ارز دیجیتال cake نام یکی از رمز ارزهایی است که با پلتفرم غیر متمرکز پنکیک سواپ ارائه می‌شود. این ارز دیجیتال در ساختارش از استاندارد BEP-20 استفاده می‌کند و باعث راه‌اندازی آن در زنجیره هوشمند بایننس می‌شود. عملکرد اصلی ارز دیجیتال کیک Cake ایجاد زیر ساخت و انگیزه برای تامین نقدینگی پلتفرم پنکیک سواپ PancakeSwap است. با توجه به اینکه ارز دیجیتال کیک در سال 2021 عملکرد خوبی داشته و در ماه فوریه افزایش قیمت زیادی داشته است بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.


تاریخچه ارز دیجیتال کیک

راه اندازی پلتفرم ارز دیجیتال کیک به سال 2020 برمی‌گردد. مطالب موجود در سایت CoinMarketCap نشان می‌دهد ، پلتفرم این ارز دیجیتال کیک توسط توسعه دهندگان ناشناسی با علاقه‌ به پنکیک راه اندازی شده است. به عبارت دیگر هیچ اطلاعاتی در مورد هویت توسعه دهندگان این ارز دیجیتال در دسترس نیست. اما بد نیست قبل از آشنایی با ارز دیجیتال cake کمی هم در مورد صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ اطلاعات داشته باشیم.


صرافی Pancake Swap پنکیک سوآپ در سپتامپر سال 2020 با عنوان پلتفرم غیرمتمرکز راه اندازی شد و کار مبادله‌ی توکن‌هایی با استاندارد BEP-20 را شروع کرد. تفاوت اصلی این صرافی که غیر متمرکز است با صرافی‌های متمرکز در نحوه‌ی کنترل دارایی‌های سرمایه گذاران است.


تفاوت کنترل دارایی‌ها به این صورت است که در صرافی متمرکز پیش از شروع معاملات کاربران باید ارز دیجیتال را به کیف پول تحت مدیریت صرافی واریز کنند و سپس در دفتر سفارش‌های آنلاین خرید و فروش خود را ثبت کنند. در نهایت موتور تطبیق دهنده سفارشات صرافی با وصل کردن خریداران و فروشندگان موجب برقرار شدن مبادلات می‌شود.


درحالی‌که در صرافی‌های غیر متمرکز شرایط خرید و فروش متفاوت است و لازم نیست کاربران سرمایه خود را به کیف پول انتقال دهند. بلکه کیف پول را مستقیم به قرارداد هوشمند وصل می‌کنند و تعاملات را انجام می‌دهند. ویژگی دیگر این صرافی‌ها این است که قراردادها به صورت درون زنجیره‌ای انجام می‌شود که باعث به حداقل رساندن دستکاری در بازار صرافی می‌شود. اولین صرافی‌های غیر متمرکز بر روی شبکه اتریوم ایجاد شدند و سوشی سواپ (Sushiswap) و یونی سواپ (Uniswap) نام دارند، اما اخیراً این صرافی‌ها به دلیل حجم بالای معماملات در اتریوم و مقایس پذیری پایین آن کارمزد معاملات بالایی از کاربران دریافت می‌کنند. به همین دلیل پنکیک سوآپ روی کار آمد و با کم کردن کارمزدها توانست نظر کاربران را جلب کند و حجم معاملات بالایی داشته باشد.

history of pancakeswap

کیف پول‌های قابل استفاده برای ارز دیجیتال کیک

همانطور که گفتیم، شروع استفاده از پنکیک سواپ مشروط به تنظیم کیف پول است. ارز دیجیتال کیک در تمام کیف پول‌هایی که با پلتفرم PancakeSwap به زنجیره هوشمند بایننس متصل شوند قابل نگه داری است. در ادامه کیف‌ پول‌های معتبر برای ارز دیجیتال کیک را بررسی می‌کنیم.


1- کیف پول متامسک:


یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های اتریوم که برای ارز دیجیتال کیک می‌توانید مورد استفاده قرار دهید کیف پول متامسک است. با اینکه متامسک یک کیف پول اتریوم است اما برای برنامه‌های مبتنی بر BSC نیز قابل استفاده است.


2- کیف پول والت کانکت: کیف پول WalletConnect یک پروتکل با منبع باز است و قابلیت نصب روی والت های موبایلی را دارد. این کیف پول اتصالی امن به Dapp دارد و هیچ کلید خصوصی در آن به اشتراک گذاشته نمی‌شود.


3- کیف پول توکن پاکت: کیف پول TokenPocket یکی دیگر از کیف‌های قابل استفاده برای ارز دیجیتال کیک است و در واقع یک والت چند زنجیره ای است که قابلیت نگه داری، دریافت و ارسال ارز دیجیتال کیک را دارد.


4- کیف پول تراست: کیف پول تراست یک کیف پول ارز دیجیتال و مبتنی بر موبایل است که قابلیت ذخیره سازی طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را دارد. یکی از این ارزهای دیجیتال، ارز کیک است.


