بازار ارز دیجیتال یکی از بهترین مکان‌ها برای کسب درآمد فراوان بدون نیاز به سرمایه اولیه است. شما با کسب دانش درباره ارزهای دیجیتال و جهان بلاک‌چین‌ها می‌توانید از راه‌های مختلفی برای کسب درآمد استفاده کنید. در ادامه این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین و بهترین راه‌های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال می‌پردازیم.


معامله کردن (Trading)

ترید در بازار ارز دیجیتال اشاره به شرایطی دارد که در آن معامله‌گر یا سرمایه‌گذار به جای نگه‌داشتن طولانی مدت یک دارایی ( که در اینجا ارز دیجیتال مدنظر است.) آن را برای حاشیه سود کم در مدت زمان کوتاهی خرید و فروش می‌کند. در این حالت معامله‌گر از نوسانات قیمت کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال استفاده کرده و در آن بازه دارایی خود را می‌فروشد یا دارایی جدیدی خریداری می‌کند تا از این طریق سودی به دست آورد. این یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است.


در حالت کلی ترید کردن ریسک زیادی ندارد اما در بازار ارزهای دیجیتال ترید کردن می‌تواند منجر به ضرر مالی شود. پس اگر به دنبال کسب درآمد از طریق ترید یا معامله‌کردن ارزهای دیجیتال هستید باید حتما تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید و به بازار ارزهای دیجیتال مسلط شوید.


هولد کردن (HODL)

هولد کردن (HODL) یک استراتژی مفید و مهم برای اکثر افرادی است که سرمایه اولیه خوبی دارند و به دنبال ریسک کردن نیستند، است. HODLing یک استراتژی برای تازه‌واردان به جهان ارزهای دیجیتال است. این استراتژی به‌طورکلی با سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مرتبط است، استراتژی سرمایه‌گذاری خرید و نگه‌داری به سرمایه‌گذاری در رمز ارزها محدود نمی‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران سهام دیگر، سهام خود را برای دوره‌های طولانی HODL می‌کنند، اگرچه قیمت سهام تقریباً همیشه کمتر از قیمت دارایی‌های دیجیتال نوسان دارد. سرمایه‌گذاران با خرید و نگهداری سهام می‌توانند از افزایش قیمت درازمدت آن بهره‌مند شوند، درحالی‌که نوسان قیمتی بسیار کمتری را نسبت به ارزهای دیجیتال تجربه می‌کنند.


هولد کردن

استراتژی خرید و نگهداری یا همان هودل برای سرمایه‌گذاری که زمان زیادی دارد، صرف‌نظر از نوع دارایی، منطقی است. در این روش زمان نوسانات را با خود خواهد برد و در نتیجه سود این سرمایه‌گذاری در گذر زمان به شما خواهد رسید.


استخراج ارز دیجیتال (Mining)

استخراج ارز دیجیتال یک فرآیند است که برای انجام آن باید با استفاده از کامپیوتر معادلات پیچیده ریاضی را حل کرد. وقتی این معادلات حل می‌شوند تراکنش‌ها هم تأیید می‌شوند. بلاک چین هم برای حل کردن معادلات به ماینرها با ارز دیجیتال پاداش می‌دهد. شاید نام مزرعه ارز دیجیتال را شنیده باشید؛ مزرعه‌های ارز دیجیتال، محیط‌های سربسته و بزرگی هستند که دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، با حل معادلات، ارز دیجیتال استخراج می‌کنند و در نهایت از طریق دریافت پاداش، ارز دیجیتال می‌گیرند.

استخراج ارز دیجیتال

برای استخراج ارزهای دیجیتال باید از تجهیزات کامپیوتری قدرتمندی مانند واحد پردازش گرافیکی (GPU) و یا دستگاه‌های ASIC استفاده کرد. دستگاه‌هایی که برای استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند برق زیادی مصرف می‌کنند. در کل استخراج ارز دیجیتال در مقیاس بالا برای شما گران تمام خواهد شد، زیرا دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال گران قیمت هستند و البته هزینه انرژی (برق) نیز خیلی زیاد خواهد بود. اگر سرمایه خیلی زیادی دارید، می‌توانید با ایجاد مزرعه ارز دیجیتال یا استخراج ارز دیجیتال سود بسیار زیادی کسب کنید.


