دوج کوین مدت‌هاست در بین ۱۰ توکن برتر بازار در سطح بین‌الملل قرار دارد و به عنوان یکی از پرمعامله‌ترین دارایی‌های دیجیتال شناخته می‌شود. اولین میم‌کوین بازار همچنان در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی دارد. به همین دلیل اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال از این توکن پشتیبانی می‌کنند و امکان ذخیره آن را فراهم کرده‌اند. تنوع والت‌های ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند کیف پولی را انتخاب کنید که ویژگی‌های مورد نظرتان را داشته باشد. البته گاهی اوقات تعداد گزینه‌ها آنقدر زیاد می‌شود که انتخاب یکی از بین آن‌ها سخت است. در این مقاله راهنمای انتخاب بهترین کیف پول دوج کوین را ارائه می‌دهیم و ۶ ولت برتر برای نگهداری و خرید و فروش این ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد.


دوج کوین یک آلت کوین محبوب

دوج کوین یک آلت کوین محبوب

دوج کوین یک آلت کوین در بازار ارزهای دیجیتال است که با نماد DOGE معامله می‌شود. در سال 2017 این ارز افزایش قیمت گسترده‌ای داشت که به نظر می‌رسد به دلیل حمایت‌های مدیرعامل تسلا از دوج کوین بوده است. این آلت کوین بیشتر ارزش خود را پس از سال 2018 از دست داد، اما همچنان طرفداران زیادی دارد که آن را در صرافی‌های مختلف معامله می‌کنند. معامله‌گران می‌توانند به‌طور ایمن دوج کوین‌های خود را در کیف پول Dogecoin ذخیره و کنترل کنند. این کیف پول‌های دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند که ارزهای دیجیتال خود را به‌راحتی مدیریت کنید.


مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین کیف پول دوج کوین

مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین کیف پول دوج کوین

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین کیف پول‌های Dogecoin و مزایا، و معایب آن‌ها آشنا کنیم. به همین خاطر لیستی از بهترین کیف پول‌های دوج کوین آماده کردیم که شامل کیف پول‌های متن‌باز (رایگان) و تجاری (پرداخت) می‌شود. با این همه، پیش از معرفی کیف‌پول‌های دوج کوین لازم می‌دانیم مختصری درباره‌ی مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین کیف پول با شما صحبت کنیم.


قبل از انتخاب کیف پول دیجیتال، باید مطمئن شوید که آن کیف پول از دوج کوین پشتیبانی می‌کند.


  • استفاده آسان

اگر یک تازه‌کار در بازار ارزهای دیجیتال هستید، بهتر است به دنبال کیف پولی باشید که امکانات ویژه‌ای را برای افراد مبتدی در این حوزه دارد. یک رابط کاربری ساده می‌تواند مدیریت ارزهای دیجیتال را بسیار آسان‌تر کند.


  • امنیت

کیف پول چه ویژگی‌های امنیتی ارائه می‌دهد؟ به‌عنوان‌مثال، یک کیف پول گرم است یا سرد؟ آیا احراز هویت دومرحله‌ای دارد؟ آیا تاکنون از نظر امنیتی در رسانه‌ها گزارشی از کیف پول مورد نظر ارائه شده است؟


  • پشتیبان گیری و بازیابی

آیا تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول و سپس بازیابی آن در صورت نیاز آسان است تا اطمینان حاصل شود که اگر مشکلی پیش آمد هیچ ارزی را از دست ندهید؟


  • به‌روزرسانی

به‌طور مداوم درباره تیم توسعه کیف پول تحقیق کنید تا ببینید آیا آن‌ها دائماً برای ارتقا و بهبود ویژگی‌ها و عملکرد کیف پول در حال فعالیت هستند یا خیر.


  • پشتیبانی مشتری

اگر با کیف پول خود یا تراکنشی مشکل داشته باشید باید با پشتیبانی تماس بگیرید. قبل از انتخاب کیف پول درباره تیم پشتیبانی کیف پول موردنظر تحقیق کنید. به طور مثال کیف پول ارز دیجیتال اکسبیتو شامل پشتیبانی 24 ساعته در ایام هفته است و شما می توانید با خیال راحت درباره امنیت کیف پول به اکسبیتو اعتماد کنید. لازم به ذکر است استفاده از کیف پول اکسبیتو کاملا رایگان است و برای استفاده از آن کافیست در سایت اکسبیتو احراز هویت کنید.