5- کیف پول اکسبیتو: کیف پول اکسبیتو یک کیف پول دیجیتالی است که فضای امن و قابل اعتماد برای ساده سازی معاملات رمز ارزها را ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند به سادگی از این بستر استفاده کنند و معامله و سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال کیک را با استفاده از این کیف پول انجام دهند.


آشنایی با ویژگی‌های ارز دیجیتال کیک

با توجه به مطالب پیشین متوجه شدیم، ارز دیجیتال کیک cake توکن پلتفرم پنکیک سواپ است. عملکرد پروتکل پنکیک سواپ منحصر به فرد است و ویژگی‌های خاصی دارد که لازم است بررسی و شناخته شود. پروتکل پنکیک سواپ چند ویژگی پیشرفته را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند که باعث می‌شود از سایر پروتکل‌های DeFi متفاوت باشد و بتواند با عملکرد خوبی که ارائه می‌کند خاص و متمایز شود. در حوزه پروتکل‌های دیفای پنکیک سواپ ویژگی‌های زیر را ارائه می‌کند.


نقدینگی (Liquidity)

یک از راه‌های اضافه کردن نقدینگی برای سرمایه گذاران این است که توکن خود را به مجموعه‌های نقدینگی اضافه کنند. همچنین درآمد حاصل از استخر نقدینگی پروتکل پنکیک سواپ برای سرمایه گذاران نیازی به مبادله مستقیم ندارد و از این جهت برای کاربران قابل اهمیت است.


استیکینگ (Staking)

بعد از اینکه کاربران نقدینگی را به استخر می‌افزایند، به آن‌ها با استفاده از توکن‌های LP پاداش داده می‌شود. پس از این پاداش کاربران می‌توانند به موارد زیر دسترسی داشته باشند.


  • دسترسی به استیکینگ ارز دیجیتال کیک برای دریافت توکن‌های بیشتر
  • دریافت ارز دیجیتال کیک از طریق استیکینگ LP
  • دسترسی داشتن به توکن‌های پروژه‌های دیگر به‌واسطه استیکینگ ارز کیک

فارمینگ

پلتفرم پنکیک سواپ یک امکان دیگر را هم به کاربران خود می‌دهد و آن فارمینگ است و فارمینگ به این معناست که کاربران می‌تواند حداکثر سود را از توکن خارج کند.


استخراج رمز ارز کیک

یکی از ویژگی‌های رمز ارزها که برای سرمایه گذاران اهمیت دارد قابلیت استخراج است. این ویژگی به این دلیل مهم است که استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ نیاز به تجهیزات و سخت افزارهای قدرتمند دارد که هزینه‌ی آن بسیار بالا است. با اینحال تمام رمز ارزها قابلیت استخراج ندارند و اگر این ویژگی برای شما اهمیت دارد باید در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنید. در مورد ارز دیجیتال کیک هم بهتر است بدانید که آیا این رمز ارز قابلیت استخراج دارد یا نه؟ و اگر از این قابلیت برخوردار است به چه تجهیزاتی برای استخراج نیاز است.


شاید یک مثال این مطلب را روشن‌تر کند. وقتی بحث استخراج یک رمز ارز می‌شود، اولین چیزی که به فکر خیلی از ما خطور می‌کند فراهم کردن سخت افزارهایی نظیر کارت گرافیک است، اما اگر بخواهید یک رمز ارز مانند Chia را استخراج کنید اصلا نیازی به کارت گرافیک ندارید و باید هارد و اس اس دی در اختیار داشته باشید.


اما اگر قصد خرید ارز دیجیتال کیک را دارید نیازی نیست به تجهیزات لازم برای استخراج این رمز ارز فکر کنید، چون اصلا توکن کیک قابلیت ماینینگ ندارد و فقط لازم است سرمایه گذاران این ارز را از صرافی تهیه کنند. به این ترتیب سرمایه گذاری در این ارز کار پیچیده‌ای نیست و در یک فرایند ساده قابل انجام است.


مزایا و معایب خرید ارز دیجیتال پنکیک سواپ چیست؟

یکی از بخش‌های مهمی که پیش از خرید ارز دیجیتال باید به آن توجه کنیم، بررسی مزایا و معایب خرید ارز دیجیتال است. اگر این اطلاعات را در دسترس داشتیم احتمال ریسک پایین می‌آید و در سرمایه گذاری موفق‌تر خواهیم بود. پس در این بخش به مزایا و معایب خرید ارز دیجیتال پنکیک سواپ می‌پردازیم.


امنیت ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ارز دیجیتال پنکیک سواپ این است که امنیت بالا و ضریب خطر پایینی دارد. پس در این پول دیجیتال به راحتی می‌توان شرایط را کنترل کرد. علت این امنیت و کنترل پذیری هم به طراحی این رمز ارز توسط فناوری بلاک چین برمی‌گردد.


