شیبا اینو (Shiba Inu) یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا است و افراد زیادی به سرمایه‌گذاری روی توکن اختصاصی آن، یعنی SHIB، علاقه‌مند هستند. بااین‌حال، سوال مهم این است که پس از خرید SHIB، این توکن را کجا ذخیره کنیم. همان‌طور که می‌دانید، تعداد زیادی کیف پول ارز دیجیتال در بازار کریپتو وجود دارند. دراین‌بین، برخی از آن‌ها از ارز دیجیتال شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند. همچنین، هر‌کدام از این کیف پول‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به‌خاطر همین، بررسی دقیق ویژگی‌های هر‌کدام و شناخت بهترین کیف پول شیبا اینو برای همه‌ی سرمایه‌گذاران ضروری است. به همین منظور، در این مقاله، به‌سراغ محبوب‌ترین کیف پول‌های شیبا رفته‌ایم تا با بررسی دقیق، بهترین ولت SHIB را شناسایی کنیم.


کیف پول شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

کیف پول شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu) با نماد اختصاری SHIB، در سال 2020، توسط شخصی ناشناس با لقب «ریوشی» (Ryoshi) توسعه داده شد. این ارز دیجیتال که یک «میم کوین» (Meme coin) محسوب می‌شود، با استقبال بسیار خوبی از طرف جامعه‌ی کریپتو و افراد سرشناسی، مانند ایلان ماسک، مواجه شد. همین مسئله، شیبا اینو را به یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال دنیا تبدیل کرد. تعداد واحدهای توکن شیبا بسیار زیاد است و ازآنجایی‌که نسبت به سایر ارزهای سرشناس، قیمت کمتری دارد، گزینه‌ی بسیار محبوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.


به‌این‌ترتیب، هرکسی که می‌خواهد روی SHIB سرمایه‌گذاری کند، باید یک کیف پول شیبا اینو داشته باشد. کیف پول یا ولت شیبا اینو (Shiba Inu Wallet) ابزاری نرم‌افزاری، آنلاین و یا سخت‌افزاری است که خدمات زیر را ارائه می‌کند:


  • ذخیره‌ی ارز دیجیتال

  • تأیید تراکنش‌ها

  • ردیابی تاریخچه‌ی تراکنش‌ها

  • مدیریت کامل بر دارایی‌ها

این کیف پول‌ها توسط یک «کلید خصوصی» یا «رمز عبور» مدیریت می‌شوند. کلید‌های خصوصی رشته‌ای طولانی از اعداد هستند که امکان کنترل کیف پول را برای کاربران فراهم می‌کنند. البته ممکن است که این کلیدها به‌صورتی کاربر پسندتر در اختیار کاربران قرار بگیرند. در واقع، کلید خصوصی آدرس و رمز عبور کیف پول شما است و درصورتی‌که کسی به آن دسترسی داشته باشد، می‌تواند وجوه شما را برداشت کند.


علاوه‌بر آن، برخی از انواع کیف پول شیبا از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) هم پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، کاربران و یا کلکسیونرها می‌توانند از طریق کلیدهای خصوصی و عمومی کیف پول خود، این دارایی‌ها را نیز مدیریت و مبادله کنند.


انواع کیف پول شیبا اینو (Shiba Inu) کدام است؟

انواع کیف پول شیبا اینو (Shiba Inu) کدام است؟

کیف پول شیبا اینو (Shiba Inu) به دو دسته‌ی اصلی طبقه‌بندی می‌شود:


  • کیف پول نرم‌افزاری یا کیف پول گرم (Hot Wallet)

  • کیف پول سخت‌افزاری یا کیف پول سرد (Cold Wallet)

کیف پول نرم‌افزاری، کیف پولی دیجیتالی است که به‌صورت آنلاین و با استفاده از سرورهایی، وجوه را ذخیره می‌کند. کیف پول سخت‌افزاری نیز ابزاری فیزیکی است که یک کیف پول دیجیتالی را در خود ذخیره می‌کند. همچنین، این کیف پول‌ها به دسته‌بندی‌های دیگری مانند رایگان و پولی، ذخیره‌سازی گرم و سرد، و... تقسیم می‌شوند؛ بنابراین، ضروری است که در انتخاب بهترین ولت شیبا به این موارد توجه داشته باشید.