برای بررسی و تحقیق در مورد کیف پول‌ها فقط به اطلاعات آن‌ها در وب‌سایتشان اعتماد نکنید. نام کیف پول موردنظر را جستجو کنید و نظرات کاربران را در مورد کیف پول موردنظر خود بخوانید. در ادامه تعدادی از بهترین کیف پول‌های دوج کوین را به شما معرفی می‌کنیم.


بهترین کیف پول‌های دوج کوین (Dogecoin) کدامند؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید و دوج کوین یا هر توکن و کوین دیگری را خرید و فروش می‌کنید، کیف پول یکی از مهم‌ترین ابزارهای کار شماست که احتمالا به صورت روزانه از آن استفاده خواهید کرد. هرکدام از کیف پول‌های ارز دیجیتال ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصر به خود را دارند. توسعه‌دهندگان این نرم‌افزارها تلاش می‌کنند با ارائه خدمات گسترده‌تر، مشتریان را به استفاده از والت خودشان ترغیب کنند. اما در نهایت اینکه از کدام کیف پول دوج کوین برای نگهداری دارایی‌هایتان استفاده می‌کنید، به نظر شما بستگی دارد. والت‌ها به صورت مستقیم برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال به کار می‌روند و امنیت و حریم خصوصی آن‌ها بسیار مهم است. یک کیف پول خوب باید با پلتفرم‌های مختلف مثل دیفای یا صرافی‌های ارز دیجیتال سازگاری داشته باشند و کار با آن‌ها، حتی برای افراد تازه کار هم ساده باشد. همچنین باید نسخه‌های مختلفی برای سیستم‌عامل‌های گوناگون داشته باشد تا کاربران بتوانند با دستگاه‌های مختلف به حساب کاربریشان متصل شوند. بهترین کیف پول دوج کوین، والتی است که در کنار داشتن تمام این ویژگی‌ها، انتظارات شما را نیز برآورده می‌کند.


ما در اکسبیتو ویژگی‌های کیف پول‌های مختلفی که از Dogecoin پشتیبانی می‌کنند را بررسی کردیم و از میان آن‌ها 6 کیف پول برتر را به شما معرفی می‌کنیم:


  • ساده‌ترین کیف پول برای کاربران: ZenGo
  • بهترین کیف پول برای دریافت پاداش: Atomic Wallet
  • امن‌ترین کیف پول: Guarda Wallet
  • بهترین کیف پول برای افراد مبتدی: Exodus Wallet
  • بهترین کیف پول برای موبایل: Trust Wallet
  • بهترین کیف پول صرافی: اکسبیتو

بهترین کیف پول‌های دوج کوین (Dogecoin) کدامند؟

1_ کیف پول زنگو (ZenGo)

والت زنگو یک اپلیکیشن موبایل است که امکان استفاده از خدمات دیفای و وب ۳.۰ را برای کاربران فراهم می‌کند. در این کیف پول، کاربران به جای استفاده از کلیدهای خصوصی از امضاهای مخصوص استفاده می‌کنند؛ این امضاها هم در دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند و هم در سرورهای زنگو. توسعه‌دهندگان بر این باورند که این متد زنگو را غیرقابل نفوذ می‌کند. مزیت دیگر امضاهای منحصر به فرد زنگو این است که دیگر دارایی‌های ذخیره شده در والت، بخاطر گم کردن یا فراموشی رمز عبور والت از بین نمی‌روند و مالک کیف پول با اسکن چهره می‌تواند حساب کاربری‌اش را به همراه تمام موجودی آن بازیابی کند.


در قسمت قبل گفتیم که ZenGo، بهترین کیف پول برای افراد تازه‌وارد محسوب می‌شود. شما می‌توانید به راحتی در این کیف پول حساب کاربری بسازید و دوج کوین‌هایتان را در آن ذخیره کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول زنگو عبارت است از:


  • این کیف پول ترکیبی از حضانتی و غیرحضانتی است.

  • دانلود، نصب و ایجاد حساب کاربری در آن رایگان است.

  • رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

  • این کیف پول از دوج کوین، ۱۲۰ ارز دیجیتال و حتی توکن‌های NFT پشتیبانی می‌کند.

  • امکان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال بدون نیاز به صرافی وجود دارد.

-کاربران برای معامله ارزهای دیجیتال در نرم‌افزار، امکان انتخاب کارمزد در سه نوع اقتصادی، معمولی و سریع را دارند. تجربه نشان می‌دهد که کارمزدهای کیف پول زنگو یکی از مزیت‌های رقابتی این پلتفرم محسوب می‌شود؛ البته در روزهای ازدحام، ممکن است مبلغ کارمزدها بیشتر از رقبا باشد.


2_کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک بهترین والت دوج کوین و بسیاری دیگر از دارایی‌های دیجیتال است و بیش از ۳ میلیون کاربر دارد. اتمیک یک کیف پول غیرحضانتی است و برای کاربران حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های این والت دوج کوین عبارت است از:


  • این کیف پول علاوه بر دوج کوین، از هزاران دارایی‌ دیجیتال بر بستر بلاک چین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر علاوه بر DOGE، ارزهای دیجیتال دیگری را هم معامله می‌کنید، احتمالا می‌توانید آن‌ها را در اتمیک نگه دارید.

  • این کیف پول یک ابزار استیکینگ برای بلاک چین‌های PoS دارد و امکان دریافت پاداش از طریق سهام‌گذاری را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • در این کیف پول امکان معامله دارایی‌های دیجیتال و حتی خرید ارز دیجیتال با بعضی از واحدهای مالی فیات مانند دلار وجود دارد.

  • شما می‌توانید در دستگاه‌های مختلف برای کیف پول خود رمز ورود تعیین کنید، اما این والت از قابلیت‌هایی مثل کیف پول چند امضایی یا احراز هویت چند مرحله‌ای پشتیبانی نمی‌کند.

  • شما می‌توانید قراردادهای هوشمند یا حتی توکن‌های دلخواهی که در لیست دارایی‌های پشتیبانی شده در اتمیک نیستند را به صورت دستی به کیف پول اضافه کنید.

بهترین کیف پول‌های دوج کوین (Dogecoin) کدامند؟

3_ کیف پول گواردا (Guarda Wallet)

گواردا یکی از بهترین کیف پول‌های دوج کوین است که بخاطر امنیت بالا شهرت دارد. البته این والت ویژگی‌های دیگری مثل رابط کاربری ساده و امکان مبادله و خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را هم ارائه می‌دهد. Guarda Wallet در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است.


مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول گواردا عبارت است از:


  • این کیف پول در سه نسخه نرم‌افزار موبایل،‌ افزونه کروم و نسخه تحت وب توسعه پیدا کرده است.

  • در گواردا امکان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال وجود دارد، اما حدود ۴.۵ تا ۵.۵ درصد کارمزد دریافت می‌شود.

  • گواردا با کیف پول‌های سخت‌افزاری هم سازگاری دارد.

  • Guarda یک کیف پول غیرحضانتی است. بنابراین حتی در صورت ورشستگی شرکت Guardarian OÜ (مجموعه پشتیبان گواردا) دارایی‌های کاربران بدون تغییر باقی می‌ماند و خودشان می‌توانند آن‌ها را مدیریت کنند.

  • این کیف پول، علاوه بر دوج کوین از دارایی‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند و برای افرادی که در زمینه ترید چند ارز دیجیتال مختلف فعالیت دارند، انتخاب مناسبی است. زیرا فضایی برای نگهداری تمام دارایی‌ها فراهم می‌کند.

  • کار با این کیف پول برای افراد تازه‌وارد آسان است و موازی با آن، کاربران حرفه‌ای هم می‌توانند از قابلیت‌های پیشرفته گواردا استفاده کنند.

  • حریم خصوصی در این والت رعایت می‌شود. کاربران برای ایجاد حساب کاربری نه احراز هویت می‌شوند و نه لازم است اطلاعات شخصی خودشان را وارد کنند یا مدارک شناسایی بارگذاری کنند.