استیک‌کردن (Staking) و وام‌دهی (DeFi lending)

استیکینگ بخشی از فرآیندی است که یک سری ارز دیجیتال خاص برای تأیید تراکنش‌ها از آن استفاده می‌کنند. درواقع استیک کردن به معنی کسب سود از ارزهای دیجیتال است. وقتی‌ ارز دیجیتالی خریداری می‌کنید و آن‌ها را در حساب خود در یک صرافی قرار می‌دهید، علاوه بر دریافت سود، سرمایه شما نیز رشد می‌کند. به این فرآیند استیکینگ ارز دیجیتال می‌گویند. به‌طور مثال استکینگ اتریوم، یکی از مشهورترین و پرسودترین انواع استیک کردن در کریپتو است. به ویژه اکنون که با توجه به هزینه‌های بالای مصرف انرژی و بالا رفتن سختی استخراج، ماینینگ دیگر به اندازه سابق جذاب نیست.

استیک کردن

برای کسب درآمد از استیکینگ (Staking)، مقداری یک ارز دیجیتال را خریداری کرده و در کیف پول دیجیتال نگهداری کنید. با نگهداری ارزهای دیجیتال، شما می‌توانید در قالب یک سرمایه گذاری یا به عبارتی دیگر سپرده‌گذاری رمز ارزی، دارایی‌های دیجیتال مورد نظر خود را بلاک کرده و متناسب با آن در شبکه پاداش به دست بیاورید که همان درآمد شما از استیکینگ خواهد بود.


سفارش‌گذاری (Market Making)

سفارش‌گذاری یکی از راه‌های بسیار متداول کسب سود از ارزهای دیجیتال است. در این روش فرد حقیقی یا حقوقی (تریدر یا شرکت و موسسه) از طریق ایجاد نقدینگی در بازار و با تکیه بر تغییر قیمت ارزهای دیجیتال در زمان خرید و فروش کسب سود می‌کنند.

مارکت میکینگ

برای درک بهتر این مسئله به بررسی وضعیت بازار خواهیم پرداخت. تفاوت قیمت پیشنهاد و تقاضا، تفاوت بین قیمت خریدار پیشنهادی و قیمت فروشنده پیشنهادی را نشان می‌دهد. هر چه تعداد معامله‌گران و بازارسازان در یک بازار بیشتر باشد، رقابت قوی‌تر می‌شود. تفاوت قیمت خرید و فروش کم مطلوب است زیرا اگر تفاوت قیمت‌ها خیلی زیاد باشند، شانس تراکنش‌های موفق به شدت کاهش می‌یابد. مثلاً اگر تقاضا در بازار خیلی بیشتر از عرضه باشد، این اتفاق می‌افتد. بر این اساس شما به عنوان یک خریدار یا فروشنده حاضر هستید تا اگر کسی قصد خرید و فروش ارزی را داشت؛ شما از او خرید کنید یا به او بفروشید.


ریفرال (Referral)

در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی ارجاع دادن یا همان زیر مجموعه گرفتن است. شما با داشتن زیر مجموعه‌هایی در بازارهای ارز دیجیتال می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید بدون آنکه حتی معامله‌ای انجام دهید. برای این کار کافی است تا معامله‌گران ارزهای دیجیتال را در بین دوستان، آشنایان و اطرافیان خود پیدا کنید و از آنان بخواهید تا با کد معرف شما در اکسبیتو ثبت‌ نام کنند. شما با دعوت از دوستان خود و ارائه کد ریفرال خود در زمان ثبت نام می‌توانید ۲۵٪ از کارمزد آنان را در هر معامله، مستقیما در حساب کاربریتان دریافت کنید.


ریفرال

برای کسب درآمد از طریق ریفرال کافی است، شما آدمی با قدرت بیان و ارتباط بالا باشید؛ در این حالت شما می‌توانید به سرعت نتورکی از تریدرها و سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال را به خود جذب کنید و با پیشنهاد کردن اکسبیتو به آن‌ها در سود کارمزد آن‌ها شریک باشید. این یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه‌ها برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال است.


گیمینگ (Gaming)

جذاب‌ترین و دلنشین‌ترین راه کسب درآمد بازارهای ارز دیجیتال، بازی کردن است. بازی کنید و ارز دیجیتال جایزه بگیرید. بلاک‌چین‌هایی مثل دیسنترالند، اکسی اینفینیتی و البته سندباکس به شما این اجازه را می‌دهند که در این فضاها بازی کنید و سپس کوین سند، اکسی یا مانا را جایزه بگیرید.

5 بازی شگفت‌انگیز متاورس را با اکسبیتو بشناسید!

کلام آخر
راه کسب درآمد مورد علاقه شما چیست؟ در کامنت‌ها برای ما بنویسید.