کیف پول گرم شیبا (Shiba Hot Wallet)

کیف پول‌های گرم برای فعالیت به اینترنت نیاز دارند. این کیف پول‌ها برای کاربران مبتدی بسیار مناسب هستند و تمام عملکردهای ساده، مانند ارسال، دریافت و ذخیره‌ی رمز ارزها را ارائه می‌کنند. اغلب آن‌ها از تعداد زیادی ارز دیجیتال و همچنین، توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) پشتیبانی کرده‌اند. مثلاً شما می‌توانید شیبا اینو، بیت کوین، اتریوم، کاردانو و... را در یک کیف پول نگهداری کنید.


معمولاً کیف پول‌های گرم، شامل رابط‌های کاربری زیر می‌شوند:


برنامه‌ی دسکتاپ


افزونه‌ی مرورگر


نرم‌افزار موبایلی


کیف پول بومی پلتفرم و صرافی


علاوه‌بر آن، کیف پول‌های گرم به دو نوع حضانتی و غیرحضانتی تقسیم می‌شوند.


کیف پول حضانتی (Custodial)

در کیف پول حضانتی (Custodial) کنترل کلید خصوصی در اختیار شخص ثالث یا ارائه‌دهنده‌ی کیف پول است. برخی از کیف پول‌هایی که به‌صورت بومی در یک پلتفرم یا صرافی ارز دیجیتال وجود دارند، حضانتی هستند و کلید خصوصی را به کاربران ارائه نمی‌کنند.


کیف پول غیرحضانتی (Non-Custodial)

در کیف پول غیرحضانتی (Non-Custodial) اداره‌ی کامل کیف پول، به صاحب آن واگذار می‌شود. در نتیجه، کلید خصوصی در اختیار صاحب کیف پول قرار می‌گیرد و باید به‌دقت از این کلید خصوصی محافظت کند.


کیف پول سرد شیبا (Shiba Cold Wallet)

کیف پول سرد شیبا (Shiba Cold Wallet)

کیف پول سرد نیازی به اینترنت ندارد و به همین دلیل، امکان هک‌کردن آن بسیار دشوار است. ازآنجایی‌که کار با کیف پول سرد به سادگی کیف پول گرم نیست، برای کاربران حرفه‌ای مناسب‌تر است. این نوع از کیف پول شیبا اینو امنیت بسیار بالایی دارد؛ اما اگر در استفاده از آن مرتکب اشتباهی شوید، ممکن است که دارایی‌های خود را از دست بدهید. در نتیجه، کلید خصوصی و رمز ورود خود را باید به‌صورت ایمن نگهداری کنید. همچنین، برای استفاده از توکن‌های ذخیره‌شده در کیف پول سرد، باید آن را به رابط کاربری دیجیتالی متصل کرده و سپس تراکنش مورد نظر را انجام دهید. به‌خاطر همین، معمولاً کیف پول سرد برای نگهداری بلندمدت مقادیر زیادی ارز دیجیتال استفاده می‌شود.


اصولاً کیف پول‌های سرد، رابط‌های کاربری زیر را ارائه می‌کنند:


  • کاغذی

  • سخت‌افزاری

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال شیبا (SHIB) کدام‌اند؟

اغلب کیف پول‌های شیبا اینو (Shiba Inu) سعی کرده‌اند که بیشترین امکانات را به کاربران ارائه کنند. بااین‌حال، این امکانات به اشکال مختلفی ارائه می‌شوند و هرکدام از این کیف پول‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. به‌خاطر همین، باید گزینه‌های سرشناس را با دقت بررسی کرده و بهترین کیف پول شیبا اینو (SHIB) را انتخاب کنیم.