4_کیف پول اکسودوس (Exodus Wallet)

اکسودوس با رابط کاربری ساده‌ای که دارد شناخته می‌شود و برای افراد تازه‌وارد بهترین کیف پول دوج کوین است. ایجاد حساب کاربری در این کیف پول، فرایند ساده‌ای دارد و رایگان است. اکسودوس، علاوه بر دوج کوین، از بیش از ۲۶۰ دارایی‌ دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می‌کند. اگرچه تنوع توکن‌های موجود در لیست این والت به اندازه والت‌های قبلی زیاد نیست، اما همین مقدار توکن هم برای کاربران تازه‌وارد کفایت می‌کند.



ویژگی‌ مهم Exodus Wallet عبارت است از:


  • این کیف پول قابلیت سفارشی‌سازی کارمزدهای انتقال ارز دیجیتال را ندارد، اما به جای آن، تنها برای ارسال کریپتو کارمزد می‌گیرد. دریافت‌کنندگان دوج کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتال هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند.

  • کاربران هنگام ساخت حساب کاربری در این کیف پول، عبارت ۱۲ کلمه‌ای Seed را دریافت می‌کنند و در آینده با استفاده از این عبارت، امکان بازیابی حسابشان را خواهند داشت.

  • اکسودوس یک والت غیرحضانتی است و مسئولیت مدیریت دارایی‌ها بر عهده خود کاربر است. غیر حضانتی بودن کیف پول، اهمیت نگهداری از عبارت ۱۲ کلمه‌ای و یادداشت کردن آن در جای امن را دوچندان می‌کند.

  • کاربران برای تأمین امنیت بیشتر دارایی‌هایشان می‌توانند از قابلیت‌های Face ID و Touch ID استفاده کنند.

بهترین کیف پول‌های دوج کوین (Dogecoin) کدامند؟

5_کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

آخرین مورد از بهترین کیف پول‌های دوج کوین، تراست ولت است که از والت‌های محبوب بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال مختلف به شمار می‌رود؛ استفاده ۶۰ میلیون کاربر از این پلتفرم، نشانه محبوبیت، اعتبار و کارایی این کیف پول است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ توسعه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز توسط بایننس خریداری شد. تراست ولت، علاوه بر دوج کوین، از توکن‌های توسعه‌یافته بر ۷۰ بلاک چین دیگر هم پشتیبانی می‌کند و از والت‌های مناسب برای ذخیره سبدهای معاملاتی متنوع است. این کیف پول در حال حاضر تنها برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و ios در دسترس است و بهترین کیف پول موبایلی محسوب می‌شود. البته کاربران برای استفاده از این کیف پول در دسکتاپ، می‌توانند افزونه کروم آن را روی مرورگرشان نصب کنند.


Trust Wallet خدمات متنوعی به کاربران خود ارائه می‌دهد و تقریبا تمام انتظارات معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال را برآورده می‌کند. تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول محبوب عبارت است از:


  • کاربران می‌توانند کیف پول خود را به Dappهایی مثل صرافی‌های غیرمتمرکز متصل کنند. با این قابلیت، امکان کسب درآمد غیرفعال از توکن‌های ذخیره شده در تراست ولت وجود دارد.

  • این کیف پول، ابزار استیکینگ دارد که از بلاک چین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و به کاربرانی که دارایی‌هایشان را استیک می‌کنند، پاداش می‌دهد.

  • با وجود قابلیت‌های متنوع و حرفه‌ای این پلتفرم، کاربرهای مبتدی هم می‌توانند از ویژگی‌های ابتدایی آن مثل ذخیره دارایی‌های دیجیتال استفاده کنند. محیط کاربرپسند تراست ولت مانع از سردرگمی افراد تازه‌وارد می‌شود.

  • این والت برای تأمین امنیت از روش کلیدهای خصوصی (عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای) استفاده می‌کند.

  • در تراست والت علاوه بر قابلیت انتقال دارایی‌ها با آدرس‌های دیگر، امکان معامله درون‌برنامه‌ای توکن‌های مختلف هم وجود دارد.

