پروتکل امن و متن باز است که امکان ارتباط بین کیف پول‌های تلفن همراه و صفحات وب را فراهم می‌کند. این پروتکل به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از کیف پول‌هایشان در دستگاه تلفن همراه خود، با سایت‌ها و دسترسی به ارزهای دیجیتال و NFT ها ارتباط برقرار کنندBinance .نیز از WalletConnect برای ارتباط کیف پول‌های تلفن همراه با بازار NFT خود استفاده می‌کند. با استفاده از این پروتکل، کاربران می‌توانند با کیف پول‌های خود، به راحتی با بازار NFT بایننس ارتباط برقرار کرده و اقدام به خرید و فروش NFT ها کنند. همچنینWalletConnect از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و با استفاده از این پروتکل، کاربران نیاز به نگرانی درباره امنیت و حفاظت اطلاعات شخصی خود ندارند.


  • MetaMask:

یک کیف پول دیجیتال است که در قالب یک افزونه مرورگر وب در دسترس کاربران قرار دارد و برای نگهداری از توکن‌های استاندارد ERC-20، ERC-721 و ERC-1155 طراحی شده است.


  • Binance Chain Wallet

یک کیف پول تحت وب و موبایل که برای نگهداری توکن‌های ارز دیجیتال Binance Chain طراحی شده است. کیف پول Binance Chain Wallet، کیفیت امنیتی بالا و قابلیت همگام‌سازی با تلفن همراه را دارد.


هزینه های تراکنش مارکت بایننس چگونه محاسبه می‌شود؟.png

هزینه های تراکنش مارکت بایننس چگونه محاسبه می‌شود؟

کارمزد خرید و فروش NFT در بایننس به شکلی تعیین می‌شود که با انجام یک تراکنش، کاربران یک مبلغ ثابت به اسم fee را به عنوان کارمزد به بایننس پرداخت ‌کنند. مقدار این کارمزد برای هر تراکنش یکسان است و به صورت مجزا برای خریدار و فروشنده تعیین می‌شود.


میزان دقیق کارمزد تراکنش‌های مارکت NFT بایننس بر اساس نوع دارایی، حجم تراکنش و شرایط بازار ممکن است متغیر باشد و به همین دلیل کاربران باید قبل از انجام هر تراکنش، هزینه‌های دقیق را مشاهده و بررسی کنند. در اینجا به بررسی این هزینه‌های تراکنش می‌پردازیم:


  • کارمزد واریز

در بازار NFT بایننس کارمزد واریز به معنای هزینه‌هایی است که برای واریز دارایی‌های NFT به کیف پول شخصی یا حساب NFT در بازار بایننس پرداخت می‌شود.

کارمزد واریز برای هر نوع NFT متفاوت است. به عنوان مثال، برای واریز Bitcoin (BTC) به حساب NFT در بازار بایننس، هزینه‌ای تعیین شده است که در واقع برای هزینه پرداخت شبکه بیت کوین (Bitcoin network fee) محاسبه می‌شود.


  • کارمزد تراکنش Transaction fee در بازار NFT بایننس، هزینه‌ای است که برای انجام یک تراکنش در شبکه بلاکچین الزامی است. این هزینه برای انجام هر تراکنش در شبکه باید پرداخت شود و برای تحویل دادن یا برداشتن دارایی‌های دیجیتال نیز لازم است. مقدار این هزینه توسط شبکه بلاکچین تعیین می‌شود و به عنوان پاداش برای شبکه و ماینرها که تراکنش‌ها را تأیید و اجرا می‌کنند، پرداخت می‌شود.

  • کارمزد برداشت

Withdrawal fees در بازار nft بایننس شامل هزینه‌هایی هستند که برای برداشت دارایی خود از حساب بازار NFT بایننس پرداخت می‌کنید. این هزینه ها برای هر نوع دارایی متفاوت است و در صفحه ودیعه و برداشت بازار NFT بایننس قابل مشاهده است. مثلاً برای برداشت بیت کوین (BTC) از بازار NFT بایننس، هزینه ثابتی در حدود 0.0005 BTC و هزینه متغیری حدود 1.2 درصد از مبلغ برداشت را باید پرداخت کنید. هزینه برداشت هر دارایی را می‌توانید در صفحه ودیعه و برداشت بازار nft بایننس بررسی کنید.


  • کارمزد فهرست‌کردن

Listing Fee در بازار بایننس به هزینه‌ای گفته می‌شود که برای لیست کردن یک سکه یا توکن جدید در این بازار باید پرداخت شود. این هزینه در واقع برای جلوگیری از لیست شدن توکن‌هایی که کیفیت کافی ندارند، دریافت می‌شود. برای پرداخت این کارمزد تیم‌های پشتیبانی بازار بایننس معیارهایی مانند تعداد فعالیت‌های توسعه‌ای و تحقیقات مربوط به پروژه، سازگاری با استانداردهای بلاکچین و امنیت را بررسی می‌کنند.


  • پرداخت دستمزد مالک

Royalty Payments یا پرداخت دستمزد به مالک اصلی یک NFT در هر بار خرید و فروش اتفاق می‌افتد. این بدان معناست که هرگاه یک NFT در بازارثانویه‌ای مثل بازار NFT بایننس به فروش برسد، صاحب اصلی NFT دستمزدی برای طراحی و ساخت آن خواهد گرفت.


  • کارمزد تولید

در بازار NFT بایننس، هزینه‌ای برای تولید (Minting) NFT وجود ندارد. به این معنی که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای NFT خود را تولید کنید. هرچند برای لیست کردن (Listing) NFT در بازار کارمزد فهرست وجود دارد. این هزینه، به صورت یک درصد از قیمت نهایی فروش NFT در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، در صورتی که یک NFT با قیمت 100 دلار فروخته شود، هزینه‌ی لیستینگ آن 1 دلار خواهد بود. هزینه‌ی لیستینگ برای هر NFT در بازار NFT بایننس تا حداکثر 100 دلار تعیین شده است.


همانطور که در طول مقاله متوجه شدیم، صرافی بایننس علاوه بر خرید و فروش NFT، بستری امن برای این مبادلات است. با روند استفاده از بازار NFT در بایننس آشنا شدیم و متوجه شدیم که برای نگهداری از دارایی خود از چه کیف پولی استفاده کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.