کیف پول YouHodler

کیف پول YouHodler

یوهودلر (YouHodler) یک پلتفرم ارز دیجیتال جامع محسوب می‌شود که در سوئیس راه‌اندازی شده است. این پلتفرم، علاوه‌بر امکانات تجاری گوناگون، کیف پول شیبا اینو و سایر ارزهای دیجیتال را نیز ارائه می‌کند. یوهودلر به کاربران کمک می‌کند که در کنار نسخه‌ی موبایلی و دسکتاپ کیف پول، به طیف گسترده‌ای از خدمات تجاری کریپتو دسترسی داشته باشند. به‌این‌ترتیب، هدف اصلی یوهودلر تبدیل‌شدن به پلتفرمی یکپارچه است که خدمات مختلف کریپتو را در اختیار کاربران می‌گذارد.


کیف پول YouHodler از طریق مرورگر وب و همچنین، سیستم‌های عامل اندروید و ios در دسترس است و از حدود 50 دارایی کریپتو پشتیبانی می‌کند.


امکانات کیف پول YouHodler

امکانات یوهودلر که یکی از بهترین کیف پول‌های شیبا اینو است، عبارت‌اند از:


  • یوهودلر از حدود 50 دارایی مختلف موجود در بلاک چین‌های گوناگون پشتیبانی کرده است.

  • این کیف پول، گزینه‌ای را برای قفل‌کردن دارایی‌ها و جلوگیری از برداشت آن‌ها در نظر گرفته است. برای بازکردن این قفل، کاربران باید از طریق احراز هویت‌های دوعاملی و سه‌عاملی اقدام کنند.

  • کاربران می‌توانند دارایی‌های موجود در یوهودلر را سرمایه‌گذاری کرده و درآمد غیرفعال داشته باشند.

مزایای کیف پول YouHodler

مزایای این کیف پول SHIB عبارت‌اند از:


  • امکان استفاده از کیف پول یوهودلر در اندروید، ios و دسکتاپ فراهم شده است.

  • این کیف پول شیبا اینو پشتیبانی خوبی برای کاربران دارد.

  • یوهودلر در نقاط مختلف دنیا در دسترس است.

معایب کیف پول YouHodler

تنها مشکلی که برای این کیف پول Shiba Inu گزارش شده، باگ‌هایی در نرم‌افزارهای موبایلی است.


کیف پول Wirex

کیف پول Wirex

وایرکس (Wirex) پلتفرمی تجاری و بدون مرز است که خرید، فروش، ذخیره و سایر خدمات تجاری ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات را یکپارچه می‌کند. نرم‌افزار پرداخت وایرکس، در سال 2014، در لندن راه‌اندازی شد و به‌مرور عملکرد خود را توسعه داد. علاوه‌بر آن، وایرکس یک کارت اعتباری را برای کاربران در نظر گرفته که امکان استفاده از آن در نقاط مختلف جهان فراهم شده است.


یکی از امکانات وایرکس، کیف پول شیبا اینو و سایر ارزهای دیجیتال است. همچنین، این کیف پول از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) و گزینه‌های مربوط به دیفای نیز پشتیبانی می‌کند. وایرکس که یکی از گزینه‌های موجود در انتخاب بهترین کیف پول شیبا اینو است، از محاسبات پیچیده برای افزایش امنیت استفاده کرده و کاربران را از «عبارت سید» (Seed Phrase) بی‌نیاز می‌کند.


امکانات کیف پول Wirex

امکانات این ولت شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • کیف پول وایرکس به عبارت سید نیازی ندارد.



مزایای کیف پول Wirex

مزایای کیف پول وایرکس عبارت‌اند از:


  • نسخه‌های اندروید، ios و وب را ارائه می‌کند.

  • از چندین بلاک چین پشتیبانی کرده است.

  • یک کارت اعتباری معروف را عرضه می‌کند.

  • ویژگی‌های امنیتی وایرکس برای کاربران مبتدی مناسب است.

  • بازیابی این کیف پول ساده است.

معایب کیف پول Wirex

معایب این کیف پول شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • هزینه‌های نگهداری از کارت اعتباری بالا است.

  • کاملاً غیرحضانتی نیست.