آیا می‌دانید فناوری بلاک چین چیست؟

فناوری بلاک چین مربوط به شبکه‌ اینترنت است ولی یک تفاوت اصلی با آن دارد. تفاوت بین بلاک چین و شبکه اینترنت این است که اطلاعات در بلاک چین به صورت متمرکز ذخیره نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود کسی نتواند با هک یا روش‌های دیگر ردیابی اینترنتی به اطلاعات دسترسی پیدا کند. همین ویژگی باعث می‌شود امکان سرقت، هک یا مواردی نظیر آن به صفر برسد.


1-قابلیت کنترل کامل بر تراکنش‌ها:


استفاده از ارز دیجیتال پنکیک سواپ یک مزیت و برتری دیگر هم دارد و آن این است که کاربرانی که این رمز ارز را خریده باشند می‌توانند در صرافی‌های غیر متمرکز خرید و فروش انجام دهند که این امکان باعث کنترل بیشتر بر تراکنش‌ها می‌شود. مزیتی که برای کاربران و سرمایه گذاران اهمیت زیادی دارد.


2- فرصت سرمایه گذاری بدون محدودیت مکانی:


ارز دیجیتال کیک به عنوان یک توکن با ارزش و محبوب در سراسر جهان شناخته شده است. پس کاربرانی که قصد خرید آن را دارند در هر مکانی می‌توانند از آن استفاده کنند و فقط محدود به یک منطقه نیستند.


3- ریسک شدید ارز دیجیتال: ریسک‌های غیر منتظره بخش اجتناب ناپذیر بازار رمز ارزها است. شاید شما این ویژگی را به عنوان یک مزیت در نظر بگیرید و آمادگی جهش‌های غیر منتظره را داشته باشید، شاید هم بخواهید محتاطانه عمل کنید. اما به هر حال در جریان باشید ارز دیجیتال کیک هم از قاعده‌ی ریسک مستثنی نیست و ممکن است با شوک‌های غیر منتظره همراه باشد که سرمایه شما را چند برابر افزایش یا بر عکس کاهش دهد.

the future of pancake swap

پیش بینی آینده ارز دیجیتال کیک

برای پیش‌بینی روند رشد یا نزول ارز کیک باید به گذشته‌ی آن توجه کنیم. از زمانی که ارز کیک در سال 2020 عرضه شده است، با افت قیمت مواجه شد اما مدتی بعد میزان تقاضا برای ارز کیک بسیار زیاد شد. میزان تقاضا حجم معاملات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع می‌توانیم این طور نتیجه گیری کنیم که با افزایش حجم معاملات پنکیک سواپ متقاضیان ارز دیجیتال کیک هم بیشتر شده و باعث خوشبینی به آینده این ارز شده است.


یکی دیگر از موارد با اهمیت برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال کیک این است که پلتفرم پنکیک سواپ روی زنجیره هوشمند باینن قرار دارد و به همین واسطه توانسته است امنیت بالایی برای کاربران حوزه Cefi و Defi ایجاد کند که این مورد به عنوان یک مزیت برای این ارز دیجیتال محسوب می‌شود.


با اینکه بازار رمز ارزها به طور کامل قابل پیش‌بینی نیستند اما با توجه به مواردی که ذکر شد می‌توان به تلاش‌هایی که برای گسترش ارز کیک انجام می‌شود امیدوار بود و انتظار خبرهای خوش برای سرمایه گذاران این ارز دیجیتال را داشت.


نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کیک در صرافی آنلاین اکسبیتو

برای خرید تمام رمز ارزها از جمله رمز ارز کیک باید از خدمات صرافی‌هایی که در بستر رمز ارز فعالیت می‌کنند استفاده کرد. صرافی آنلاین اکسبیتو یک پلتفرم معاملاتی امن و ساده است که سرعت بالایی دارد. برای خرید و فروش توکن کیک در هر ساعتی از شبانه و به صورت آنلاین می‌توانید از خدمات این پلتفرم استفاده کنید. قبل از شروع خرید و فروش در اکسبیتو باید یک حساب آنلاین در اکسبیتو باز کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید از معاملات امن اکسبیتو استفاده کنید و سرمایه گذاری را شروع کنید.



سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که ارز دیجیتال کیک چیست و چه آینده‌ای دارد. همچنین راه خرید و فروش و کیف پول‌های مورد استفاده برای مبادلات این رمز ارز را بررسی کردیم و استفاده از کیف پول اکسبیتو را به شما پیشنهاد کردیم. در کنار این موارد سعی کردیم تحلیل جامعی از عملکرد پلتفرم پنکیک سواپ را به شما ارائه کنیم.


کسانی که قصد خرید ارز cake را دارند باید به فکر سرمایه گذاری بلندمدت باشند و فکر سود کوتاه مدتی را از سر بیرون کنند. برای این مدعا دو علت وجود دارد، اولین نکته اینکه نگه داشتن سرمایه در پنکیک سواپ به معنای مشارکت در پاداش و سود مبادلاتی است که در پلتفرم پنکیک سواپ انجام می‌شود و علاوه بر آن پیشبینی می‌شود طی دو سال آینده یک بار دیگر شاهد افزایش قیمت‌های خیلی زیاد در این ارز دیجیتال باشیم.