  • این کیف پول به صورت مستقیم با پلتفرم‌های کوین‌ مارکت کپ (Coin market cap) و بایننس در ارتباط است؛ به همین دلیل شما می‌توانید در هر لحظه قیمت واقعی دارایی‌های دیجیتال را ببینید (البته به شرطی که دارایی مورد نظرتان در کوین مارکت کپ لیست شده باشد)

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

6_ کیف پول اکسبیتو (Exbito)

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو علاوه بر ماهیت مارکت پلیسی خود، یک کیف‌پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود طراحی و ارائه کرده است که کاربرانش این اجازه را می‌دهد تا در صورت نداشتن کیف‌پول ارز دیجیتال، رمز ارزهای خود را در آن نگهداری کنند. این کیف پول بیش از 15 شبکه مختلف را پشتیبانی می‌کند و امنیت 2 مرحله‌ای دارد.


نکاتی برای ذخیره ایمن Dogecoin

نکاتی برای ذخیره ایمن Dogecoin

نکات ذکر شده را در نظر داشته باشید تا از ذخیره‌سازی ایمن DOGE و سایر ارزها و توکن‌های رمزنگاری مطمئن شوید. در مورد کیف پول‌های مورد نظر خود تحقیق کنید. مثلاً اینکه آیا کیف پول ایمنی است یا تابه‌حال هک شده است؟ در نظر گرفتن این سؤالات به شما کمک می‌کند تا یک کیف پول امن و مطمئن پیدا کنید. سعی کنید یک کیف پول آفلاین انتخاب کنید، زیرا این کیف پول‌ها امن‌ترین روش برای ذخیره‌سازی دوج کوین به‌حساب می‌آیند.


یک پسورد قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید. نسبت به تنظیم پسورد برای کیف پول خود یا هر حساب ارز دیجیتال دیگر بی‌تفاوت نباشید. از چندین حروف، اعداد و سایر کاراکترها استفاده کنید تا عملاً پیدا کردن آن غیرممکن شود. از حریم خصوصی خود محافظت کنید. تنها راه دسترسی به DOGE با کلید خصوصی است، بنابراین مطمئن شوید که همه کلیدهای خصوصی کریپتو را در مکانی امن ذخیره کرده‌اید و هرگز آن‌ها را با دیگران به اشتراک نگذارید.


از دستگاه‌های خود محافظت کنید. جدیدترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ضد بدافزار را روی همه دستگاه‌هایی که برای دسترسی به کیف پول رمزنگاری خود استفاده خواهید کرد، نصب کنید. یک نسخه پشتیبان از کیف پول خود تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید وجوه خود را بازیابی کنید. از تمام روش‌های امنیتی موجود استفاده کنید. با تمام ویژگی‌های امنیتی که کیف پول شما ارائه می‌کند، مانند احراز هویت دومرحله‌ای و امکان ایجاد یک پسورد امن آشنا شوید و از تمام آن‌ها استفاده کنید.


سخن پایانی


در این مقاله بهترین کیف پول‌های دوج کوین را معرفی کردیم و ویژگی‌ها، مزایا و معایب هرکدام را نیز مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید انتظاراتی که دارید را با ویژگی‌های کیف پول مطابقت دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب بهترین والت دوج کوین باید به آن توجه داشته باشید، تحریم و محدودیت‌هایی است که علیه ایران وجود دارد. همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، بسیاری از والت‌های مناسب برای دوج کوین، IP ایران را تحریم کرده‌اند و به کاربران داخلی خدمات ارائه نمی‌دهند.


برای حل مشکل تحریم می‌توان از متد تغییر IP استفاده کرد. اما این کار به نوعی تقلب محسوب می‌شود و اگر فاش شود، احتمالا حساب کاربری متقلب با تمام موجودی‌اش برای همیشه مسدود خواهد شد. این یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. ما در اکسبیتو، والت ایرانی حرفه‌ای برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال توسعه داده‌ایم که از دوج کوین و بسیاری از توکن‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. کیف پول اکسبیتو محدودیت‌های والت‌های خارجی را ندارد. همچنین به صورت مستقیم به پلتفرم معاملاتی اکسبیتو متصل می‌شود و امکان معامله دوج کوین با ریال و تتر را برای شما فراهم می‌کند. برای استفاده از این کیف پول، تنها کافی است در اکسبیتو حساب کاربری داشته باشید.