  • ویژگی‌های محدودی دارد.

کیف پول Zengo Wallet

کیف پول Zengo Wallet

کیف پول زنگو (Zengo Wallet) یک کیف پول موبایلی و غیرحضانتی است که امکان خرید، فروش، تجارت و مبادله‌ی شیبا اینو و سایر ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. این کیف پول گرم، کاربری ساده و امنیت بالایی را ارائه کرده است. مدیریت این کیف پول به کلید خصوصی نیازی ندارد و با استفاده از چهره‌نگاری ایمن می‌شود.


امکانات کیف پول Zengo Wallet

امکانات این ولت شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • کیف پول زنگو امکان ردیابی توکن‌های شیبا اینو را فراهم کرده و با استفاده از نمودارهای آن، می‌توانید فعالیت توکن‌هایتان را زیر نظر بگیرید.

  • امکان خرید و فروش شیبا اینو با ارزهای فیات، مانند دلار و یورو، فراهم شده است. همچنین، می‌توانید از چند درگاه پرداخت مختلف استفاده کنید.

  • کیف پول Zengo از توکن‌های غیرقابل‌تعویض نیز پشتیبانی می‌کند.

مزایای کیف پول Zengo Wallet

زنگو یکی از گزینه‌های بهترین کیف پول SHIB است و مزایای زیر را دارد:


  • انتقال توکن‌ها تنها با یک لمس صفحه انجام می‌شوند.

  • این کیف پول امنیت بالایی دارد.

  • پشتیبانی قدرتمندی را ارائه می‌کند.

  • نسخه‌های اندروید و ios را ارائه کرده است.

  • گزینه‌ی استیکینگ و درآمدزایی غیرفعال را برای ارز شیبا اینو ارائه می‌کند.

معایب کیف پول Zengo Wallet

معایب این کیف پول شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • با برنامه‌های دیگر حوزه‌ی دیفای سازگار نیست.

  • برای پشتیبان‌گیری حتماً باید از Google Drive و یا iCloud استفاده کنید.

کیف پول eToro Wallet

کیف پول eToro Wallet

کیف پول ای‌تورو (eToro Wallet) یک نرم‌افزار موبایلی است که امکان خرید و فروش آنی شیبا اینو و سایر رمزارزها را فراهم می‌کند؛ بنابراین، کاربران می‌توانند حدود 120 دارایی مختلف را در این کیف پول ذخیره، دریافت و ارسال کنند. این کیف پول شیبا اینو در سال 2019، توسط پلتفرم تجاری eToro راه‌اندازی شد. در واقع، ای‌تورو یک پلتفرم تنظیم‌شده است که به‌دنبال جهانی‌شدن مبادلات ارزهای دیجیتال است.


کاربران این کیف پول می‌توانند کلیدهای خصوصی حقیقی و آدرس‌های آن‌چین (on-chain) خود را دریافت کنند. علاوه‌بر امکان ذخیره‌سازی، ای‌تورو یک صرافی داخلی را در نظر گرفته است که کاربران می‌توانند بدون نیاز به خروج از برنامه، ارزهای دیجیتال را در کیف پول مبادله کنند. در ضمن، امکان خرید و فروش شیبا اینو با ارزهای فیات نیز در این کیف پول فراهم شده است.


امکانات کیف پول eToro Wallet

امکانات این ولت شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • ای‌تورو از هر دو سیستم‌عامل اندروید و ios پشتیبانی می‌کند.

  • فرایندی استاندارد را برای احراز هویت (KYC) در نظر گرفته است.

  • این کیف پول مستقیماً به حساب کاربری eToro متصل می‌شود.

  • امکان ذخیره، خرید، فروش و مبادله‌ی حدود 120 دارایی مختلف را فراهم کرده است.

  • کلیدهای خصوصی واقعی را به کاربران ارائه می‌کند.

مزایای کیف پول eToro Wallet

مزایای ای‌تورو که یکی از بهترین کیف پول‌های Shiba Inu است، عبارت‌اند از:


  • این کیف پول توسط یک پلتفرم جامع و بزرگ در سطح جهان ارائه شده است.

ابزارهای معاملاتی پیشرفته‌ای در کیف پول قرار دارند.


ای‌تورو تجربه‌ی مفیدی را در زمینه‌ی تجارت اجتماعی فراهم کرده است.


معایب کیف پول eToro Wallet

معایب این ولت Shiba Inu عبارت‌اند از:


  • در برخی از ایالات آمریکا فعال نیست.


کیف پول Guarda Wallet

کیف پول Guarda Wallet

کیف پول گواردا (Guarda Wallet) به‌صورت نسخه‌های وب، موبایل و دسکتاپ ارائه شده است و از ارز دیجیتال شیبا اینو نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف کاربری ساده‌ای دارد و کاربران مبتدی نیز می‌توانند به‌راحتی ارزهای دیجیتال را ذخیره، ارسال و یا دریافت کنند. گواردا یک کیف پول چندزنجیره‌ای است و از 60 بلاک چین‌ مختلف پشتیبانی می‌کند. ازآنجایی‌که گوردا ولت کیف پولی غیر‌حضانتی است، به کاربران اجازه‌ی کنترل کامل دارایی‌هایشان را می‌دهد.


این کیف پول در سال 2017، توسط "Guardaco LDA" راه‌اندازی شد. در ابتدا، گواردا فقط از توکن‌های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کرد؛ اما به‌مرور فعالیت‌های خود را توسعه داد.


امکانات کیف پول Guarda Wallet

امکانات این کیف پول شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • از استانداردهای مختلفی، مانند ERC-20 و BEP-2، پشتیبانی می‌کند.


  • خدمات ویزاکارت و وام‌دهی را ارائه می‌کند.

  • امکان استیکینگ شیبا اینو و کسب درآمد غیرفعال را فراهم کرده است.

  • کاربران از طریق این کیف پول می‌توانند توکن‌های اختصاصی خود را ایجاد کنند.

مزایای کیف پول Guarda Wallet

مزایای این کیف پول SHIB عبارت‌اند از:


  • از هزاران دارایی موجود در بلاک چین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

  • امکان خرید، فروش، مبادله، وام‌دهی و استیکینگ را فراهم کرده است.

  • از ویزاکارت پشتیبانی می‌کند.

  • امکان معامله‌ی ارزهای دیجیتال از داخل کیف پول فراهم شده است.

  • برای خرید ارزهای دیجیتال، می‌توان از ارزهای فیات استفاده کرد.

معایب کیف پول Guarda Wallet

معایب گوردا ولت عبارت‌اند از:


  • در استیکینگ شیبا اینو، کاربران به یک گره کامل دسترسی ندارند.

  • فقط از کیف پول سخت‌افزاری لجر پشتیبانی می‌کند.

  • کارمزدهای خرید ارزهای دیجیتال، درون این کیف پول، بالا است.

کیف پول OKX Wallet

کیف پول OKX Wallet

کیف پول اوکی‌ایکس (OKX Wallet) از توکن‌های مبتنی بر اتریوم (ERC-20) پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، برای ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) نیز مناسب است. این کیف پول غیرحضانتی، به کاربران کمک می‌کند که بدون نیاز به کارمزدهایی اضافی، خرید، فروش، مبادله و استیکینگ ارزهای دیجیتال را انجام دهند.


در واقع، اوکی‌ایکس کیف پول بومی پلتفرم OKX است؛ اما کاربران می‌توانند از طریق نرم‌افزار موبایلی و افزونه‌های وب به آن دسترسی داشته باشند. همچنین، امکان اتصال کیف پول‌های دیگر نیز به این کیف پول فراهم شده است. علاوه‌بر شبکه‌ی اتریوم، OKX از 3000 توکن و 42 شبکه‌ی بلاک چین گوناگون پشتیبانی می‌کند. همچنین، امکان اتصال این کیف پول به نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApps) نیز فراهم شده است. این کیف پول، یکی از محصولات صرافی چینی OKX محسوب می‌شود.


امکانات کیف پول OKX Wallet

امکانات این کیف پول ارز دیجیتال شیبا اینو، عبارت‌اند از:


  • کیف پول OKX از احراز هویت KYC برای محافظت از دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند.

  • امکان خرید، فروش، ضرب‌کردن و نمایش توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) فراهم شده است.

  • این کیف پول به نرم‌افزارهای حوزه‌ی دیفای و بازی‌های بلاک چینی متصل می‌شود.

  • نسخه‌ی موبایلی و افزونه‌ی مرورگر را ارائه کرده است.

مزایای کیف پول OKX Wallet

مزایای این ولت شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • امکانات تجاری گسترده‌ای را ارائه می‌کند.

  • بازدهی بالایی را برای استیکینگ ارائه می‌کند.

  • رابط کاربری ساده‌ای دارد.

معایب کیف پول OKX Wallet

تنها مشکلی که برای OKX Wallet گزارش شده، عدم پشتیبانی از برخی نقاط جغرافیایی است.


کیف پول Ledger Nano X

کیف پول Ledger Nano X

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یک کیف پول سخت‌افزاری ایمن است که امکان ذخیره‌سازی و مدیریت توکن شیبا اینو را فراهم می‌کند. لجر نانو ایکس مجهز به فناوری بلوتوث است و کاربران می‌توانند از این طریق، ارزهای دیجیتال را مبادله کنند. همچنین، لجر نانو ایکس امکان خرید، فروش و مبادله‌ی انواع رمز ارزها و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) را فراهم کرده است.


امکانات کیف پول Ledger Nano X

لجر نانو ایکس یکی از بهترین ولت‌های شیبا اینو است و امکانات زیر را ارائه می‌کند:


  • این کیف پول دارایی‌ها را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کند و در نتیجه، در برابر حملات اینترنتی مقاوم است.

  • لجر نانو ایکس از طریق نرم‌افزار «لجر لایو» (Ledger Live) مدیریت می‌شود و امکان خرید، فروش، ارسال و استیکینگ ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند.

  • این کیف پول به‌وسیله‌ی بلوتوث می‌تواند به سیستم‌عامل اندروید و ios متصل شود.

  • امکان خرید، فروش و مدیریت NFT‌ها را فراهم کرده است.

مزایای کیف پول Ledger Nano X

مزایای این کیف پول سخت‌افزاری شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • از حدود 5500 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

  • رابط کاربری ساده و جامعی دارد.

  • صفحه‌نمایش آن بزرگ است.

  • امکان نصب بیش از 100 نرم‌افزار روی آن وجود دارد.

معایب کیف پول Ledger Nano X

معایب لجر نانو ایکس عبارت‌اند از:


  • صفحه‌نمایش آن لمسی نیست.

  • قیمت آن تقریباً بالا است.

کیف پول Trezor Model T

کیف پول Trezor Model T

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری شیبا اینو، ترزور مدل تی (Trezor Model T) است. این کیف پول نیز امکان خرید، فروش و مدیریت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. در مقایسه با لجر نانو ایکس، ترزور مدل تی دارای ویژگی‌هایی مانند صفحه‌نمایش رنگی لمسی و تدابیر امنیتی پیشرفته است.


ترزور مدل تی توسط «ساتوشی لبز» (Stoshi Labs) ارائه می‌شود و اولین کیف پول سخت‌افزاری جهان است. نسخه‌ی اولیه‌ی این کیف پول، Trezor One، در سال 2014 معرفی شد و سپس این شرکت، در سال 2018، ترزور مدل تی را وارد بازار کرد.


امکانات کیف پول Trezor Model T

امکانات Trezor Model T عبارت‌اند از:


  • کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند.

  • از روش‌های احراز هویت U2F و FID02 استفاده می‌کند.

  • این کیف پول شیبا اینو روی دسکتاپ، ویندوز، مک، لینوکس و مرورگر وب پشتیبانی می‌شود.

  • ترزور مدل تی دارای یک کابل USB، دو کارت برای یادداشت عبارت بازیابی و برچسب‌های ترزور است.

مزایای کیف پول Trezor Model T

ترزور مدل تی یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری شیبا اینو است و مزایای زیر را دارد:


  • این کیف پول بیش از 1867 ارز دیجیتال را به‌صورت سرد ذخیره می‌کند.

  • ترزور صفحه نمایش لمسی بزرگی دارد.

  • از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند.

  • با کیف پول‌های دیفای، مانند متامسک، سازگاری دارد.

معایب کیف پول Trezor Model T

معایب این والت شیبا اینو عبارت‌اند از:


  • از ios پشتیبانی نمی‌کند.

  • نسبتاً گران است.

  • برای مدیریت و اشتراک‌گذاری توکن‌های غیرقابل‌تعویض به یک نرم‌افزار دیگر نیاز است.

کیف پول Safepal S1

کیف پول Safepal S1

سیف‌پل اس وان (Safepal S1) یک کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال است که امکان ذخیره‌ی شیبا اینو و حدود 5000 رمزارز را فراهم می‌کند. این کیف پول با ذخیره‌ی آفلاین کلیدهای خصوصی، امنیت بالایی را ارائه کرده است و همچنین، از توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTs) نیز پشتیبانی می‌کند.


این کیف پول، اولین محصول شرکت SafePal است که در سال 2019 به بازار عرضه شد. کیف پول Safepal S1 توسط شرکت‌های معتبری، مانند بایننس لبز، تراست والت و بنیاد لایت کوین حمایت می‌شود.


امکانات کیف پول Safepal S1

امکانات این والت SHIBA عبارت‌اند از:


  • این کیف پول از +EAL 5 برای تولید کلیدهای خصوصی تصادفی استفاده می‌کند.

  • این کیف پول برای اتصال به نرم‌افزار موبایلی خود به بلوتوث و یا وای‌فای نیازی ندارد.

  • همراه این کیف پول، سه برگه برای عبارت بازیابی، یک کابل USB و یک کد QR برای دانلود نرم‌افزار موبایلی ارائه می‌شود.

مزایای کیف پول Safepal S1

مزایای این کیف پول سخت‌افزاری ارز SHIB عبارت‌اند از:


  • سیف‌پل اس وان از حدود 5000 ارز دیجیتال پشتیبانی کرده است.

  • از مدل خودآسیب‌رسان برای جلوگیری از حملات بدافزاری استفاده می‌کند.

  • به‌راحتی به نرم‌افزار موبایلی متصل می‌شود.

  • از انواع شبکه‌ها و استانداردهای بلاک چین پشتیبانی می‌کند.

معایب کیف پول Safepal S1

معایب این ولت ارز دیجیتال Shiba Inu عبارت‌اند از:


  • توکن‌های جدید فقط از طریق به‌روزرسانی سیستم اضافه می‌شوند.

  • برای کاربران مبتدی پیچیده است.

کیف پول اختصاصی اکسبیتو

کیف پول اختصاصی اکسبیتو

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) کیف پول صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو است. صرافی اکسبیتو با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته کیف پول اختصاصی خود را طراحی و در اختیار کاربران قرار داده‌است. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و دارایی کاربران را به بهترین شکل حفاظت می‌کند. به علاوه با استفاده از کیف پول اختصاصی اکسبیتو هزینه انتقال دارایی خود را به حداقل رسانده و با کمترین کارمزد جابجایی‌های مالی خود را انجام می‌دهید.


سخن پایانی


ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) طرف‌داران زیادی دارد که به‌عنوان «ارتش شیب» شناخته می‌شوند. بااین‌حال، برای سرمایه‌گذاری روی این ارز، خرید آن کافی نیست؛ بلکه باید کیف پولی داشته باشید تا بتوانید توکن‌هایتان را ذخیره کنید. به همین منظور، انتخاب بهترین کیف پول شیبا اینو برای حفظ دارایی‌هایتان ضروری است. به‌خاطر همین، در این مقاله سعی کردیم که بهترین ولت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری SHIB را به شما معرفی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.